Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 08:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Harbeth SHL5 vs AN-E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 20 Februar 2015 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Har købt VT spike feeds til dem og kører nu bi-amp på mine Sugden AU51, det spiller utrolig dynamisk og smukt... Jeg har
været inde at læse lidt på nettet omkring SET forstærkere (skulle efter sigende være konge til AN-Eerne), og kunne på et
tidspunkt godt tænke mig at afprøve sådan en sag af en ordenlig kvalitet for at høre om de kan vælte Sugden af pinden. Dog
ved jeg ikke lige hvor meget effekt mine AN-E kræver... Har i nogle forslag til SET forstærkere ?

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 20 Februar 2015 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Har i nogle forslag til SET forstærkere ?

Audio Classic 6c33c. Jeg bruger dem til at trække et par Martin Logan Vantage. De er forrygende. Ring til Berhard Clausen, og få en snak med ham.
Han laver forstærkerne efter kiundens ønsker, med eksempelvis de koblingscaps man måtte ønske. Konstruktion og samlekvalitet er i top, og jeg
tror helt ærligt det vil være svært at bygge dem selv til samme pris. Han har også både 300b og 2A3 konstruktioner, så han kan sikkert give dig
gode råd i forhold til bedste match til dine højtalere.

__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg da helt sikkert prøve at tjekke op på... Tusind tak... Hvad har du selv sammenlignet med ?

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Tak.. Haha... ja ok, nu stopper festen, skal ikke have et tæppe over TVet, det er no go, jeg er sgu for doven til at hænge sådan
et op hvergang der skal høres musik men har da tænkt på at købe nogle dæmpnings/akustik-plader for at høre om det kan
gøre en forskel.. Men først og fremmest skal jeg have købt nogen skiver med noget absorbering under, gerne i en god kvalitet,
eftersom jeg lige nu bare har et blandet landhandel af skiver under spikesene - kom gerne med forslag.

Vil på et tidspunkt smutte en tur forbi Audioconsult og høre lidt forskelligt grej over samme AN-E højttalere, men så skal jeg vel
sammenligne AN mod Sugden masterclass? Ved dog ikke hvordan lyden af masterclass serien er i forhold til AU51/AU41..



Hvor lang tid tager det liiige at hænge ét eller andet over tv'et??????   

Det vil gøre utroligt meget godt for din lyd!


Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 05:27 | IP-adresse registreret  

Et tæppe over TV'et vil så osse forhindre én i at se på alt det bras, der sendes - det kan kun være en fordel... 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Har Audio Classic 811 til trække mine Audio Note E/SPE.Det lyder rigtigt godt.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Det vil jeg da helt sikkert prøve at tjekke op på... Tusind tak... Hvad har du selv sammenlignet med ?

På mine egne højtalere, har jeg sammenlignet med de Vincent SP-T100 monoblokke, som 6c33c'erne erstattede.

På et par store Tannoy, har jeg sammenlignet 6C33C'erne med 2A3. 2A3 er endnu mere åbne i lyden, men har mindre
drive og headroom.

Hos Audio-Classic har jeg over et par Martin Logan Electromotion sammenlignet 6C33c med et par push-pull kt120. Hér
distancerede 6c33c'erne ved at være mere åbne, naturlige, afslappede, og sjojt nok mere dynamiske (specielt i
mellemtonen).

Fælles for de Audio-Classic jeg har hørt er åbenhed, dynamik, rum, afslappethed og naturlighed. Samtidig er brum og
støj ikke-eksisterende, så Bernhard Clausen må have styr på, at lave gode strømforsyninger.

En anden ting, jeg har bidt mærke i, er at udgangsrørets karakter samt forskellene mellem SET og PP træder meget
tydeligt frem. Dette er for mig et tegn på, at konstruktionen er meget transparent, og at komponentkvaliteten generelt
er høj, da øvrige komponenter ikke får lov at "maskere" noget. Det giver sig også udtryk ved det man kan kalde et "lavt
lydgulv". Med det mener jeg, hvor lavt man kan spille uden at detaljer og dynamik forsvinder. Hér er Audio-Classic (og i
øvrigt også Audio-Note) rigtig gode.


__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

AN/E har en følsomhed på 91/92db. Den er ikke så høj, som den er set angivet. Men en effekt på 7/9W pr kanal, er rigeligt til mange formål. Mellem 150hz og 250, er den tæt ved 3 ohm, så de kan være lidt krævende.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 21 Februar 2015 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
AN/E har en følsomhed på 91/92db. Den er ikke så høj, som den er set angivet. Men en effekt på
7/9W pr kanal, er rigeligt til mange formål. Mellem 150hz og 250, er den tæt ved 3 ohm, så de kan være lidt krævende.

Det er nogenlunde samme følsomhed som mine Martin Logan Jeg har ingen problemer med 6C33C'erne. Jeg tror snildt de
kan trække AN-E'erne også. Den store fordel ved 6C33C røret er, at det har en meget lav anodemodstand. Det gør, at
udgangstrafoerne kan laves meget bredbåndede og samtidig med lav udgangsimpedans, så de kan trække lave
impedanser.

__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Til Nilau og mollecon: Haha.. Jamen har faktisk købt nogle akustikpap-plader ( tilbehoer/126-acoustic-weave-3d-tiles/">Acoustic-weave-3d-ti les) jeg skal lege lidt med, så istedet for tæppet, skal jeg
nok til at være kreativ og male dem..

Til Bevensee: Har faktisk selv haft Vincent SP-T100, de spillede faktisk utrolig dejligt og varmt... Har også læst at 2A3erne er
mere åbne i lyden, dog ikke så kraftig, men tror nu det er rigeligt med kræfter til at trække mine AN. Det tyder på ham
Bernhard har mere end styr på at lave kvalitets-forstærkere, må lige høre ham ad, om det kan lade sig gøre at låne et sæt
effekter med hjem.

Der er åbenbart delte meninger omkring følsomheden på AN-E SPe, men tror nu skam nok det passer med følsomheden på
94-95dB, har selv sammenlignet dem imod B&W, Snell E2, og de er endnu mere effektive.. På et tidspunkt, må jeg se om
der kommer blå-enheder i, som løfter effektiviteten med 4dB

Ups... Damn... Jeg kom til at købe en AN M2 phono pre-amp - har først lige fået den koblet til, og mit første gangs indtryk er
virkelig positivt.. Så meget ro og kul sort baggrund, med lyd af sjæl og varme..


__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Det kan være de er målt så højt, når de er placeret i et hjørne. Jeg har set målinger i magasiner, der viste lavere følsomhed end opgivet. Det kan sagtens være mellemtonen, der er mere blus på en resten af toneområdet, så lyder det højere.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det kan være de er målt så højt, når de er placeret i et hjørne. Jeg har set målinger i magasiner, der
viste lavere følsomhed end opgivet. Det kan sagtens være mellemtonen, der er mere blus på en resten af toneområdet, så
lyder det højere.
Jeg ved det ikke, men der er jo mange forskellige versioner af AN, både hvad angår kabling,
enheder, kabinet-materiale: (birke-krydsfiner, mdf). ved mig er det i hele tone registeret der lyder højere.. AN er netop mere
sammenhængene og balanceret i lyden end så mange andre højtalere jeg har hørt..

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

tillykke usse,og må vi se lidt fotos....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
tillykke usse,og må vi se lidt fotos....
Hej Lexus.....se på side 1.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
allanowich skrev:
Det kan være de er målt så højt, når de er placeret i et hjørne. Jeg har set målinger i magasiner, der
viste lavere følsomhed end opgivet. Det kan sagtens være mellemtonen, der er mere blus på en resten af toneområdet, så
lyder det højere.
Jeg ved det ikke, men der er jo mange forskellige versioner af AN, både hvad angår kabling,
enheder, kabinet-materiale: (birke-krydsfiner, mdf). ved mig er det i hele tone registeret der lyder højere.. AN er netop mere
sammenhængene og balanceret i lyden end så mange andre højtalere jeg har hørt..
Altså, vi kan blive enige om, at AN i forhold til deres reelle ophav Snell, er lidt mere følsomme end disse. Snell E f.eks, er jo elektrisk dæmpet mere og kabinettet er også fyldt mere op med dæmpemateriale. Dette vil jo gøre dem lidt tungere, men også mere ufarvede. AN er ikke helt ufarvede pga den lidt "løsere" opbygning. Men AN kan jo godt som du nævner, få fremstillet enheder, der er mere følsomme end dem de startede med i sin tid.

At jeg lige nævner mellemtonen, er jo fordi vi hører meget i dette område. Mellemtonen er jo et ret bredt område. Var det i yderenderne de spillede højere, ville det lyde grimt og loudness agtigt. Det gør AN og Snell for den sags skyld jo ikke. Men jeg nævner også kun de AN højttalere jeg kender til, jeg har ikke læst nogle test af senere udgaver.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Flipflip
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Det er så lige en lille smule forkert da AN farver en del mindre end Snell

AN er mere neutral samtidig med at der er mere hul igennem

Størstedelen af Snell farver en smule hen mod det varme og er ikke helt neutrale, men der er jo Snells "varemærke"

Ja jeg har hørt stort set alle Snell og ikke kun læst mig frem til det

Til top Vis Flipflip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flipflip
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

.....har skam også hørt alle Snell. AN er også blevet hørt, men ikke så mange udgaver af som der dog er blevet lavet. De gamle Snell, er ikke så varme i klangen, som de blev senere hen. Men det er så ikke det samme som at sige de ikke har en varm og naturlig spillestil. Dette skyldes jo deres meget store sammenhæng i lyden.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Flipflip
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Varme og sammenhæng er 2 vidt forskellige ting.
Jeg synes ikke Snell er naturlige andet end ved førstegangindtrykket.
Ved længere tids lytning virker en AN meget mere naturlig og det gør mange andre højttalere også.

En Snell jeg måske godt kunne have stående er Snell A Ref med de rigtige forstærkere på.

Til top Vis Flipflip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flipflip
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 27 Februar 2015 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Snell E2/E3 spiller rigtig dejligt, de er langt fra lige så neutrale som AN. Jeg har sammenlignet E2 med mine AN-E og i forhold til
er der meget mere opløsning i hele spekteret hos AN-Eerne. Snellerne lyder grynet og skinger i forhold til.. Snell E2 har det
med at booste den øvre mellemtone gevaldigt..

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 27 Februar 2015 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvis man stiller Snell E og E2 lidt forkert op, så vil området mellem 3 og 8 kHz blive noget fremhævet. Stiller man f.eks type E altså den originale på gulvet og tipper dem bagover via deres justerbare sokkel, så falder dette område til ro, da bas og grundtone så forstærkes pga den lave placering. Så bliver toneområdet mere jævnt. Man skal bestemt ikke sætte dem op, som AN er justeret til. Det er de ikke beregnet til. Men AN er jo heller ikke så meget Snell mere, som de jo var, da de først kom frem. Siden er de jo ændret noget. Men totalt set, er de gamle Snell E og E2 lidt mere energiske i mellemtone/diskant, end AN er i dag, lidt mere forward kunne man sige.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes