Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cd-afspiller med ekstern DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 01 November 2014 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke en DAC, men overvejer at købe Parasounds til brug med min computer, og samtidig kunne jeg tilslutte min cd-afspiller dertil og opnå samme lyd. Min cd-afspiller er en Naim CD 5X, men der er intet digitalt output. Jeg har haft lånt Parasounds Z-DAC og deres Z-CD sammen, og jeg kunne lidt bedre lide lyden af den kombi end min Naim, men jeg har ikke lyst til at købe Z-CD'en af praktiske årsager (man kan ikke programmere den, og der er ingen fjernbetjening).

Så spørgsmålet er:

Kan jeg i princippet tage en hvilken som helst cd-afspiller med et digitalt output (jeg har f.eks. kig på en Marantz) og tilslutte den Parasound-DAC'en og opnå det ønskede resultat (altså samme lyd som kombination af Z-CD og Z-DAC)?

Jeg ved godt, at der nok vil være mange meninger om det, men ligesom med usb-kabel-diskussionen, der kører her på siden for tiden, tænker jeg, at alt vil foregå digitalt inde i apparatet, indtil det kommer frem til DAC-delen. Hvis jeg brugte Naims DAC, ville jeg få en lyd, men hvis jeg kunne koble min nuværende cd-afspiller til Parasound-DAC'en, ville jeg få lyden af Parasounden. Med andre ord: Det er DAC'en, der skaber hele lyden. Er I enige i det?
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 01 November 2014 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan du og nyde Dac'ens fine lyd.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 01 November 2014 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Så bare lige for at være sikker: Du mener, at jeg vil opnå det ønskede resultat ved at kombinere Parasounds DAC med hvilken som helst cd-afspiller af nogenlunde kvalitet (som f.eks. Marantzen) gennem det digitale output?
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 01 November 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Du kan opnå et ret godt og fint resultat. Jeg brugte før en Onkyo DX7711 som værk til min DAC10 og købte så senere en Vincent CD400 som værk. Med det samme digital kabel oplevede jeg ikke nogen forskel, der var til at skrive om. Men som cd afspiller hver især, er de meget forskellige i lyd. Ja, så længe den elektriske digital udgang er af ok kvalitet, vil du få et rigtigt godt resultat.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 01 November 2014 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

.....du kan evt, hvis du køber den Marantz, købe noget bitumen selvklæbende plader og sætte dette på alle bare flader i afspilleren. Så dæmper du mange resonanser med bedre lyd som resultat.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 01 November 2014 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg læste en ret kummerlig test af Marantzen, hvor den fik 20 ud af 130 mulige point! 
Det var dog vist kun for billeddelen, nu det er en dvd-afspiller, så det er vel som sådan lige meget, nu jeg skal bruge den som en cd-afspiller. Et sted, hvor brugere kunne skrive anmeldelser, fik den 8,4 ud af 10 i gennemsnit.
Jeg tror, at jeg springer på den, og så vil jeg overveje det med det bitumen-tape.
Tak for hjælpen. Hvis andre har kommentarer, er de selvfølgelig også meget velkomne.
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 02 November 2014 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Nu da det er en dvd afspiller, så bør du gå i menuen og slå video delen fra, hvis dette er muligt. Så får du ikke gener herfra, hvis der skulle være nogen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes