Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af rør? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen der har erfaring med at KM fra vestsjælland, der annoncerer med en masse forskellige rør på ksb???

/Thorvaldsen
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ja, rigelig med erfaring, gennem flere år. Jeg kan ikke anbefale ham. Varen er alt for ofte ikke som den burde være.

Så jeg ville finde noget andet, f.eks. en af de velrenomerede på ebay eller http://www.tubeampdoctor.com/
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt rør fra ham et par gange og har ikke haft nogen problemer

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

... eller pyndt.dk
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Vær forberedt på at KM ikke kender en dyt til hifi... Han køber rør til sit radio-mellem-lang-bølge-et-eller-andet, og sælger så videre til hifi-interesserede. Jeg har været uheldig med ham et par gange...

Første gang fordi han supplerede mig med nogle rør der rent faktisk ikke passede til min forstærker. De var såkaldte ekvivalænter, men kun når man selv konstruerer en forstærker, pins passede ikke overens, men forstærkningen var den samme. Jeg spurgte helt tydeligt efter afløsere til 6N6P rør, og fik udleveret ECC182 SQ (var det vist), så jeg var helt tydelig med mit behov. Ifølge ham der har lavet mine OTL monotrin var jeg heldig at mine monotrin ikke futtede af, de brummede "kun" kraftigt.

For nyligt købte jeg et sæt Tung-Sol 12AX7 med Triple-Mica og all-the-sh*t, men da jeg fik dem sat i min RIAA spillede den ene kanal alt for lavt. Switch af kanalerne bekræftede det, og ingen andre rør har samme problem. Jeg spurgte til om de var målt efter, hvilken KM bekræftede, og han tilbød at jeg kunne sende dem retur og få dem målt igen, men jeg må indrømme at jeg bare ikke gad betale post-penge for at få dem retur og måske frem igen.

Nå ja, en tredje gang sendte han mig et sæt Telefunken ECC83 sæt, hvoraf det ene rør var med smooth plates, det andet med ribbed :-)

Så vær meget specifik med hvad du vil have, og vær mere kritisk end jeg gider være. Og du skal vide hvilke rør-typer der er 100% ekvivalænter, du kan ikke være sikker på at han ved/oplyser dig om det. Vær også forberedt om at han ikke gider skrive om rørene, du er nødt til at ringe op og få oplysningerne on-the-fly, uden at du kan kontrollere. Til gengæld virker priserne meget rimelige, men pas på at du ikke - ligesom jeg har gjort - køber rørene for dyrt ved at du får nogle du ikke kan bruge til noget.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Entusiasten skrev:
Ja, rigelig med erfaring, gennem flere år. Jeg kan ikke anbefale ham. Varen er alt for ofte ikke som den burde være. Så jeg
ville finde noget andet, f.eks. en af de velrenomerede på ebay eller http://www.tubeampdoctor.com/

Kan du være lidt mere specifik?
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Lyder som om han er ivrig efter at tilbyde erstatninger, el lign. ....

men ift at købe en specifik vare .... ser jeg en respondt der mener at have modtaget noget andet end det som var lovet??
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Ja... Min 6N6P ekvivalent (ECC182) var ikke det jeg havde efterspurgt. Efterfølgende sagde han (naturligvis) at det ikke var en 100% ekvivalent, men det kan han selvfølgelig sagtens skjule sig bag - jeg nævnte helt specifik at jeg ønskede et rør der kunne afløse 6N6P, så er det hans opgave at informere hvis pins ikke er ens. Kend dine rør, han kender dem ikke nødvendigvis for dig.

Med Tung-Sol'erne mener jeg at han har udvist manglende kvalitetskontrol... Det kan godt være at han kun anvender ét rør ad gangen til sit radio-halløj, men jeg gjorde udtrykkeligt klart at det var til hifi, så skal man da vist misforstå en del hvis ikke rørene forstærker det samme. Han har målt, men hvad har han så målt på?!?!? Åbenbart ikke at de forstærker lige meget. At de skulle "miste forstærkning" ved forsendelse kan jeg ikke helt få ind i mit hoved...

At han så sendte mig et par Telefunken hvor det ene var smooth plates og det andet ribbed, det kan jeg næsten ikke klandre ham for... Jeg købte så mange rør af ham at han lovede at medsende et "gratis" par rør som jeg ville blive glad for :-) Da jeg nævnte det for ham var han ligeglad, det betød intet for ham - det var et Telefunken, hverken mere eller mindre.

Du har tydeligvis fået et såkaldt godt tilbud som du gerne vil benytte dig af, og det kan ingen stoppe dig i... Og jeg har da også købt en del rør af ham som ikke har skuffet. Men vær forberedt på at han absolut ikke ved hvad det drejer sig om når det kommer til anvendelse indenfor hifi.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 23 Juli 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Vær meget specifik med produkterne - han vil MEGET gerne sælge.
Ellers har jeg ikke haft problemer med ham.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

hmm ... umiddelbart tyder det på, at det er lidt en lotteriseddel at handle med KM.
særligt hæfter jeg mig ved, at "Varen er alt for ofte ikke som den burde være! i.flg. Entusiasten, og det som Gabetta skriver omkring rør med
forskellig forstærkning ... det lyder ikke helt som om KM faktisk måler rørene før han sender dem frem ...

Han havde en annonce i på KSB hvor han tilbød EL34 NOS NIB Mullard - prisen er lidt lavere end Pyndts så vidt jeg kan se.

Prisen hos KM er ihvertfald markant højere end Audio Consult der angiveligt har en række NOS/NIB liggende fra et opkøbt Audio Note lager ...

Så vidt jeg kan se på http://www.tubeampdoctor.com/ så er det hovedsageligt russiske rør ... er ikke så vild med russiske eller kinesiske rør

Tak for prompte respons på mit indlæg
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Du kan se om du finde nogle af fifos (bo)salgsannoncer på køb og salg
Han ved alt om rør er selv hifinørd tester selv sine rør,har købt flere af ham de er
Billige og altid i orden
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Tak til HifiFreak for henvisning til Fifo.

Han lader til at være velbevanderet indenfor rør, og har endda en rørtester, og ja så kunne han en tre-fire historie om herren fra vestsjælland, og
bundlinien er vist, at herren ikke er så nøjeregende med hvad der er NOS eller NIB eller matched ...
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Velbekomme vi hifinørder må jo hjælpe hinanden også derfor det er super med dette forum
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 30 Juli 2015 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Har lidt mere erfaring med KM.

Han er villig til at fremsende billeder af rørene, men synes at bakke ud når man spørger til rørene specifikt; hvorfor nogle har enkelt og andre
dobbelt getter fx i den kvartet han har valgt? ... lader også til at xf1, xf2 og xf3 er lidt same-same i KMs optik ...

Så vær specifik omkring hvad du ønsker, bed om billeder ...

Det KM fremsender bagefter er i overensstemmeles med det aftale.
Jeg tror mere det handler om, at KM ikke mener der er den store forskel på en Mullard xf1, xf2 eller xf3 ... men han er ærlig nok, men fordre at
man selv ved præcist hvad man vil have...
som der er nævnt i tråden, du skal selv vide hvad du køber, og bede om billed dokumentation ... han fremsender det som er aftalt.
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 30 Juli 2015 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet med ham flere gang uden problemer.
Han har altid været mand for en god handel.
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela
 
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Kæmpe spil for galerriet og som ikke leverer varen. Ikke tiltalende at møde ansigt til ansigt overhovedet.

__________________
Stilhed er mere end fraværet af lyd.
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce Besøg Dolce's Websted
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet ved ham et antal gange, og ikke haft noget at klage
over. Rørene kommer hurtigt, og testresultater skrevet på kassen.
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
vaeggemose
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej

pyndt.dk er godt.

Mvh

__________________
Michael Kristensen
Til top Vis vaeggemose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vaeggemose
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2438
Sendt: 01 August 2015 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:
Jeg har handlet ved ham et antal gange, og ikke haft noget at klage
over. Rørene kommer hurtigt, og testresultater skrevet på kassen.


Så må vi jo håbe, at testresultaterne passer -

Står der også, hvilke testkonditioner, som rørene har været underkastet? (spændinger) - ellers er det vel ret beset temmelig ligegyldigt.

Hvilken tester? og er den kalibreret/serviceret?

Vh
Freddy
Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 15 August 2015 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

vaeggemose skrev:
Hej

pyndt.dk er godt.

Mvh

Hvad er din erfaring med Pyndt? (lidt mere specifik end: "God" ... som jeg forstår leverer han testresultater fra hans Avo163?
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes