Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 08:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Stereo-Studiet konkurs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4545
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jack!

Nej, jeg tror ikke, at det er nogen af dem jeg har nævnt. Heldigvis har vi stadigvæk en del musikforretninger i Kbh., så det har været en anden.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer til at savne butikken i Randers big time. Har vel brugt 5-600kr der hver hver måned og 3 af fyrene i butikken har været der i over 15 år.
De kunne skaffe det meste til en fornuftig pris og givet mig masser af inspiration, da de har kendt min smag.

Kommer til at savne de hyggelige snakke, bladre i cd'er på tilbud, det stigende udvalg af vinyl og og generelt at butikken har skabt liv i byen. ØV!
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 29 August 2015 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel G

Okay, det vil jeg ikke håbe, de havde meget godt, kom ud med 8 bæreposer film, lp, cd, bluray, for et par tusind kroner.

Gad vide hvor den lille reklame jeg fik udleveret er for butikken. Kunne være rart at finde butikken igen, hvis jeg skulle være så heldig de sælger ud af deres produkter igen. Meget skidt, men også noget godt iblandt, hvis der blev kigget godt efter. De gemmer jo lidt guld, så folk gider at kigge.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 29 August 2015 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Ja det køre ikke for godt for pladeforretninger med wimp,tidal,spotify,netflix,den danske filmskat og de andre mindre pæne sider

Jeg synes dog at dem der sælger hifi også skulle sælger plader og film som nogen også gør og
især i speciel butikker som sælger high end i udstyr har de ofte de ekstra gode cder.lper og dvder/blueray
med ekstra god lyd/billede, men hvad så med alle de 1000 vis af andre kunster de ikke sælger,
skal de så købes på nettet ?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 29 August 2015 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
hvad så med alle de 1000 vis af andre kunster de ikke sælger, skal de så købes på nettet ?



Ja det skal de nok.

Problemet ligger jo netop i det store udvalg. Det kan en hifi specialbutik ikke have, da det vil kræve for meget plads og 99% af pladerne vil have meget lav omsætningshastighed. Det passer nok bare bedre til netbutikkerne og så kan hififorhandleren have nogle få udvalgte. Og her er det jo oplagt at satse på specialindspilninger af høj lydmæssig kvalitet.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 29 August 2015 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Det der er mest trist er at læse alle de kommentarer på nettet omkring hvor ærgelig at den og den butik nu er lukket. For der er
EN
grund til at butikkerne lukker og det er JER!   



Nix, butikker lukker fordi de ikke formår at tiltrække kunder. Jeg (og min kone) har lagt mange penge i stereo studiet i Randers. Men vi er selv
begyndt at handlere mere over nettet. Udvalget af musik blev ganske enkelt for ringe til sidst. Priser var der ikke noget i vejen med, kun udvalget.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 29 August 2015 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
For der er EN grund til at butikkerne lukker og det er JER!   



Du har da delvist ret, men en nok så væsentlig årsag er vel at der ikke er nok tilbage af "os". Jeg læste for nyligt en artikel der skrev at 88% af musiksalget i dag er streaming/download.

Det betyder jo at markedet for fysiske medier er noget begrænset, og når det så skal foregå i konkurrence med supermarkeder og globale netbutikker bliver det svært.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 29 August 2015 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Mikkel G skrev:

Det er nok et spørgsmål om, at de fysiske butikker ikke kan konkurrere med webshops... TP Musik lukkede for godt og vel et år siden.


De sidste fysiske butikker bliver dem, der er der af marketingsmæssige årsager (branding), eller dem med dyre eksklusive produkter, som de ikke ønsker handlet på nettet. Prøv at gå en tur ned af strøget i København, det er efterhånden kun mærke shops.


Men apropos, så er der da stadig en del habile vinyl/CD butikker tilbage... Fona på strøget eller Route 66 både i Kbh. og Århus, bare for at nævne et par stykker!

Hej MikkelSidder lige og funderer over, om det var den butik jeg var i i Kbh. Kan ikke huske navnet de havde stort udsalg. Kan det passe de gjorde mest i brugt, og havde, et udsalg som de kaldte det. Hvor de solgte tingene billigere for hver dag der gik i en længere periode?


Det kunne lyde som MINT RECORDS på Gl. Kongevej, Frederiksberg. Evt. SOUND STATION, også på Gl. Kongevej.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 29 August 2015 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Accord på Nørrebrogade og GL. Kongevej i KBH, kan man også af og til finde gode sager.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 29 August 2015 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Det der er mest trist er at læse alle de kommentarer på nettet omkring hvor ærgelig at den og den butik nu er lukket.
For der er EN
grund til at butikkerne lukker og det er JER!   

Husk på at alle jeres køb på nette, i bilka osv det går ud over de små. Det gælder ikke kun musik, men slagteren, fiskehandleren,
bageren og vinhandleren, som jeg selv er.
I er selv med til at gøre bylivet kedeligt - Nogle byer som KBH, Århus, Odense, Ålborg osv de er næsten kun beboet med H&M, Vera
Moda og store kæder som dette. De små butikker bliver der færre og færre af og i de mindre byer der er bylivet ved at være helt
dødt.

Så hus nu på jeres købsvaner er dem som er skyld i det som i nu syntes er så ærgeligt!

Jeg bor i en lille by, hvor indbyggerne heldigvis er meget beviste omkring det at bevarer de små indivuelle butikker. Selv de unge er
meget beviste om at handle lokalt. Så det kan sagtens lade sig gøre, hvis i vil bevarer bylivet og de små butikker. Men ikke hvis det
vigtigste er at spare 10kr ved at handle på nette.

Så du køber ikke dit hifi hvor du får det billigst?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 29 August 2015 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Accord på Nørrebrogade og GL. Kongevej i KBH, kan man også af og til finde gode sager.


Tror egentlig det var Accord. Tak for svaret. Fandt en del speciel editions o.s.v. Sådanne forretninger skulle vi have flere af i Jylland

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 29 August 2015 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Pierre skrev:
Det der er mest trist er at læse alle de kommentarer på nettet omkring hvor ærgelig at den og den butik nu er lukket.
For der er EN
grund til at butikkerne lukker og det er JER!   

Husk på at alle jeres køb på nette, i bilka osv det går ud over de små. Det gælder ikke kun musik, men slagteren, fiskehandleren,
bageren og vinhandleren, som jeg selv er.
I er selv med til at gøre bylivet kedeligt - Nogle byer som KBH, Århus, Odense, Ålborg osv de er næsten kun beboet med H&M, Vera
Moda og store kæder som dette. De små butikker bliver der færre og færre af og i de mindre byer der er bylivet ved at være helt
dødt.

Så hus nu på jeres købsvaner er dem som er skyld i det som i nu syntes er så ærgeligt!

Jeg bor i en lille by, hvor indbyggerne heldigvis er meget beviste omkring det at bevarer de små indivuelle butikker. Selv de unge er
meget beviste om at handle lokalt. Så det kan sagtens lade sig gøre, hvis i vil bevarer bylivet og de små butikker. Men ikke hvis det
vigtigste er at spare 10kr ved at handle på nette.

Så du køber ikke dit hifi hvor du får det billigst?



Jeg kunne aldrig finde på at købe hifi, tv eller andet elektronik på nettet eller gå i EL-Mutanten og købe hårde hvidevarer, der bruger jeg altid de små lokale også selvom EL-Mutanten, Bilka eller ligende skulle have et tilbud på et ligene produkt.

Nu har jeg lige købt Accuphase og det kan købes langt billigere i Østen. Men jeg skal ikke ud i at importere en effekt og så selv stå med regningen den dag den skal til service eller andet problem.

Nu er jeg lige flyttet fra århus men der har jeg i mange år brugt Pladekisten og gør det satdigvæk, han samler bare mine bestillinger og sender dem samlet når der er nok. På nogle udgivelser er han lidt dyere, nogle gange 50,- kr, men det betaler jeg glædeligt for at være med til at bevarer de små individuel butikker og den gode service. 


__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 29 August 2015 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvad du tjener. Men som ganske alm. dansker, køber jeg mine varer hvor de er billigst. Ud over det, var stereo studiet i Vejle, nok den værste forretning jeg har været i, ift. musik og musikviden. Jeg har lige købt den nye udgivelse med Roger Waters i moby disk næsten 100 kroner billigere end hvad den annonceres til her på siden. Jeg var ikke i deres fysiske forretning, men bestilte den via deres hjemmeside. Og mht dit nye Accuphase, har du sikkert fået det til den laveste pris i EU.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 29 August 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Stereo studio blev også ramt af at prisen på CDer har været 150 kr i Danmark, mens den har kunnet købes for ca. 75 kr incl forsendelse hos WOWHD og ca. 100 kr i butik i England. Derfor er vi mange der har lagt langt størsteparten af musikkøbene på nyudgivelser hos WOWHD. Det seneste år har de dog sat en del nyeudgivne CDer til 100 kr bla Waters amused to death, som kostede 100 på CD og 379 !! på LP, men det har de været for længe om at finde ud af. Men det betyder også at CD salget reelt er væsentligt større i Danmark end statistikkerne skriver, for det er altså meget lettere at købe CDer over nettet i forhold til LPer.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 354
Sendt: 29 August 2015 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
det er altså meget lettere at købe CDer over nettet i forhold til LPer.


Det er nu lige så let at købe LP over nettet som CD... Der er helt klart flere udbydere der sælger CD, men der er rigeligt af netbutikker der
også sælger LP.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 29 August 2015 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
det er altså meget lettere at købe CDer over nettet i forhold til LPer.



Hermannnnnnnn....
Nu gør du dte igen, lærer du da aldrig noget??? Hvor mange tråde vil du skrive det samme sludder i??? Det er altså ikke en millimeter sværere at købe LP´er på nettet end CD´er. Ved virkelig ikke, hvor du har den opfattelse fra. Tryk på knappen, betal med kort, og så lander det hjemme hos dig. En MIG eller F-16 ville måske være en anelse problematisk, men LP´er?????

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 29 August 2015 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Man må kun håbe postbuddet ikke er i dårligt humør den dag du modtager lp'erne og stopper dem i brevkassen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 29 August 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Det er altså ikke nær så nemt at sende vinyl som CDer. Og det er i mange tilfælde langt dyrere. Men det er egentlig ikke det denne sag drejer sig om. For det er lige så skidt for vinylsalget som for CD salget at der næsten ikke er nogen musikbutikker længere. For CD formatet konkurrerer ikke med vinyl, de konkurrerer begge på samme side mod streaming. For det er sådan set komplet ligegyldigt om kunderne køber CDen eller LPen, men det er ikke ligegyldigt om de køber LP/CD eller hører den på en reklamefinansieret streaming tjeneste, for i det sidste tilfælde får dem der producerer musik stort set intet ud af det. Og hvis alle gør det lukker både CD og LP produktionen. Og Hifi ville da være kedeligt hvis vi kun kan høre MP3 crap på små transistorradioer, så må siden her vist tage navneforandring til lowfi4all.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 29 August 2015 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Snakkede lige med en professionel musiker på facebook den anden dag, og via spotify får de pr sang ca 5-5.5 øre
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 29 August 2015 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Pharrell Williams nummer Happy som var et af de mest spillede numre sidste år, har han fået under 100.000,- danske kroner ud af,
pga streamings tjenesterne.

Endnu en grund til at jeg ikke bruger disse tjenester.......

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes