Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 17:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: HT-kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 13 December 2015 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kender godt det med at prøve noget nyt, bare for at prøve noget nyt. Jeg er desværre for nærig til at købe dyre kabler. Dog har jeg kørt med VdH
Magnum (som egentlig er dyrt) på et tidspunkt til nogle små standerhøjttalere, da jeg på det tidspunkt synes det lyd bedre/mere fyldigt. Nu har jeg
igen gulv HT - Rega RS7.
Har også Rega setup og kørt med deres kabler også. Har prøvet Talk3 også. Men er hele tiden vendt tilbage til VdH Clearwater i kvk konfig 😉
Det er muligt at dyrere kabler vil gøre det bedre, men har bare ikke modet/pengene til at prøve, da mit setup heller ikke er i den ende af skalaen hvor
jeg tror jeg vil få meget ud af det.

God jagt og god søndag

Palle
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 13 December 2015 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

En god løsning istedet for stik er, at putte ht-kablerne ind i ht-terminalerne, som de var bananstik, og fastholde dem ved at mase
tandstikker ind i den overskydende plads i samme hul, så ht.kablerne kommer til at sidde i spænd.
(Sådan kørte jeg i årevis uden problemer).
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 13 December 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:
Hvis du har mulighed for det, så prøv at køre helt uden stik. Hver gang der er en overgang mellem to materialer
vil der næsten altid være noget tab/ændring af signal. Så kan man eliminere en overgang kan det måske give lidt. Altså, isf. kabel-
stik, stik-terminal så Kabel-terminal.Mht. lodning, så kan det både være bedre og værre.
For resten, måske kan du få noget ud af, at lægge dit jumperkabel dobbelt også, så du har det samme kvadrat fra forstærker til bas
til mellemtone/diskant.


Jeg vil inden jeg skifter mine nuværende kabler ud prøve at fjerne stikkene, og montere kablerne direkte i terminalerne på både
højttalere og forstærker. Vil i samme ombæring prøve, at fordoble tværsnittet i min "lus" til diskanten. Det kan vel ikke skade.

Der er meget stor prisforskel på stik, både banan- og spade-stik kan jeg se. WBT ser ud til at være de dyreste, og ville aldrig kunne
forsvares prismæssigt i forhold til mine Clearwater kabler.

hifiigen skrev:
Jannik K. Som du skriver: Kabler en jungle.Jeg er glad ved at have landet kabelracet ved at holde mig til en
konsistent kabelproducent, vis mål med kabler er sammenfaldne med mine egne mål. I mit tilfælde er jeg andet ved Van den Hul,
da jeg har oplevet ved flere af hans typer, at lyden bliver mindre fnidret og tstststs, og mere analogt lydende end andre jeg har
prøvet eller haft på mit eget anlæg, og ikke mindst mere neutrale. Som jeg hører det fremhæves, eller rettere dæmpes, ingen
frekvensområder fremfor andre. Og så giver det respekt at et dyrere kabel i en serie giver mere transparens end det billigere - alt
andet er uforandret. Det giver mening. Så er det min spenderelyst og anlæggets opløsningsevne der sætter grænsen.Jeg har også
haft Clearwater - dobbelt, men dengang kunne mit anlæg ikke rigtigt vise forskellen på enkelt contra dobbelt. Nu bruger jeg
Revelation.

Apropos iltning ved de åbne ender: i stedet for den lidt bøvlede metode med at klippe lidt af løbende, så kan man også ved et nyt
brud give en smule neglelak, som er en fin lak der lukker med små huller/sprækker. Hvor længe det holder ved jeg ikke.Så, da det
virker til du er nogenlunde tilfreds med dine 2xClearwater, og har fået et par tip til yderligere forbedring, og så foreslår jeg bare at
du kravler nogle trin op ad Van den Huls stige. Et af hans fokusområder er at kablerne ikke ældes, hvilket gør brugtkøb en god
mulighed. Hifi4all her, eBay, Hifishark og Audiomarkt har ofte en del valgmuligheder.


Jeg har prøvet flere forskellige VdH kabler i de nedre prisgrupper gennem tiden, og min erfaring med disse er, at det enten er godt
eller "meh" med VdH. Jeg har igennem en længere periode tidligere benyttet D102 Mk.II (tror jeg) og D502 Hybrid som signal
kabler, og hvor det førstnævnte var OK til prisen, var det sidstnævnte et skidt bekendtskab.
Disse er nu skiftet ud med TMC White Label.

Jeg har skrevet til gutten, der har et par Tannoy Reference kabler tilsalg, endda i bi-wire konfig. Disse skulle ifølge dette forum
være VdH The Inspiration Hybrid kabler, med Tannoy's navn på. Det kunne være spændende at prøve, og til en overkommelig pris.
Kender du noget til dette kabel?

Arne s skrev:
Her er lidt om min vej til nye højttaler kabler, måske er der noget du kan bruge i din søgen efter nye kabler.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=101022&KW=A rne+s&PN=0&TPN=1


Det er en rigtigt fed tilgang du har haft til dit køb af nye HT-kabler. Spændende tråd, men ærgeligt at den ender med at blive en
diskusion om hvorvidt et Talk3 kabel er godt eller ej.
Sådan ender diskutioner om kabler desværre tit.

Pedersen skrev:
Jeg kender godt det med at prøve noget nyt, bare for at prøve noget nyt. Jeg er desværre for nærig til at købe
dyre kabler.
Har også Rega setup og kørt med deres kabler også. Har prøvet Talk3 også. Men er hele tiden vendt tilbage til VdH Clearwater i kvk
konfig 😉
Det er muligt at dyrere kabler vil gøre det bedre, men har bare ikke modet/pengene til at prøve, da mit setup heller ikke er i den
ende af skalaen hvor
jeg tror jeg vil få meget ud af det.


Spændende at du er vendt tilbage til dit Clearwater i KvK konfig Han må have lidt ret i sin tid.
Jeg er som dig heller ikke helt villig til at smide mange tusind kroner efter HT-kabler. Hvorfor så købe højttalere, der har kostet
60.000kr nye? Joh, jeg mener højttalerne har større betydning end kablerne, men dermed ikke sagt, at kabler ikke har betydning,
for det menr jeg bestemt de har. Ved dog ikke hvor stor forskel mit setup kan vise.

God søndag til alle, og tak fordi i deltager i min tråd
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 13 December 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Det mest neutrale højttalerkabel jeg har haft i mit setup er uden tvivl Silversonic Q-10 Signature fra DH Labs.
Om det passer i dit setup er jo svært at sige, men dette kabel er ultra transparent og giver 3D perspektiv nærmest holografisk, dette kan
godt i nogle setups godt virke næsten hysterisk.

Jeg har også været igennem den periode med VdH Clearwater i dobbelttræk, men det er efterhånden ved at være mange højttalerkabler
siden, jeg har dog stadigvæk Clearwater til at ligge i skuffen, men hver gang Clearwater bliver hevet frem, så ryger de efter kort tid
tilbage, da der meget andet der kan slå disse.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 13 December 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej Miav

Hvilke kabler har du oplevet slår Clearwater? Det vil være spændende at høre.

God søndag ☀️😊

Palle
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 13 December 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:
Tak til alle for forslagene.
Kabler og lignende er i særdeleshed en subjektiv størrelse, men man kan stort set altid blive klogere.

Som Morgenstjerne skriver, stammer kombinationen af VdH ført dobbelt fra Kurt von Kubik-tiden på dette forum. Jeg har benyttet
mig af denne kombination i efterhånden 8-9 år.

Jeg har prøvet meget få HT-kabler gennem tiden, så tænkte jeg kunne høste nogen af jeres erfaringer.

VdH Clearwater skulle være et kabel uden megen egenlyd, men overvejer om der findes andre lignende kabler, hvor der er endnu
mere "hul igennem".

Hvilke Nordost kabler kan anbefales?
Jeg benytter allerede Nordost Red Dawn med XLR-stik i nedenstående udførsel:



Er der nogen af jer, der kan forklare forskellen mellem de forskellige versioner af Kimber 8TC?
red dawn er ikke neutral i min optik, både
signalkabel og ht kabel har samme træk, killer bund og ekstrem høj/luftig top men det er ikke et harmonisk kabel, der mangler noget i mellemtone
området, med andre ord så stikker top og bund af.
Kimber TC serien er en klassiker, som du selv er inde på så findes de i forskellige udgaver, hvis vi går lidt tilbage i tiden så var det sort og blå, en
udgave som jævnlig er til salg, der findes også en 25 års jubilæriums udgave som er rød og blå, disse er ganske gode.
Kimber har med tiden fundet ud af at det farvestof der bruges i isoleringen på lederne har en indflydelse på lyden, nogle farvestoffer påvirker lyden
mere en andre, så den hvid og transparent udgave vi kender i dag kom på gaden da denne kombination var den bedste, der er også en all clear
udgave som betegnes som den fineste udgave, jeg ved dog ikke hvor meget forskeld der er på hvid/klar og all clear.
Stik: original termineret kimber kabler kommer enten med deres egne spyd/spader eller med wbt, sidst nævnte er klart dyrest men må indrømme at
jeg selv bedst kan lide deres egne spyd/spader, kablerne er også solgt direkte fra rullen så der findes flere varianter der ude.
Kopi kabler: desværre findes der mange kopi kabler af kimber så skal der købes kimber så vær rimelig sikker på deres oprindelse, både den blå/sorte
og hvid/klar udgave findes som kopi kabel.
Personlig syntes jeg det er ret lækre kabler, med standart spyd/spader er de ret neutrale, nej der er ikke så højt til loftet som med sølv kabler men det
der kommer igennem hænger godt sammen og musikken har et godt drive, så kan sagtens forstille mig at 8 tc på bunden og 4 tc på toppen vil være
en god løsning.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 13 December 2015 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Det mest neutrale højttalerkabel jeg har haft i mit setup er uden tvivl Silversonic Q-10 Signature fra DH Labs.
Om det passer i dit setup er jo svært at sige, men dette kabel er ultra transparent og giver 3D perspektiv nærmest holografisk,
dette kan
godt i nogle setups godt virke næsten hysterisk.

Jeg har også været igennem den periode med VdH Clearwater i dobbelttræk, men det er efterhånden ved at være mange
højttalerkabler
siden, jeg har dog stadigvæk Clearwater til at ligge i skuffen, men hver gang Clearwater bliver hevet frem, så ryger de efter kort tid
tilbage, da der meget andet der kan slå disse.


Silversonic kablet du foreslår vil jeg helt sikkert kigge nærmere på. Så vidt jeg kan se, kan det købes for menneskepenge nyt, og
det glæder et gammelt Jyde-hjerte :-)

Det ville være interessant at høre mere om, hvilke kabler der har fået dig til at sende Clearwater tilbage på hylden.

dan a. skrev:
red dawn er ikke neutral i min optik, både
signalkabel og ht kabel har samme træk, killer bund og ekstrem høj/luftig top men det er ikke et harmonisk kabel, der mangler
noget i mellemtone
området, med andre ord så stikker top og bund af.
Kimber TC serien er en klassiker, som du selv er inde på så findes de i forskellige udgaver, hvis vi går lidt tilbage i tiden så var det
sort og blå, en
udgave som jævnlig er til salg, der findes også en 25 års jubilæriums udgave som er rød og blå, disse er ganske gode.
Kimber har med tiden fundet ud af at det farvestof der bruges i isoleringen på lederne har en indflydelse på lyden, nogle
farvestoffer påvirker lyden
mere en andre, så den hvid og transparent udgave vi kender i dag kom på gaden da denne kombination var den bedste, der er også
en all clear
udgave som betegnes som den fineste udgave, jeg ved dog ikke hvor meget forskeld der er på hvid/klar og all clear.

Personlig syntes jeg det er ret lækre kabler, med standart spyd/spader er de ret neutrale, nej der er ikke så højt til loftet som med
sølv kabler men det
der kommer igennem hænger godt sammen og musikken har et godt drive, så kan sagtens forstille mig at 8 tc på bunden og 4 tc
på toppen vil være
en god løsning.


Huha, det ser ud som om der er flere varianter af 8TC end jeg havde regnet med. Der er et sæt 8TC i hvid/klar udgaven til salg her
på forummet. Dem har jeg også lidt kig på.
Jeg har læst flere steder, at folk anbefaler 8TC til bund/mellemtone og 4TC til toppen.

Jeg har her i eftermiddag foretaget de ændringer ved mine eksisterende kabler, som blev foreslået i tråden af flere. Jeg har fjernet
alle bananstik fra kabler, og monteret dem direkte i terminalerne på højttalerne og på forstærkeren.
Selv om disse stik har siddet på kablerne i 8-9 år uden lodning, var der kun minimal dannelse af korrosion/ir på de rå ledere, så det
er positivt.
Jeg kan dog nu godt se, at kontakten mellem kabel og stik sagtens kunne have været bedre. Der har mere eller mindre kun været
kontakt mellem kabel og stik ved de to små skruer, der skal spænde kablet fast i stikket. Ok, stikkerne er også fra en billigere ende
af skalaen.

Jeg har derudover fordoblet tværsnittet til diskanten ved at føre lusen dobbelt.
Hvordan dette er gjort ses nedenfor:



Det umiddelbare lytteindtryk er overordentligt positivt. Mere nuanceret diskant i særdeleshed. Skal lige have fundet ud af om det er
placebo, men det er ikke så nemt at A/B teste her

Jeg har forhørt mig hos The Music Cable vedr. deres TMC Gold Reference ht-kabel i biwire konfig.
De skal have ca. 2.800kr inkl. forsende for et sæt biwire kabler. Dette er jeg meget fristet af at prøve også, da jeg har TMC kabler i
forvejen, og er meget glad for disse, på trods af at de er umulige at arbejde med pgs. solid kobberskærm.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 13 December 2015 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Blot en kort opdatering til ovenstående....

Whauw, de Euphonia'er kunne dælme godt lide at få de kabler monteret direkte i terminalerne! Sikke en ændring i detaljegraden og
luftigheden i de øvrigefrekvenser.

Sikke en dejlig hobby, og en billig (gratis) "opgradering"

God søndag til jer alle.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 13 December 2015 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:
 Silversonic kablet du foreslår vil jeg helt sikkert kigge nærmere på. Så vidt jeg kan se, kan det købes for menneskepenge nyt, og
det glæder et gammelt Jyde-hjerte :-)

Det ville være interessant at høre mere om, hvilke kabler der har fået dig til at sende Clearwater tilbage på hylden.


Jamen her i rækkefølge, dog ikke i lydmæssig rækkefølge.
1.)Først slog et sæt Canare 4S11 højttalerkabel det kære Clearwater hjem.

2.)Herefter var det et af VdH's egne kablers tur til at vise Clearwater pladsen i skuffen, nemlig et The Revolution Hybrid højttalerkabel,
som består af 2 singlewire pr. side, dette var desværre kun til låns en måneds tid.

3.)Så var det et Sommercable der viste Clearwater skuffen igen, det Sommercable var deres SC-QUADRA BLUE, det er et dejligt neutralt
højttalerkabel, der kan fås til omkring 250,-kr. pr. meter, hvilket er helt i orden i forhold til ydelsen.

4.)Lige nu kører jeg med DH Labs SILVERSONIC Q-10 SIGNATURE, som jeg syntes er noget af det bedste jeg har prøvet i mit setup.

Der har været mange andre kabler ind over, men de er ikke nævnt her, da vi jo snakker kabler som jeg syntes der er bedre end
Clearwater.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 13 December 2015 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

sh*t det er fedt at høre, Jannik. Det må prøves.
Må jeg høre dig hvad du synes der var nedtur vedr 502 hybrid?
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 13 December 2015 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået et Choseal Lb-5110 højttalerkabel (prøve for sjov), og er noget overrasket over hvor godt det er ift. prisen.. Er der andre der har
erfaringer med dette mærke? Iht. tilslutning af single-wire til bi-wire terminal på højttaler, vil jeg foreslå at lave en krydsnings-tilslutning, hvor plus
går til HF og minus til LF, det har ihvertfald en betydelig effekt på mit setup.

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 13 December 2015 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Et fint lille trick til forbedring kan også være, at vende fasen i pickuppens ene kanal, og samtidig vende fasen i den tilsvarende højttaler.
den måde får man rettet op for en del kanal-lækage (crosstalk), som befinder sig i pu og forstærkere.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 14 December 2015 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:
sh*t det er fedt at høre, Jannik. Det må prøves.
Må jeg høre dig hvad du synes der var nedtur vedr 502 hybrid?


Det er sjovt med de kabler, jeg kan tydeligt huske, at det i sin tid blev frarådet af bl.a. KvK at føre dobbelte ledere til diskanten. Her
skulle man holde sig til en enkelt til plus og minus. Det har så vist sig ikke at være rigtigt for mit vedkommende. Havde jeg da bare
undersøgt dette nærmere for 8 år siden, hehe. Måske mine tidligere Grand Coupé og Helicon 400 kunne have nydt godt af dette?

502 Hybrid var i mit setup et utroligt mørkt kabel, der i mine ører lagde en dyne hen over højttalerne. 502 hybrid må så vidt jeg
kan læse absolut ikke sammenlignes med non-hybrid versionen, vel at mærke.
Mit 502 hybrid kabel var termineret med VdH's egne stik.

nils valla skrev:
Et fint lille trick til forbedring kan også være, at vende fasen i pickuppens ene kanal, og samtidig vende fasen i
den tilsvarende højttaler.
den måde får man rettet op for en del kanal-lækage (crosstalk), som befinder sig i pu og forstærkere.


Det lyder som et interessant eksperiment. Jeg kan dog ikke selv prøve det ad, da jeg ikke ejer en pladespiller.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 14 December 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:
Blot en kort opdatering til ovenstående....

Whauw, de Euphonia'er kunne dælme godt lide at få de kabler monteret direkte i terminalerne! Sikke en ændring i detaljegraden og
luftigheden i de øvrigefrekvenser.

Sikke en dejlig hobby, og en billig (gratis) "opgradering"

God søndag til jer alle.


Det er nemlig det der sker!
Jeg har, som jeg tidligere skrev, valgt at føre kablet direkte igennem, så der er direkte forbindelse mellem lus og kablet.

Forøvrigt kan jeg ikke anbefale VdH kabler med kulfiber laget.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 14 December 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Et fint lille trick til forbedring kan også være, at vende fasen i pickuppens ene kanal, og samtidig vende fasen i den tilsvarende
højttaler.
den måde får man rettet op for en del kanal-lækage (crosstalk), som befinder sig i pu og forstærkere.


Dette udsagn kræver en MEGET kraftig teknisk uddybning! 😎

Niels



Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 14 December 2015 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

hej Nilau.

Jeg troede da, du tilhøret den "gamle garde"
I "gamle dage" var det vist et ganske almindeligt tricks (det var i al fald hvad jeg troede).

I en stereoforstærker er der jo al mulig signal-lækage.
Ved at inventere inputtet til den ene kanal (i pu), får man en slags intern ballancering i forstærkeren.
De to "lækkende" signaler, fra den ene til den anden UDE af fase, og fra den anden til den ene I fase,udligner hinanden.

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 14 December 2015 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

ps.
Man skal selvfølgelig huske at inventere den tilsvarende højttaler, hvis det ikke skal ud af fase.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 14 December 2015 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

hej Jannik.

Du kan vende fasen i den ene kanal på din CD-afspiller, hvis du skal prøve det af.

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 14 December 2015 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik K dejligt at se at der er andre der bruger clearwater kabel i dobbelttræk og hvor er det dejligt at lære noget nyt og især når det
er gratis Jeg kom lige til at se dit billede og læse om dit fif med at fjerne bananstikkende, så de røg også lige af mine Dali Evidence
870 du har helt ret det giver et løft i lyden. Jeg vil også prøve at køre dobbelttræk til diskanten som dig for at se om det giver noget, men
det begynder ski at knibe med plads i den nederste terminal. Håber det er ok at jeg spørger dig, men hvor har du fået fat i din
kabelstrømpe? det vil jeg meget gerne ha mine pakket ind i. Og en ting mere, som jeg har forstået opskriften med dobbelttræk, så har jeg
læst at man skal lægge to kabler ovenpå hinanden også sætte + til + og - til -. Jeg kan se på dit billede at du har lagt et kabel sammen til
+ og et kabel til - er det den rigtige opskrift eller er det den måde jeg har gjort det på?
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 15 December 2015 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hvis i beslutter at køre med dobb-træk også til diskant,
kan/bør i forbinde kabler fra forst. til diskant og lus til bas.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes