Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 16:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller for begyndere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Galinha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er fuldstændig rookie på det her område. Men kunne godt tænke mig en pladespiller, for at høre forskellen og så synes jeg det er lidt sjovere med
rigtige lper i stedet for cd'er :).

Den skal ikke koste mere end de 1500-2000 i alt. ville en http://cdon.dk/hjemme-elektronik/pioneer/pioneer-pl-990-p140 01726 være okay til første
gangs brug ?

eller http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-dp29f-pladespiller- 551/

eller http://danstv.dk/shop/dual-cs-410-3402p.html

eller et helt andet forslag, det skal ikke være helt oppe og ringe i prisen da jeg ingen ide har om jeg kan lide det og om den bare kommer til at fylde
:D. eller gives den videre til min far hvis jeg ikke føler den underholdene :)
Til top Vis Galinha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galinha
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Købt brugt, og der vil jeg forslå en Rega P3 som rammer dit budget.

Du skal dog være opmærksom på at du skal have en forstærker der har indbygget RIAA, altså forstærkning af signalet fra pladespilleren.


__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Helt klart en Rega, få hjælp til at sætte den op
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3094
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Måske du kan hente lidt hjælp her - LINK

Men en Rega eller en Project er et godt bud.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

I er godt nok hurtige til at foreslå alt muligt, førend der overhovedet er spurgt ind til trådstarters behov/ønsker?

Trådstarter linker fx til halv- og helautomatiske pladespillere, så hvis automatik fx er et krav, så er forslag om en Rega nok ikke lige sagen

Så Galinha, du må på banen igen og specificere krav/ønsker yderligere, hvor du fx tager stilling til følgende:

- Med eller uden automatik
- Med eller uden (indbygget) RIAA
- Med eller uden PU
- Ny eller brugt
- Designkrav (fx plint i træ, lakeret eller plast)

Ja, jeg ved, at det kan være svært at tage stilling til, hvis man (stort set) intet aner om pladespillere, men det vil hjælpe både dig selv og os andre til at give et (mere) kvalificeret bud.

Jeg ville se mig om efter fx en brugt Thorens TD 3XX, men hvis du hverken ønsker at købe brugt eller finder en træfineret plint tudegrim, så er det jo ikke noget godt råd, vel
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Husk om du vil have Dolby...

https://www.youtube.com/watch?v=TxQqWSnsHoA

Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Wendt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan kun anbefale at du kaster dig over vinyl, men med et budget på 2000 kroner skal du ikke i første omgang regne med mirakler i lyden. Men det er en god start og med tiden kan der måske blive opgraderet, når pladesmalingen og økonomien er til det. I første omgang skal du købe brugt, du kan finde gode tilbud på sitet her eller prøv nogen af de mange pladeforretninger i København, de sælger ofte brugte pladespillere og der kan du få hjælp til at sætte den op. Hvis du køber brugt synes jeg du skal se efter Thorens, de er, efter min mening, bedre konstrueret end de andre forslag i tråden her.

Se i øvrigt http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=279209

Held og lykke med det

Rasmus

 



__________________
Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
Til top Vis Wendt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wendt Besøg Wendt's Websted
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hej Galinha.
Jeg er ganske enig med Rasmus, i at du ikke må forvente mirakler, hvis budgettet kun er 2000 Kr. Rent faktisk, vil jeg gå så vidt som til at sige, at det er helt umuligt at finde en pladespiller i den prisklasse, som kan følgemed en fornuftig brugt CD i samme prisklasse.
Hvis lyden i den prisklasse skal være blot nogenlunde acceptabel, så SKAL din pladespiller købes brugt. Den Thorens som Rasmus linker til, er et rigtigt udmærket bud. Værket er i en kvalitet som er langt bedre end en ny komplet pladespiller i den prisklasse (Den kostede da også omkring 5000 for 25 år siden), og armen lyder også nogenlunde anstændigt, og den er frem for alt god nok til at dine plader ikke vil lide overlast. Hvis du skifter outputkablet så vil lyden dog kunne forbedres væsentligt for et beskedent beløb. Det ville også give noget at skifte det interne kabel i armen, men det er IKKE noget jeg vil anbefale en begynder at forsøge sig med. Såfremt pickuppen er rask, så er det også en rigtig udmærket pu. Du skal dog være opmærksom på at pu er fremstille i to udgaver, en high output som kan gå i en almindelig mm riaa indgang, og en low output som skal have en Mc riaa. Low output udgaven er bedst, men KUN hvis du har en fornuftig mc riaa, ellers vil den kraftigere udgave til mm riaa være et bedre valg.
Jeg ville dog selv foretrække at finde lidt flere penge, og så i stedet købe en 320 med TP 90 arm. Den har ry for at være ganske vellydende, hvilket TP 16 desværre ikke har (Og dem har jeg haft adskillige af, og kan bekræfte at det ikke er noget særligt). Alle udgaver af Thorens TD 320 er i øvrigt halvautomatiske. Det vil sige at du selv skal starte pladen, men at den selv stopper og hæver armen, såfremt det skulle være vigtigt for dig.
Hvis du køber noget som er ringere end en Thorens TD 320, så vil jeg forvente at du konkluderer, at vinyl er noget overvurderet noget, så LAD VÆRE med at spare her. Vinyl KAN være fantastisk, men den triste sandhed er, at god vinyl ikke er billigt, heller ikke når udstyret købes brugt. Eksempelvis er min nr 2 cd afspiller en Sony som jeg har givet omkring 2000 kr for. Jeg vil tro at jeg kan lave en pladespiller kombination som kan måle sig med den, for omkring 5000 kr. Hvis man derimod har et sted mellem 10000 og 15000 kr at lege med, så kan man få noget, som langt de flest cd afspillere vil have svært ved at konkurrere med. Så altså, vinyl er fedt, men hvis opgaven er god lyd til næsten ingen penge, så er det efter min mening ikke den vej man skal gå.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Galinha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

- Med eller uden automatik
- Med eller uden (indbygget) RIAA
- Med eller uden PU
- Ny eller brugt
- Designkrav (fx plint i træ, lakeret eller plast)

Hej igen alle og mange tak for jeres svar !

Jeg har hverken en RIAA eller en PU så ikke et krav, men den skulle stadig gerne ramme budgettet bare lidt, ellers må jeg ønske mig det senere hen
:). Hvis i anbefaler en brugt pladespiller, ville det være perfekt hvis i lige kunne nævne en RIAA og en PU der ville passe godt.

Designkravet er mig ligegyldigt, det gør ikke noget den er lidt grim, men den Thorens der bliver linket til synes jeg er virkelig pæn, så kun et plus hvis
det kan findes uden det ligner for meget plastik.

Gerne brugt, dog ved jeg ikke noget som helst om det, så er der ikke stor chance for at blive taget i røven ?

Automatisk, tjah, kan ikke lige overskue hvad der sådan reelt er fordele og ulemper ved, den må gerne være halv automatisk så den selv hopper fra
efter endt plade. (hvad sker der hvis den ikke er automatisk og man ikke får stoppet den efter pladen ?)

Regner bestemt ikke med at få blow away effekten uden at smide flere penge i det, det her er ment som et opstarts projekt for at se om det fanger.
Så synes jeg også bare det har meget charme over sig at bruge plader og få et mere nært forhold til sin musik i stedet for bare at finde en playliste på
nettet. Jeg vil hellere Vinyl i stedet for cd, selvom jeg nok kunne få mere ud af en CD til de penge, men igen charmen i det betyder også noget :)

Så hvis jeg fx. skulle kigge på http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=279209 , hvad for en RIAA og PU skulle jeg så have fat i og hvad ville det
koste ?, skal vel også have kabler, hvad ville de stå i ?

hvis man finder en individuel RIAA, kan den så sluttes til alle forstærkere ?


Mvh. Nicolai
Til top Vis Galinha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galinha
 
Galinha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hvad siger folket til en Technics SL-1510 ? med en ny Audio-Technica AT95E i forhold til en Thorens, en Rega P3 eller et andet bud ?
Til top Vis Galinha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galinha
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Galinha skrev:
Hvad siger folket til en Technics SL-1510 ? med en ny Audio-Technica AT95E i forhold til en Thorens, en Rega P3 eller et andet bud
?


Da dit budget er begrænset, er det en fantastisk god idé at anskaffe en AT95E. Køb den f.eks fra ny på eBay. Den fås i forskellige shops til ca. 250
kroner. Jeg husker to shops: "William T. Hakker" og "Die Nadel".
AT95E er ubetinget den bedste pickup til prisen. Også hvis prisen var 600 kroner....

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2907
Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Galinha.

"Pladespiller for begyndere" er, udlagt som her, et dumt begreb.
For hvis "pfb" betyder "så billigt som muligt", så vil det samtidig også blive "pladespiller for sidste gang".
Søg istedet en kombination til nogle flere penge
Du kan på den måde få større lytteglæde i en længere periode.

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2907
Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Ps. Dit forslag med Technics SL-1510 og AT 95e kan være en rigtig god start.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Ja, prisen er lidt af en udfordring, men der er en Rega RP3 på Den Blå Avis til 1.800 kr, men sørg lige for, at det er den nye model med metalskinnen fra armen hen til pladetallerkenen (man kan ikke helt se det på billederne). Mere om det senere.

Jeg havde tidligere en Thorens TD-126, som var en af deres fineste modeller på den tid (min specifikke model kom i 1983). Jeg brugte den i 15 år, og det meste af tiden brugte jeg en Ortofon MC20 Super MkII pickup til 4.500 kr. Så det var en dyr kombi. MEN jeg blev aldrig tilfreds med den! Plader, der var godt lavet, spillede den rigtig fint, men plader, der var dårligt lavet eller skrammet, kunne den slet ikke håndtere - de skrattede og forvrængede, og lyden fløj rundt og var skinger. Den pladespiller var en af grundene til, at jeg begyndte at skifte ud til cd'er.

Så lånte jeg en ny Rega RP6, og pludselig var der intet støj på de plader, som tidligere havde sagt "tssssss" igennem hele pladen. Rega laver nogle fænomenale arme, mens Thorens' ikke er særlig gode. Det var ikke, fordi pickuppen var slidt, for jeg husker, at jeg købte en plade, der sagde "tssss" hele vejen igennem, lige efter jeg havde købt Ortofon-pickuppen. På Regaen var der INTET at høre!
Jeg endte med at købe en Rega RP3 med en bedre pickup og en separat strømforsyning.
HVIS du vælger Rega, vil jeg dog på det kraftigste fraråde deres modeller fra 90'erne eller før. Det betyder desværre, at du enten må købe en ny Rega (RP3'eren koster 5.500 inkl. pickup) eller være heldig at finde en, der allerede vil sælge en brugt. Man kan kende de nye Rega fra RP3 og opefter på, at de har en metalskinne fra armen hen til pladetallerkenen.
Grunden er ganske enkel: De nye er bedre. Jeg hørte en plade på en Rega fra 90'erne, og den lød ligesom på min Thorens: Den lød okay, men skrattede. På min Rega er der næsten intet skrat.

Mht. design så er der mange, der godt kan lide det gamle look. Jeg er ikke nostalgiker, men der er kommet en kæmpe bølge af nostalgi/retro, hvilket betyder, at alt gammelt lige pludselig er hot igen. Det skyder priserne i vejret - selv på "gammelt l**t", undskyld udtrykket. Jeg forstår ikke de folk, der giver flere tusinde kroner for en gammel plade og så spiller den på en gammel Lenco fra 70'erne, som flænser pladen i stykker. Jeg købte vist min Thorens i '99, før retrobølgen omkring vinyl tog fat. Jeg gav 1.500 kr for den. Jeg solgte den med 15 års yderligere slid for 4.500 kr. Det var udelukkende pga. retro-/vinylbølgen, på trods af at en ny Rega til kun tusind kroner mere er så langt bedre. Min Thorens fejlede intet. Jeg havde behandlet den pænt og havde købt den af en hi-fi-entusiast, som med egne ord mest havde købt den "for sjov", fordi han mest lyttede til cd'er. Jeg kunne også se, at jeg havde slidt den mere, end han havde (f.eks. på de påtrykte bogstaver). I 1983 var det nok en af de bedste pladespillere, man kunne få, men der er bare sket meget siden da.
Jeg skal dog skynde mig at sige, at værket på Thorensen var rigtig godt, men armen var virkelig ikke god, og efter min mening er det vigtigste på pladespilleren armen: Sæt en Rega RB-303-arm på en Technics 1210 eller på Thorensen, og den vil lyde langt bedre, end hvis man satte Thorens-armen eller Technics-armen på Regaen eller endda på en Linn LP 12.

Rega laver også en RP1 til 2.500 kr, men jeg har ikke et særlig godt indtryk af den. En bekendt gik fra RP1 til RP3 for nylig og sagde, at han kunne høre stor forskel med det samme - og han går endda slet ikke op i hi-fi.

Er der en indgang på din forstærker, der hedder "phono"? Hvis ja, behøver du ingen separat riaa-forstærker (pladespilleren kan tilsluttes direkte til phono-indgangen). Hvis der ikke er, skal du have en riaa, som kan sættes i alle indgange (aux, line, A/V, tape, tuner osv.)
Mht. Riaa vil det lyde væsentligt bedre, hvis du bruger omkring 2.000 kr. Hvis du har så mange penge til en Riaa, kan jeg varmt anbefale Parasounds Z-phono, som Lydbutikken på Frederiksberg sælger. Jeg sammenlignede den med en riaa til 4.500 kr, og Parasounden var noget bedre, omend det ikke var en verden til forskel. Desuden er den meget muskuløs i lyden, hvilket faktisk får pladerne til at lyde bedre, end de gøre "i virkeligheden".
Det er dog næppe sandsynligt, at du kan betale så meget. Hvis du kan bruge 1.000 kr, har Project en riaa til den pris. Hvis det stadig er for meget, har jeg engang købt en til 300 kr (fra ny), men lyden er altså også derefter. Det er ikke skrammel, men det er bare ikke hi-fi.
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Forresten: Mht. kabler, så brug bare nogle standardkabler, hvis du alligevel ikke bruger mere end 2.000 kr. i alt på pladespilleren. Den slags kabler kan fås i alle radioforretninger (inkl. Fona) og endda også i visse computerforretninger.
Hvis du ender med at købe en rigtig god pladespiller, vil det nok være værd at bruge 4-700 kr. på et kabel, selvom det dog er det led i kæden, hvor man vinder mindst.

Forresten: Mange tror fejlagtigt, at pickuppen er det vigtigste, så man kan tage en billig pladespiller og sætte en pickup til 12.000 kr. på og så lyder den fænomenalt. Det er forkert. En hi-fi-ekspert sagde det meget godt: Hvis man tager en pladespiller til 40.000 kr. og sætter et søm af en pickup på, så lyder den som 38.000 kr. Hvis man tager en pladespiller til 2.000 kr. og sætter en pickup til 12.000 kr. på, lyder den som 2.500 kr.

Jeg forstår dog godt, at du ikke vil bruge mange tusind kroner, nu du kun vil se, om det fanger dig. Planlægger du at købe hovedsagligt nye plader eller brugte plader? Med andre ord: Hører du mest nyere musik eller ældre musik?
Jeg samlede på plader i 15 år (samlede, ikke bare købte), og selvom det da på sin vis var sjovt, var det også en ekstremt frustrerende hobby at skulle støve gamle plader op, fordi det absolut skulle være originale tryk i den rigtige stand. Men det er selvfølgelig en anden diskussion...
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Andre rigtig gode begynder pladespiller købt brugt, kunne jo være en Onkyo CP1400, der som ny  kostede 13-1500kr og så Dual CS 505-4. Der er også CS455 fra Dual.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Det er måske lidt sent at komme med det her forslag, men:

Jeg ved godt, at jeg stadig prøver at overtale dig til at bruge mere, end du har råd til, men hvad med, at du lånte en række plader på biblioteket (evt. fjernlån og nok helst nyere plader, da de ældre tit er meget slidte) eller af venner og familie og så går ind i en butik og låner en Rega RP3-pladespiller (og en riaa-forstærker, hvis du har brug for det) med hjem weekenden over? Jeg kan se, at du bor i Nordsjælland, så hvis det ikke er for langt væk, kan jeg varmt anbefale Hi-Fi-Huset i Gentoftegade. Det er nok også den nærmeste Rega-forhandler.
På den måde får du et rigtig godt indtryk af, hvad vinyl kan, og det koster dig ikke noget, hvis du ikke gider det.
Alternativt har Hi-Fi-Huset også Regas RP1, som koster 2.500 kr. inkl. pickup, men det er altså en væsentligt ringere pladespiller end RP3'eren.
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Lyt til forskelligt. Og selv om der er mange REGA fans her, så er den dual 505 - 4, mindst lige så god, og så har den
halvautomatisk. Det er min erfaring at pladespilleren bliver brugt en del mere når den har minimum halvautomatisk
drift, for det er et irritationsmoment at pick uppen bare kører videre i udløbsrillen.

Kik i den blå, der er mange muligheder. Her er et par gode muligheder.

http://www.dba.dk/pladespiller-denon-dp-47f/id-1010498004/

http://www.dba.dk/pladespiller-dual-cs-505-3/id-1010966042/

Jeg har selv haft den første og den er tung og stabil, fuldautomatisk og den spiller rigtig godt med en god pick up.
Men der er mange muligheder, og de fleste er bedre end REGA, for man behøver faktisk ikke at acceptere REGAs
kummerlige betjeningskomfort. Dual er også en god mulighed, ligesom Thorens og flere af de japanske mærker er det.
Det er bare at kikke sig for.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Det er min erfaring at pladespilleren bliver brugt en del mere når den har minimum halvautomatisk
drift, for det er et irritationsmoment at pick uppen bare kører videre i udløbsrillen.


Indtil man ca. 5-10 sekunder senere står henne ved pladespilleren, løfter armen, og så vender eller skifter pladen for at høre lidt mere
musik.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller aldrig ejet en pladespiller med antydningen af automatik - nærmest det modsatte. Min mest benyttede pladespiller er i øjeblikket en Nottingham Analogue Hyperspace, og den er så basal i sin filosofi og konstruktionsprincipper, at jeg selv skal skubbe pladetallerkenen i gang ... der findes end ikke en afbryderknap.

Så irritationsmomenter ved lp-afspilning og pladespillere er i høj grad individuelle, men fint, at Hermann. vil dele sine med os
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes