Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 13:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Netflix dårlig kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hvordan syndes i at Netflix lyd og billede kvalitet er

Er lige komme over det først gratis prøve måned, og hvilken skuffelse, HD se næste ud som som en mellemting mellem DVD og Blu-ray og Ultra HD se ikke meget beder ud end Blu-ray.

For ikke at glemme lyden som ganske hvis er Dolby Digital (5.1), men både lyd og HD billede se lang beder ud fra Waoo, og når det komme til Blu-ray så slå dette format både Netflix og Waoo når det komme til lyd og billede kvalitet.

Og jeg blive virklig bange for at hvis streamingtjenester som Netflix lykkes at udkonkurrerer Blu-ray (hvad det se ud til at gøre, i Danmark er det jo sket), så ville fremtiden give virklig dårlig lyd og billede kvalitet, og hvad med nye lyd formater som bl.a. dolby atmos komme til at få en fremtiden, når sandart lyd format blive Dolby Digital (5.1), man kan så håbe at bl.a. dolby atmos, hvis det overhoved er mulige.

Jeg glæde mig virklig til når (og hvis) Ultra HD Blu-ray komme på marked, hvis alt holde vand ville det slå alt vi har set til dato, man kunde gruppe til Ultra HD Blu-ray, er jo lidt lille når man først få glæde af dette format når man har et tv over 60 tomme eller en Ultra HD projektor.

Så spørgsmål er om Ultra HD Blu-ray komme alt for sent, til at det kan overleve (Blu-ray kunne hele ikke overleve overfor streamingtjenester som Netflix), er også spænde på prisen på Ultra HD Film og den komme til at ligge omkring det samme som nye Blu-ray film.

jeg er blive meget glæde for min Oppo Blu-ray afspiller efter jeg har prøvet Netflix, og nye Blu-ray film på tilbud få man smidt i nakket, at man god nok kan få en del BD film få bare 200 kr. og det er også vigtig at købe film nu, især de dansk og udenlandske med dansk tekster, for i 2018 holde Nordisk Film helt op med at udsende film (og serie) på et fysisk format, og dansk og udenlandske med dansk tekster på Ultra HD Blu-ray er desværre nok helt udlukke.

Og jer er ikke den eneste, og ja jeg har tjekket om jeg modtag HD eller Ultra HD, er gået fra trådløse modtage til net kable forbindelse, og det gav en mere sikket forbindelse, og har har en 20/20 forbindelse.

For ikke at tænke på det ringe udvalg som Netflix spiser os Dansker af med.   

House cards blu-ray vs amazon vs netflix vs vudu

Netflix billedkvalitet

Netflix dårlig billedkvalitet

Hvad er godt og skidt ved Netflix
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter også netflix i privaten, og er ganske tilfreds. Har haft det i par år efterhånden

Ganske vist er HD ikke noget at råbe hurra for, men det fint nok til vores behov. Eneste irriterende detalje er, at via Samsungs SmartTV Netflix app skal man huske at skifte fra 5.1 til stereo, hvis man bare skal have lyd via TV'et, ellers skal der skrues meget højt op.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg det er meget god, men vel hvad kan man få for omkring 100 kr. om måned, lyd og billede kvalitet er ikke en af dem (desværre), er lidt bange for at Film/TV streamingtjenester end som Lyd/Radio streamingtjenester, hvor man blive spis af med ringe og ringer kvalitet.

Der er gnask hvis komme high resolution music streamingtjenester, skal ikke udtale om om de så er beder end CD eller high resolution music download.

Angåede dit Samsungs SmartTV, hvilken lyd indstilling bruge du, min er sæt til film og Dolby Digtal, og jeg har ingen problemer med at få lyd via TV'et eller når jeg vælger digital ud få jeg også korrekt Dolby Digtal 5.1 ud.

Det eneste jeg ikke har kunne finde helt ud af, er at når jeg vælge TV højtaler, så er digital stadig aktiv, (tv er med den nyest firmware er sat til at opdater denne automatisk) ????
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at Netflix er genialt og som steaming tjeneste langt foran alle jeg ellers kender.
Ellers prøv at se Games of Thrones via Ipad til AppleTV via airplay - hvis man kan lide at det hakker, så vil man være vild med HBO nordic...

Jeg syntes faktisk at kvaliteten er fin, måske ikke BD kvalitet, men over Yousee kvalitet.

Jeg håber virkeligt, at de videreudvikler på teknikken, for ellers er vi på den...
Jeg er ret sikker på, at vi er et lille mindretal, som har set det geniale i Bluray film og jeg har på fornemmelsen, at UHD BD vil få det svært...
Med andre ord, er der penge i det...
Indtil videre, kan vi glæde os over, at få BD film kastet i nakken til en pris vi ikke kan sige nej til

Og, så håber jeg da, at jeg tager fejl....
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kører SmartTV via en BluRay/HDD afspiller, da mit TV ikke er helt nyt... og på afspilleren skal jeg hver gang huske at ændre lydformat til stereo, ellers er lyden meget lav, da centerkanalen mangler...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jeg streamer Netflix via min OPPO 103D, og må sige jeg er imponeret.

Det er meget bedre end en Apple TV 3 og andre streamere jeg har set, så jeg tror ikke man skal undervurdere betydningen af udstyret i
modtagerenden samt forbindelsen.

Kvaliteten er pænt tæt på Blu ray kvalitet på et 90" lærred, jeg foretrækker blu ray, men 1080P super HD fra netflix via OPPO 103D med en 20/2Mbit
forbindelse fungere meget tilfredsstillende her.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kører Netflix via Apple tv3 boxen, trådløst. Jeg synes at bruger interfacet er super nemt at klikke sig rundt, kvaliteten er super god i forhold til
almindeligt tv kiggeri - i hvert fald hos mig.
Jeg synes, at det er SÅ MEGET BEDRE, end fx. tv via ipad streamet til apple tv box og videre til tv (fx HBO Nordic).


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Virker fint her, men glæder mig dog til min Oppo kommer i hus...
HBO har ændret deres app, så istedet for en kopi af Ipad skærmen, er det nu som renderer, hvor Apple TV overtager streamingen, laaaangt bedre.
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hej stridsvognen

Men hvordan synde du at Dolby Digital lyder fra din OPPO 103D er fra Netflix, kontra den samme film afspillet på Blu-ray, også over din OPPO 103D er ?

Har selv planer om at udskifte min OPPO 83, med en OPPO 103D, for bl.a. at få Ultra HD upscaling, men nu se Ultra HD Blu-ray afspiller ud til at værre på vej også fra OPPO, så hvis OPPO Ultra HD BD afspiller også har Ultra HD Netflix mulighed indbygge, kan min OPPO 83 nok holde lidt tid endnu, så måske er netop OPPO en af muligheder for at måske Netflix, på grund af disse rigtig gode billedkredsløb, jeg har ikke rigtig værre hoppe på 3D bølgen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 422
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg synes kvaliteten er fremragende Netflix' udgangspunkt taget i betragtning. De kan desværre ikke give os hurtigere internetforbindelser. Et 4k 24 fps signal i biografen er næsten 4Gbit/s og en normalt anvendt XAVC-kodning resulterer i langt over 250 Mbit/s ved samme frekvens. At Netflix anvender en lidt nyere H265-kodning giver dem lidt bedre komprimering, men naturen kan ikke snydes.
Jeg har HD abonnement og jeg får en bitrate på 3Mbit/s i følge Silverlight. Det er under en tiendedel af en Bluray-komprimeret bitrate. Netflix gør det fint, men de kan trods alt ikke trylle ...

__________________
The information is out there...
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hej stridsvognen

Men hvordan synde du at Dolby Digital lyder fra din OPPO 103D er fra Netflix, kontra den samme film afspillet på Blu-ray, også over din OPPO
103D er ?

Har selv planer om at udskifte min OPPO 83, med en OPPO 103D, for bl.a. at få Ultra HD upscaling, men nu se Ultra HD Blu-ray afspiller ud til at
værre på vej også fra OPPO, så hvis OPPO Ultra HD BD afspiller også har Ultra HD Netflix mulighed indbygge, kan min OPPO 83 nok holde lidt tid
endnu, så måske er netop OPPO en af muligheder for at måske Netflix, på grund af disse rigtig gode billedkredsløb, jeg har ikke rigtig værre
hoppe på 3D bølgen.


Jeg må indrømme at jeg ikke tænker meget over lyden når jeg streamer, syntes det er ok uden overhoved at være imponerende.

103D er en super scaler, dog har jeg aldrig brugt den til UHD opscalering da jeg stadig ikke har forstået grunden til en UHD skærm uden et høj
kvalitets format. Jeg foretrækker mindre komprimering og højere bit opløsning over flere pixels.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 06 Maj 2015 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hvis i har mpeg støjfilter slået til i jeres tv, så slå det fra, det duer ikke sammen med streeming tjenester.

Jeg har flot billede og lyd på netflix, kan ikke klage, klart bedste kvalitet af de streeming tjenester jeg har prøvet.

Det kan ikke slå et blu ray billede, det ville nok også være for meget at forlange.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 06 Maj 2015 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Godt bud... Ikke Slips,
Har selv oplevet på streaming, at hvis man sætter skarphed til neutral, disabler alle billedforbedrings-modes incl. noise reduct., så flyder alting meget mere naturligt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 06 Maj 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvordan syndes i at Netflix lyd og billede kvalitet er

Er lige komme over det først gratis prøve måned, og hvilken skuffelse, HD se næste ud som som en mellemting mellem DVD
og Blu-ray og Ultra HD se ikke meget beder ud end Blu-ray.

For ikke at glemme lyden som ganske hvis er Dolby Digital (5.1), men både lyd og HD billede se lang beder ud fra Waoo, og
når det komme til Blu-ray så slå dette format både Netflix og Waoo når det komme til lyd og billede kvalitet.

Og jeg blive virklig bange for at hvis streamingtjenester som Netflix lykkes at udkonkurrerer Blu-ray (hvad det se ud til at
gøre, i Danmark er det jo sket), så ville fremtiden give virklig dårlig lyd og billede kvalitet, og hvad med nye lyd formater
som bl.a. dolby atmos komme til at få en fremtiden, når sandart lyd format blive Dolby Digital (5.1), man kan så håbe at
bl.a. dolby atmos, hvis det overhoved er mulige.

Jeg glæde mig virklig til når (og hvis) Ultra HD Blu-ray komme på marked, hvis alt holde vand ville det slå alt vi har set til
dato, man kunde gruppe til Ultra HD Blu-ray, er jo lidt lille når man først få glæde af dette format når man har et tv over 60
tomme eller en Ultra HD projektor.

Så spørgsmål er om Ultra HD Blu-ray komme alt for sent, til at det kan overleve (Blu-ray kunne hele ikke overleve overfor
streamingtjenester som Netflix), er også spænde på prisen på Ultra HD Film og den komme til at ligge omkring det samme
som nye Blu-ray film.

jeg er blive meget glæde for min Oppo Blu-ray afspiller efter jeg har prøvet Netflix, og nye Blu-ray film på tilbud få man
smidt i nakket, at man god nok kan få en del BD film få bare 200 kr. og det er også vigtig at købe film nu, især de dansk og
udenlandske med dansk tekster, for i 2018 holde Nordisk Film helt op med at udsende film (og serie) på et fysisk format, og
dansk og udenlandske med dansk tekster på Ultra HD Blu-ray er desværre nok helt udlukke.

Og jer er ikke den eneste, og ja jeg har tjekket om jeg modtag HD eller Ultra HD, er gået fra trådløse modtage til net kable
forbindelse, og det gav en mere sikket forbindelse, og har har en 20/20 forbindelse.

For ikke at tænke på det ringe udvalg som Netflix spiser os Dansker af med.   

amazon-vs-netflix-vs-vudu.html">House cards blu-ray vs amazon vs netflix vs vudu

Netflix billedkvalitet

Netflix dårlig billedkvalitet

Hvad er godt og skidt ved Netflix


Køre Netflix via AppleTv box med en 80/20 forbindelse og kvaliteten kan jeg ikke klage over ...... dog tror jeg ikke at man
skal sammenligne det med blueray på skive ...... der ER trods alt streaming ..... li som feks wimp hifi og hvad der ellers
findes inden for audio .... det blir ALDRIG som den rigtige vare !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 06 Maj 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Det ER trods alt streaming ..... li som feks wimp hifi og hvad der ellers
findes inden for audio .... det blir ALDRIG som den rigtige vare !


Ja,hvorfor skulle det være anderledes på billedsiden end på lydsiden????

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Så kom Oppo 103D i hus...
Damd det var et løft, nøj den er fed den maskine!
Det er lidt af en øjenåbner hvor godt netflix kan blive.

Det medfølgende HDMI er dog kun til nød, og bør kasseres efter brug.
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

...og HBO, det er blevet ret godt, så godt at jeg glemte at det var HBO!
Genser igen igen True Detective, fantastisk.
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hvilken platform ser du HBO på , siden du syntes det er godt ?.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

HBO's nye app på Ipad 2 via Apple TV3, overført via HDMI til Oppo 103D, og billede til Panasonic 55" plasma, lyd digitalt til M2tech Vaughan. Først med Oppo's leverede HDMI mellem Apple TV og Oppo, IKKE godt, fik gravet et Blue Jeans HDMI kabel frem jeg glemte jeg havde liggende, ikke
en lille forskel. Jeg sidder normalt 3,5 meter fra skærmen.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Aha, ja jeg bruger deres app på samsung smart tv og den er ikke noget at skrve hjem om.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes