Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 15:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvorfor skrive her? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasseek
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.Profil Henrik Stevn

Bruger siden: 19 November 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 21 November 2015 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hvorfor egentlig skrive her når ens indlæg konstant enten rettes eller slettes ?

Hvorfor skriver ejeren af sitet ikke bare alle indlæggene selv ?

Ja ejeren er velkommen til at sørge for at jeg ikke kan skrive her, for det kan da være ligemeget
Til top Vis Lasseek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasseek
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 21 November 2015 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

mikkel

 rette lidt i det , når nogen personer ikke kan skrive pæn, lidt l som i min tråd..  hvis du holder en rolig og venlig tone så sker der intet ..  ser heller ikke noget grund til, at svare andre personer ubehøvlet  når de bare skriver et venligt svar på det du spørger om ..

 

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4545
Sendt: 21 November 2015 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Jeg vil for en gangs skyld lade tråden forblive åben... men misforstå mig ikke, den kan sagtens blive slettet, hvis nogen "ønsker" det. Men lad for guds skyld min forudintagethed komme til skamme... der er masser af elendighed i verden, i denne tid. Det her er bare en hobby, og et forum for ligesindede

Og til Lasseek, måske skulle du kigge den anden vej for, at se årsagen? Du har allerede nogle meget negative indlæg til trods for, at du kun har skrevet ganske få. Men som nogen har nævnt tidligere, så har du måske allerede skrevet herinde før?! Du reagerede i hvert fald meget negativt på dette spørgsmål, hvilket kunne tyde på "dårlig samvittighed"

Så tag lige og læs retningslinjerne (linket er øverst på siden), og tænk over hvordan du selv ønsker at blive tiltalt. Og hvis det inkluderer meget negative indlæg, så ja, så er Hifi4all nok ikke et sted for dig. Herinde skriver vi nemlig til hinanden i en pæn, sober og saglig tone!

Der er ingen tvang i dette forum...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 21 November 2015 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Lasseek skrev:
Hvorfor egentlig skrive her når ens indlæg konstant enten rettes eller slettes ?

Hvorfor skriver ejeren af sitet ikke bare alle indlæggene selv ?

Ja ejeren er velkommen til at sørge for at jeg ikke kan skrive her, for det kan da være ligemeget


Ja overskrifter bliver tit ændret så frem det ikke er minimalistisk og kan ske link i et indlæg slettes eller en tråd slettes

Er vant til det, lev med det eller find et andet sted, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det.

Kunne godt skrive om links man kan trykke på altid bliver lavet til sidste i tråden så man selv kan flytte det
(i stedet for der hvor det skal stå) og hvis man skriver så den aut skifter til næste linie på pcen så vil der kun være få ord på en linie som ikke
ser så pænt ud (man må ikke skrive for langt før man skifter til næste linie

Men det gør jeg ikke, jeg lever bare med det er sådan
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4545
Sendt: 22 November 2015 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis man ikke overholder retningslinjerne, så bliver éns indlæg rettet eller slettet

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Lasseek
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.Profil Henrik Stevn

Bruger siden: 19 November 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 22 November 2015 kl. 04:10 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Lasseek skrev:
Hvorfor egentlig skrive her når ens indlæg konstant enten rettes eller slettes ?

Hvorfor skriver ejeren af sitet ikke bare alle indlæggene selv ?

Ja ejeren er velkommen til at sørge for at jeg ikke kan skrive her, for det kan da være ligemeget


Ja overskrifter bliver tit ændret så frem det ikke er minimalistisk og kan ske link i et indlæg slettes eller en tråd slettes

Er vant til det, lev med det eller find et andet sted, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det.

Kunne godt skrive om links man kan trykke på altid bliver lavet til sidste i tråden så man selv kan flytte det
(i stedet for der hvor det skal stå) og hvis man skriver så den aut skifter til næste linie på pcen så vil der kun være få ord på en linie som ikke
ser så pænt ud (man må ikke skrive for langt før man skifter til næste linie

Men det gør jeg ikke, jeg lever bare med det er sådan


Jamen så finder jeg da bare et andet sted.
Her er så mange fejl og mangler alligevel og når man ikke selv må bestemme hvad ens tråd skal hedde eller hvad der skal stå i den, så er det pænt
lige gyldigt.
Jeg kan forstå at man egentlig heller ikke selv helt bestemmer hvad prisen skal være for det man har til salg

Så hygge til jer her der gerne vil gå i skole igen og rettes af læreren
Til top Vis Lasseek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasseek
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2761
Sendt: 22 November 2015 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  


Inklusion har sine vanskeligheder. Det gælder ikke blot i skolen, ser jeg.

Utilfredshed kan pakkes ind, så det er spiseligt. Almindeligvis falder det så ind under opbyggelig kritik.
Og hvem vil ikke gerne modtage det?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 22 November 2015 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Ja, hvis man ikke overholder retningslinjerne, så bliver éns indlæg rettet eller slettet


Da jeg sidste gang brugte noget tid på at forklare noget teknisk forsvandt tråden (link til den holdt op med at virke). Min opfattelse er at du slettede
den da du blev spurgt til dine meget modsigende indlæg. Jeg kan ikke se hvad i retningslinjerne der er brugt for at begrunde dette.

Skulle tråden ikke værre slettet men linket holdt om med at virke af andre årsager beklager jeg dybt. Tidligere forsøg på at søge efter tråden hvor en
spørg til hvilket hdmi kabel han skal købe og dit første svar er "ingen billede forskel på hdmi kabler" er endt uden resultat. Efterfølgende bekræfter du
din egen test af et hdmi kabel der giver gode farver. Det sidste jeg ser i tråden er at du bliver spurgt til hvilken holdning af de to du realt har.
Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 22 November 2015 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Lasseek skrev:


Jamen så finder jeg da bare et andet sted.

Så hygge til jer her der gerne vil gå i skole igen og rettes af læreren


Men det lyder ellers som om du ellers gerne vil være her, og du er velkommen. Så hvorfor ikke bare acceptere tingene som de er


Som jeg ser det, så er der et alternativ i DK og det er Nerds. Forskellen på H4A og Nerds er som en skolegård (nu når du selv
bringer skolen op)

H4A der står en "lære" og holder øje med at tingene ikke løber løbsk og retter ind så alle har en god dag.

Nerds der er der ingen opsyn, så der er det "bøllerne" som styre hele showet........
Så er prørgsmålet bare hvor du helst vil lege

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 22 November 2015 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Tja, man kan sige at Mikkel sørger for at debatten ikke drejer sig væk fra essensen for forummet, nemlig hifi og beslægtede emner... At der bliver
rettet hist og her, tjo, er da vist nok også sket for mig, men herregud, det tænker jeg ikke synderligt over, da der ikke er en retteknap mere, og så er
efter min mening fint at han korrigerer for mindre fejl... Tonen er bleven mere rå, så selv på Nerds og Facebook er der moderatorer, der retter
ind, og er man utilfreds med rigets tilstand? Tja, så kan man starte sit eget...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
cadmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Oktober 2010
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 22 November 2015 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tillade mig at sige

Hvis et indlæg skulle blive redigeret eller slettes bør der jo rettes henvendelse til vedkommen så
evt misforståelsen kan blive rettet

Hvis det bare bliver slettet  ,,,

Hvordan kan  """ indlæggeren """
 så rette sine indlæg til bedre
Til top Vis cadmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cadmann
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4545
Sendt: 22 November 2015 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

FLarsen skrev:
Mikkel G skrev:
Ja, hvis man ikke overholder retningslinjerne, så bliver éns indlæg rettet eller slettet


Da jeg sidste gang brugte noget tid på at forklare noget teknisk forsvandt tråden (link til den holdt op med at virke). Min opfattelse er at du slettede den da du blev spurgt til dine meget modsigende indlæg. Jeg kan ikke se hvad i retningslinjerne der er brugt for at begrunde dette.

Skulle tråden ikke værre slettet men linket holdt om med at virke af andre årsager beklager jeg dybt. Tidligere forsøg på at søge efter tråden hvor en spørg til hvilket hdmi kabel han skal købe og dit første svar er "ingen billede forskel på hdmi kabler" er endt uden resultat. Efterfølgende bekræfter du din egen test af et hdmi kabel der giver gode farver. Det sidste jeg ser i tråden er at du bliver spurgt til hvilken holdning af de to du realt har.

Jeg står fuldt ud ved det, jeg har skrevet... men dette er ikke tråden til en længere udredning. 

Jeg tror også, at du læser tingene ude af kontekst. Og så opstår der nemt en "fnidrende" tilstand, og det falder også ind under retningslinjerne.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4545
Sendt: 22 November 2015 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

cadmann skrev:
Jeg vil tillade mig at sige

Hvis et indlæg skulle blive redigeret eller slettes bør der jo rettes henvendelse til vedkommen så
evt misforståelsen kan blive rettet

Hvis det bare bliver slettet  ,,,

Hvordan kan  """ indlæggeren """
 så rette sine indlæg til bedre

I forvejen bruger jeg det meste af min fritid på Hifi4all, og hvis jeg også skal agere "skolelærer/pædagog" hver gang, nogen træder ved siden af, og skrive dem en længere forklaring på hvad, de gør forkert, og bagefter indgå i en lang dialog frem og tilbage, fordi vedkommende føler sig trådt over tæerne eller uretfærdigt behandlet, så skal jeg til at tage timer fra familien og min nattesøvn... og det gider jeg altså ikke!

Hvorfor ikke bare glæde sig over, at der findes et sted, hvor man GRATIS kan dele tanker og idéer med ligesindede? Og acceptere, at det inkluderer nogle regler... og være bare en lille smule taknemmelig over, at én person bruger sin fritid på, at holde den her side kørende!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
cadmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Oktober 2010
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 22 November 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Kan jo godt se det fra din side
Ja det er en god side  og fedt at du bruger meget fritid på dette

Til top Vis cadmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cadmann
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 22 November 2015 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Det er desværre en kendsgerning at internetfora uden moderation ender i kaos. Jeg har selv deltaget i flere indenfor meget forskellige emner, og det har været det samme alle steder. Nogle få meget aktive brugere kan skændes dagligt om alt og ingenting så det hele drukner i personfnidder. Derfor er moderation nødvendigt og det burde altså ikke være umuligt at holde en god tone når man snakker/skriver om hifi.

At der så kan være uenighed om moderators enkelte afgørelser er nok uundgåeligt.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 22 November 2015 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Lasseek skrev:
Hvorfor egentlig skrive her når ens indlæg konstant enten rettes eller slettes ?

Hvorfor skriver ejeren af sitet ikke bare alle indlæggene selv ?

Ja ejeren er velkommen til at sørge for at jeg ikke kan skrive her, for det kan da være ligemeget


Ja overskrifter bliver tit ændret så frem det ikke er minimalistisk og kan ske link i et indlæg slettes eller en tråd slettes

Er vant til det, lev med det eller find et andet sted, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det.

Kunne godt skrive om links man kan trykke på altid bliver lavet til sidste i tråden så man selv kan flytte det
(i stedet for der hvor det skal stå) og hvis man skriver så den aut skifter til næste linie på pcen så vil der kun være få ord på en linie som ikke
ser så pænt ud (man må ikke skrive for langt før man skifter til næste linie

Men det gør jeg ikke, jeg lever bare med det er sådan
Så vidt jeg kan se gasolin, så er det enten den browser du bruger, eller også mangler du at sætte "kompatibilitet" til i net indstillinger. Der er nogle ord, der står på sin egen linie i stedet for på den linie, den er skrevet i. Kaj havde/har lignende problem.   

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 22 November 2015 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Personligt har jeg intet imod tråde bliver lukket hvis tonen og retorikken bliver for skrap, usaglig og personlig. Det er rimeligt at
Mikkel sætter ind her, så der ikke hersker det rene anarki. Ligeledes at man sender de grovere typer i tænkeboks i ny og næ.

Der hvor jeg er uforstående, er når tråde lukkes fordi man ikke er enige. Eks. kabeldebatten. Disse tråde bliver ofte lukket fordi
Mikkel har en anden holdning. Han deltager sågar i dem, hvorefter de bliver lukket, hvor Mikkel giver sig selv det sidste afgørende
ord. Ja, ja det er en del af retningslinjerne. Efter min bedste opfattelse har det bare intet med en fri debat at gøre. En debat hvor
man burde kunne accepterer og respekter forskellige holdninger og synspunkter. Det kaldes trods alt et "debatforum".
Redigeringer i slagsannoncer samt diverse høre også i kategorien "navlepilleri" imo. Særligt når Mikkel selv nævner hvor meget
fritid han utvivlsomt bruger på at køre hifi4all. Så får man uden tvivl ekstra travlt!

Når ovenstående er sagt er det prisværdigt at Mikkel bruger sin fritid på at drive et gratis site. Respekt for det. Og det mener jeg
faktisk. Jeg indordner mig gerne under nogle retningslinjer. Skik følge eller land fly. Sådan er det bare. Det er Mikkels site! Modsat
håber jeg også at Mikkel ikke overser følgende: Uden brugerne af hifi4all, slet intet hifi4all! Gratis site eller ej, brug af fritid m.m. Vi
er her forhåbentlig for hinandens- og gensidig respekts skyld

God arbejdslyst herfra
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4545
Sendt: 22 November 2015 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Når jeg lukker en kabeltråd, så er det ofte for, at sende parterne til deres ringhjørner... der er intet som kabler, der kan få en "hed" gang fnidder ind i debatten. Jeg skriver skam også i nogle af trådene hvis jeg har input, men jeg har så også den kasket på, hvor jeg skal skal holde tingene i ave.

Fri debat og ytringsfrihed eksisterer kun i det offentlige rum... Hifi4all er privat!

Jeg har også sat retningslinjer på Køb, Salg & Bytte for, at få et nogenlunde overskueligt sted, hvor folk ikke skriver hele annoncen i overskriften, skriver med STORT, SOM LARMER HELT VILDT, NÅR MAN BLADRER NED GENNEM OVERSIGTEN. Det har desværre vist sig nødvendigt med "moderering" på annoncerne, da nogen ikke forstår, at dele pladsen med andre!!!

Jeg modererer ikke forummet eller KSB fordi, jeg synes det er p***e underholdende eller sjovt!!! Jeg gør det fordi, nogle mennesker ikke har lært at opføre sig korrekt i dialog med andre, eller bare ikke kan inkluderes i almindelige sociale sammenhænge, hvor de i stedet burde være i specialklassen sammen med de andre asociale "tosser"  

Derfor!!!

Tag nu bare den stikpille, og forstå, at alle livets facetter har regler og love, fordi vi mennesker fra naturens side er indrettet til at slå først, og spørge bagefter... hvis alle opførte sig ordentligt, så var der jo slet ikke brug for de tre magtinddelinger: Den lovgivende, den dømmende og den udøvende 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
gasolin skrev:
Lasseek skrev:
Hvorfor egentlig skrive her når ens indlæg konstant enten rettes eller slettes ? Hvorfor
skriver ejeren af sitet ikke bare alle indlæggene selv ? Ja ejeren er velkommen til at sørge for at jeg ikke kan skrive her, for det kan da være
ligemeget
Ja overskrifter bliver tit ændret så frem det ikke er minimalistisk og kan ske link i
et indlæg slettes eller en tråd slettes Er vant til det, lev med det eller find et andet sted, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det. Kunne godt
skrive om links man kan trykke på altid bliver lavet til sidste i tråden så man selv kan flytte det (i stedet for der hvor det skal stå) og hvis man
skriver så den aut skifter til næste linie på pcen så vil der kun være få ord på en linie som ikke ser så pænt ud (man må ikke skrive for langt før
man skifter til næste linie Men det gør jeg ikke, jeg lever bare med det er sådan
Så vidt jeg kan se gasolin, så er det enten den browser
du bruger, eller også mangler du at sætte "kompatibilitet" til i net indstillinger. Der er nogle ord, der står på sin egen linie i stedet for på den linie,
den er skrevet i. Kaj havde/har lignende problem.   


Du kan også se anden indlæg lasseek og det første FLarsen skriver de har også problemet
(så jeg bestemt ikke den eneste med problemet) bruger chrome

Med min mobil (android) er der ikke nogen problemer

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Jeg har også sat retningslinjer på Køb, Salg & Bytte for, at få et nogenlunde overskueligt sted, hvor folk ikke skriver hele
annoncen i overskriften, skriver med STORT, SOM LARMER HELT VILDT, NÅR MAN BLADRER NED GENNEM OVERSIGTEN. Det har desværre
vist sig nødvendigt med "moderering" på annoncerne, da nogen ikke forstår, at dele pladsen med andre!!!




Det kunne være dejligt om kapitaler også kunne rettes til under forhandlernes annoncer, her er der også tilfælde hvor man larmer for måske
at få ekstra opmærksomhed.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes