Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 11:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvorfor skrive her? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Jeg modererer ikke forummet eller KSB fordi, jeg synes det er p***e underholdende eller sjovt!!! Jeg gør det fordi, nogle
mennesker ikke har lært at opføre sig korrekt i dialog med andre, eller bare ikke kan inkluderes i almindelige sociale
sammenhænge, hvor de i stedet burde være i specialklassen sammen med de andre asociale "tosser"  




Det er sådan set også noget af det jeg skrev i mit indlæg

Personligt har jeg intet imod tråde bliver lukket hvis tonen og retorikken bliver for skrap, usaglig og personlig. Det er rimeligt at
Mikkel sætter ind her, så der ikke hersker det rene anarki. Ligeledes at man sender de grovere typer i tænkeboks i ny og næ.


Der skal være plads til uenighed og debat. Sålænge tonen er saglig. Ikke pga. en modstand af indholdet, hvilket jeg føler er
praktiseret i enkelte tråde.
Vi er ikke helt enige, ej heller helt uenige i alle aspekter af dit opsatte regelsæt, Mikkel. Hvilket også bør fremgå af mit indlæg.
Personligt indordner jeg mig da også. Dette uagtet af, at jeg ikke er på linje med alle de opsatte regler. I min uenighed, indeholdes
også en respekt for at du bruger tiden på hifi4all. Det håber jeg også at du læser og bemærker? Nogle gange overser man det
positive, og fokuserer for meget på det negative. For min del er der intet personligt i det som jeg skriver. Blot uenighed og undren
omkring nogle tiltag. Længere er den sådan set ikke. Lad os huske på at det bare er hifi
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

gabetta skrev:
Mikkel G skrev:
Jeg har også sat retningslinjer på Køb, Salg & Bytte for, at få et nogenlunde overskueligt sted, hvor folk ikke skriver hele
annoncen i overskriften, skriver med STORT, SOM LARMER HELT VILDT, NÅR MAN BLADRER NED GENNEM OVERSIGTEN. Det har desværre
vist sig nødvendigt med "moderering" på annoncerne, da nogen ikke forstår, at dele pladsen med andre!!!


Det kunne være dejligt om kapitaler også kunne rettes til under forhandlernes annoncer, her er der også tilfælde hvor man larmer for måske
at få ekstra opmærksomhed.

De betaler for, at få lov til at larme... deri ligger forskellen!

Tilbudsavisen er et kommercielt værktøj til markedsføring, det er Køb, Salg & Bytte ikke...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 22 November 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

cadmann skrev:
og fedt at du bruger meget fritid på dette


I min verden er det ikke fritid at moderere ens eget forum der har indtægter og dermed et CVR nr

Var det mig ville jeg bruge mindre tid på moderation, forsimple retningslinier og regler, tåbelige eller ej, og bruge tiden på at udvikle forretningsplaner
således at sitet gav et udbytte evt til IT vedligeholdelse og hvad der ellers er nødvendigt i en moderne verden

Ovennævnte kunne give mere tilfredse brugere, flere kunder/bedre indtjening og en bedre fritid
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 22 November 2015 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Mikkel.

Man kan mene hvad man vil om forummoderering, men retten er på din side.
Dog er jeg enig i, at det måske også kan ske på en for "børnehaveagtig" måde. Altså, når nogle bliver personlige og barnlige, så fint nok. Men hvis der lukkes tråde, ubegrundet, og brugere spærres - blot fordi man ikke er enige, eller har "skarpe" holdninger, så mener jeg niveauet ryger (for langt) ned. Ja, du har retten, men jeg mener ikke at det er at udvise respekt for andre mennesker (brugere).

M.h.t. KSB, så synes jeg at det er fint, at der rettes kapitaler og laaaange overskrifter, da det øger overblikket væsentligt. Jeg har hørt at der rettes i priserne nogle gange. Dette undrer mig, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad begrundelsen er for det?

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 November 2015 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg havde så noget til salg som jeg havde sat til et ikke hel beløb f.eks 123 men det måtte det ikke koste
og blev rettet

Hvad andre beløb er rettet til ved jeg ikke
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har været på H4A i mange år.

Det har jævnligt irriteret mig (ja nærmest p***et mig af) at få tilrettet, eller flyttet, indlæg. Men jeg ved sgu ikke, efterhånden blir jeg nærmest
skuffet, hvis ikke overskriften på noget jeg vil sælge ikke liiiige bliver rettet en anelse til

Mikkel bruger vandvittig meget tid på at holde sit forum - og respekt for det. Jeg tvivler stærkt på det er noget han spinder guld på.

Jeg færdes, og har færdedes, på en del andre fora. Ofte er der 4-5-6-7-8 selvudnævnte "politimænd" der dunker alt og alle i hovedet - jeg gider
f.eks. ikke modelflyvning.dk af den årsag... Det sker ikke herinde.

Man må også tage til efterretning, at H4A har eksisteret i en menneskealder - på trods af forskellige forsøg på at lave et alternativ, så for de
flestes vedkommende, kan man altså sagtens leve med den justits der hersker her...

Keep up the good work, Mikkel
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Mht KSB har jeg oplevet at der bliver rettet både priser og overskrifter selv om overskriften ikke er skrevet med stort og prisen er reel. Hvorfor må en
vare ikke koste 4.900 kr. ? Og med en sigende overskrift om produktet som faktisk kun omfatter producent og modelnr. Det er simpelthen for
mærkeligt....
Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Det er også grunden til at jeg spørger. Men det kan jo være, at Mikkel har en eller anden snild begrundelse for, at ændre på salgspriser?
Måske Mikkel forsøger at hjælpe med at markedet har nogle anstændige priser.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

BLund skrev:

I min verden er det ikke fritid at moderere ens eget forum der har indtægter og dermed et CVR nr

Øv, hvor lyder det bittert... og bærer præg af, at du udtaler dig, som du har forstand til!

Når jeg skriver, at det er min fritid, så er det er sgu' min fritid! Jeg har et 37 timers job i dagtimerne, og sidder så med Hifi4all aftener og weekender.

Og nej, jeg spinder ikke guld på Hifi4all... for jeg kan langt fra leve af det, når de faste udgifter er betalt. Det giver højst lidt lommepenge til at udskifte udstyret i lytterummet en sjælden gang i mellem. Jeg har lige udskiftet effektforstærkeren, og det har taget et halvt år, at skrabe midlerne sammen. Og så var der også lige en hacker i foråret, som kostede et anseeligt 5-cifret beløb!!!

Så hvis du ikke har noget fornuftigt at komme med, så lad være!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Kurt P skrev:
Det er også grunden til at jeg spørger. Men det kan jo være, at Mikkel har en eller anden snild begrundelse for, at ændre på salgspriser?
Måske Mikkel forsøger at hjælpe med at markedet har nogle anstændige priser.

M.v.h.

Det handler udelukkende om at hindre "psykologiske" priser, og give et bedre overblik. Mange bruger en "speciel" pris til, at fremhæve deres annonce, og det tillader retningslinjerne ikke!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Men det er vel sælger der skal bestemme om en vare skal sættes til salg for 4900 og ikke 4500 eller 5000...?!?! Hvorfor rettes det og hvad er der galt
med en overskrift der omfatter producent og modelnr ?
Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Nu kværulerer du, for du har aldrig fået rettet en overskrift, som kun indeholdt produktnavn/model!

Det med prisen har jeg allerede forklaret, så den lukker vi her! I øvrigt bliver priser aldrig rundet ned, så undlad venligst at antyde dette... hvis man ikke har en bestemt pris, så skal man blot skrive et "0", som det også er beskrevet i retningslinjerne



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Lasseek
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.Profil Henrik Stevn

Bruger siden: 19 November 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hvorfor retter alle andre fora ikke overskrifterne incl ?

Hvorfor retter DBA, gul & gratis osv ikke alle priserne ?

Det skal jeg sige dig.
Det er fordi de har andet mere fornuftigt at tage sig til og har ikke brug for at lege boss og vise hvem der har magten.

Ingen andre steder ses din gøren og laden
Hvis jeg vil have 1545,- kroner for en ting, så vil jeg ha 1545,- og det kommer du aldrig til at bestemme.

Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid her på dette diktator site

Godnat Olga

Og gør du nu det som du er bedst til og som gør dig så glad
(Udelukket fra forum)

Husk at slette dette indlæg og låse tråden, så er alt som det plejer
Folk skulle jo nødigt se hvordan nogle opfatter hifi4
Til top Vis Lasseek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasseek
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej Lasseek!

Der er ingen tvang til, at benytte Hifi4all's GRATIS services, så jeg vil heller ikke tvinge dig til, at benytte siden. Men jeg vil rette dine tråde, indlæg og annoncer, hvis de ikke overholder retningslinjerne!

Jeg føler ikke behov for, at udelukke dig, slette dit sidste indlæg, eller lukke tråden. Jeg tror snarere, at jeg vil lade tråden stå, så andre kan se hvor urimelig din opførsel er...

Du forekommer mig ualmindeligt utaknemmelig, og jeg fornemmer, at det ikke kun er Hifi4all, der skal stå på mål for dette. Jeg vil gerne have dig som gæst på Hifi4all, men omvendt tror jeg ikke, at du vil finde din plads her!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Lasseek skrev:
Hvorfor retter alle andre fora ikke overskrifterne incl ?

Hvorfor retter DBA, gul & gratis osv ikke alle priserne ?

Det skal jeg sige dig.
Det er fordi de har andet mere fornuftigt at tage sig til og har ikke brug for at lege boss og vise hvem der har magten.

Ingen andre steder ses din gøren og laden
Hvis jeg vil have 1545,- kroner for en ting, så vil jeg ha 1545,- og det kommer du aldrig til at bestemme.

Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid her på dette diktator site

Godnat Olga

Og gør du nu det som du er bedst til og som gør dig så glad
(Udelukket fra forum)

Husk at slette dette indlæg og låse tråden, så er alt som det plejer
Folk skulle jo nødigt se hvordan nogle opfatter hifi4


Hold da op en gang ævl også har du været her i 2 dage. Var det ikke bedre at du søgte nogle svar i alle de mange tråde der findes
herinde i stedet for i din verden at sidde og lede efter fejl. Der er så gu da ingen der nogensinde har tvunget dig til at være her.
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hvor ofte og hvad er det egentlig du, Mikkel, tilretter/retter/fjerner indlæg på dit site. Det lyder til at være et problem for en del. Og hvad er det typisk
du finder ikke egnet til at blive vist på dit site. Kan du give nogle eksempler?
Jeg er dog noget overrasket at du redigerer i nogle priser på KSB. Hvorfor dog det. Det kan du vel i bund og grund ikke tillade dig at gøre!!
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Lasseek
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.Profil Henrik Stevn

Bruger siden: 19 November 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Ja Henrik141 jeg ævler, men er ikke den eneste der er pænt utilfreds.

Tjek

Synes ikke jeg kan få øje på andre forum der har den omtale

Hifi4"all" ejer, jeg vil nu bede dig pænt om at udelukke mig fra forum tak
Til top Vis Lasseek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasseek
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Hvor ofte og hvad er det egentlig du, Mikkel, tilretter/retter/fjerner indlæg på dit site. Det lyder til at være et problem for en del. Og hvad er det typisk
du finder ikke egnet til at blive vist på dit site. Kan du give nogle eksempler?
Jeg er dog noget overrasket at du redigerer i nogle priser på KSB. Hvorfor dog det. Det kan du vel i bund og grund ikke tillade dig at gøre!!

Det nemmeste svar er, at du læser retningslinjerne. Her får du svar på hvad, hvorfor, og hvordan. Og du må forstå, at det er de få, der skriger højest, og det larmer en del! Hifi4all har i snit 10.000 unikke besøg om dagen, og undtagen nogle ganske få, så kan de godt finde ud af at begå sig herinde.

Jeg kan i bund og grund gøre hvad, jeg vil med Hifi4all. Det er min ejendom, og jeg sætter retningslinjerne, og jeg efterlever dem 

 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Lasseek skrev:
Hvorfor retter alle andre fora ikke

Ingen andre steder ses din gøren og laden




jeg mindes heller ikke så stramme retningslinier eller regler andre steder, men retfærdigvis skal nævnes at jeg jo ikke kender alle fora

der hvor tråden brister for mig er når man kombinerer klager over ens fritid bruges på egne opsatte regler der tilsyneladende er helt ude af trit med folks
generelle ønske
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Lasseek skrev:
Ja Henrik141 jeg ævler, men er ikke den eneste der er pænt utilfreds.

Tjek

Synes ikke jeg kan få øje på andre forum der har den omtale

Hifi4"all" ejer, jeg vil nu bede dig pænt om at udelukke mig fra forum tak

Jeg synes bare, at du skal melde dig i skrigekoret, og oprette et indlæg derinde. Mine skuldre er brede, og kan sagtens bære det 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes