Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 18:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til B&W? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej entusiaster!

Jeg har i et par år gået og opgraderet mit anlæg med mange, mindre forbedringer (kald det lappeløsninger), og jeg tænker, at det må være på
tide at tage et lidt større skridt op ad den uendelige HiFi-stige.

Mit anlæg består af:
B&W DM604
Pro-Ject Essential II - meget af mit musik er på LP
Audioquest Dragonfly II - resten streames fra computeren (Wimp og importerede FLAC-filer)
Marantz SR4500 - højttalerne styres af denne surround receiver. Det er den, jeg synes skal opgraderes. Jeg lytter udelukkende i stereo,
og receiveren blev købt til billige penge, da jeg bare skulle have noget i en fart, der nogenlunde kunne spille B&W'erne op.

Mit budget er på max 5000 kr - nyt eller brugt (hvis kvaliteten er der, og det ikke kræver eftersyn)
Realistisk?

Jeg fik engang råd i Tape Connection om at en Yamaha A-S500, ville kunne klare opgaven, og den kan fås på nettet til sølle 2000 kr. Er det et
godt bud?

Hvis det kan betale sig med en kombination, der hedder forforstærker plus effektforstærker, er jeg også åben for dette.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Anders Reimer
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej Anders

Jeg har selv haft B&W 604 (den første model) og jeg havde faktisk først en Nad 319 og senere en Nad 372 spændt for.
Kombinationen var ret vild og indlevende. Specielt pop og rock var virkelig i sit es på denne kombo.
Foretrækker du en mere detaljeret og måske klinisk lyd så kan du parre dem med en Denon forstærker.
Uanset hvad så lever de virkelig op med en del effekt spændt for. Minimum 100 watt i 8 ohm så er du kørende. Og meget gerne mere.
Køber du brugt så få specielt Nad afprøvet før køb. Der er tit lidt knas med dem når de får nogle år på bagen.
Og med det budget så køb gerne brugt med restgaranti..
Så der var en Denon pma-2000ae på dba til lige under 5000 kr. Og der kan jo altid pruttes om prisen : )
Som du kan læse er jeg en ret stor fortaler for brugtkøb. Alt mit grej er faktisk købt brugt.
Yamahaen du nævner skal nok kunne spille, men jeg vil gætte på den er lidt brystsvag.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Online
Indlæg: 2520
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve den Xindak der er til salg herinde. Så er der saft og kraft

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Der er også en Cayin 353B her inde. Der er masser af kraft i

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene.

Jeg kigger videre efter NAD 372.
Og til, hvad musik jeg hører: jeg lytter meget til Pink Floyd, John Mayer, Talking Heads og Neil Young for at nævne nogle kunstnere. Så
genremæssigt hedder det rock (hvor store symfoniorkestre lejlighedsvis kan snige sig ind), blues, pop, men jeg kan nu også godt lide elektronisk
engang imellem.

I mit setup vil jeg foretrække en god solid bas, som jeg ved 604'erne er i stand til, samt en let og luftig vokal. Nu har jeg faktisk ikke hørt andre
Marantz end min egen, men hvis den kan repræsentere Marantz' lyd, så er noget i stil med den helt i orden - selvfølgelig bare bedre!
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

andersreimer skrev:
Mange tak for svarene.

Jeg kigger videre efter NAD 372.
Og til, hvad musik jeg hører: jeg lytter meget til Pink Floyd, John Mayer, Talking Heads og Neil Young for at nævne nogle kunstnere. Så
genremæssigt hedder det rock (hvor store symfoniorkestre lejlighedsvis kan snige sig ind), blues, pop, men jeg kan nu også godt lide elektronisk
engang imellem.

I mit setup vil jeg foretrække en god solid bas, som jeg ved 604'erne er i stand til, samt en let og luftig vokal. Nu har jeg faktisk ikke hørt andre
Marantz end min egen, men hvis den kan repræsentere Marantz' lyd, så er noget i stil med den helt i orden - selvfølgelig bare bedre!


Nad 356be kan også løfte opgaven og kan findes på dba til rimelig priser. Ellers så prøv at lytte på noget nyere Denon..
En 372 skal du ikke give mere end 2000-2500 kr for. Og husk at tjekke/lytte den grundigt efter.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge her
http://www.dba.dk/forstaerkersaet-denon-pma/id-1011099041/
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 9869
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ved ikke lige hvad de sælges for brugt, men en lidt ældre Accuphase kunne være en prima makker til dine B&W.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Ved ikke lige hvad de sælges for brugt, men en lidt ældre Accuphase kunne være en prima makker til dine B&W.


Tænker du en E-303? I så fald er der en enkelt på den blå til 5000, hvilket ville være en okay pris, hvis det virkelig er godt.

Tak for buddene, folkens. Jeg er stadig meget åben over for, hvad andre også måtte tænke!
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 9869
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

andersreimer skrev:
allanowich skrev:
Ved ikke lige hvad de sælges for brugt, men en lidt ældre Accuphase kunne være en prima makker til dine B&W.


Tænker du en E-303? I så fald er der en enkelt på den blå til 5000, hvilket ville være en okay pris, hvis det virkelig er godt.

Tak for buddene, folkens. Jeg er stadig meget åben over for, hvad andre også måtte tænke!
Tænkte ikke på nogen speciel model. Men det er kram.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt, det er et umuligt svar, jeg søger, men når det kommer til watt, er der så et bestemt antal jeg bør overveje. Eftersom jeg fik anbefalet
en Yamaha A-S500, må jeg gå ud fra, at 80 er nok, men er der nogen, der føler noget andet?
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

andersreimer skrev:
Jeg ved godt, det er et umuligt svar, jeg søger, men når det kommer til watt, er der så et bestemt antal jeg bør overveje.
Eftersom jeg fik anbefalet
en Yamaha A-S500, må jeg gå ud fra, at 80 er nok, men er der nogen, der føler noget andet?


Altså jo mere jo bedre. Men det vigtigste er nok overskuddet.. Jeg vil sige 70-80 watt i 8 ohm er minimum til 604..de lever virkelig med en kraftigt
Dimensioneret forstærker spændt for.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Endnu engang, tak for svarene!

Jeg har set at, der er et par Thule forstærkere til salg for tiden. Desværre kan jeg læse mig frem til, at folk generelt ofte har været nødt til at sende
dem til reparation. Men dem, der ikke har været nødt til at sende dem til reparation har generelt været utroligt tilfredse med dem.

Hvis jeg kan købe mig til en Thule IA150B med 2x150 watt til omkring 2500, er det så en god løsning? Jeg ved godt, der skal personlige lyttetests til,
men nu tænker jeg udelukkende fremtidsmulighederne for sådan en Thuleforstærker.

Jeg håber, I kan hjælpe mig igen.
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 9869
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Den kan du roligt købe. Den vil lyde godt på B&W, da den er meget detaljeret og har godt styr på vilde passager i musikken. Den har en dejlig tør bas og dyb. Som helhed er det meget behagelig gengivelse den har uden at det går ud over dynamikken.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

andersreimer skrev:
Endnu engang, tak for svarene!

Jeg har set at, der er et par Thule forstærkere til salg for tiden. Desværre kan jeg læse mig frem til, at folk generelt ofte har været nødt til at sende
dem til reparation. Men dem, der ikke har været nødt til at sende dem til reparation har generelt været utroligt tilfredse med dem.

Hvis jeg kan købe mig til en Thule IA150B med 2x150 watt til omkring 2500, er det så en god løsning? Jeg ved godt, der skal personlige lyttetests til,
men nu tænker jeg udelukkende fremtidsmulighederne for sådan en Thuleforstærker.

Jeg håber, I kan hjælpe mig igen.


Altså til 2500 kr er der dit tab jo begrænset såfremt der sker noget med den.
Kan man stadig få dem serviceret ? Er de ikke gået konkurs. Såfremt de kan fixes og du lytter grundigt på den så ville jeg godt tage sådan en.
Har hørt meget godt om lydkvaliteten..
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Ja - Thule går du ikke galt i byen med og slet ikke til den pris.

Havde for år tilbage en IA60B og CD150 Digit. Spillede dejligt åbent og med kontrol i bassen. Var det mid-fi mærke der kom tættest på Advantage som dengang var et af TCs high-end mærker.

Havde dog lidt problemer med CD-afspilleren - men fik en ny på garantien.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Ved I om, det er muligt at få Thule repareret et sted, hvis uheldet nu skulle være ude?
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Der er en brugt Arcam A32 til salg til 5500 på DBA tror jeg det var, ikke min annonce, men den ville jeg nemt turde parre dem med :)...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Der er en brugt Arcam A32 til salg til 5500 på DBA tror jeg det var, ikke min annonce, men den ville jeg nemt turde parre dem med :)...


Enig. Arcam laver ret godt hifi.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes