Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: TW acoustic raven ac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 23 August 2014 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der har erfaring men en TW acoustic raven ac, jeg er blevet vildt forelsket i designet og vil godt have jeres input til hvordan i evt er sat den op.
Jeg tæñker på om i bruger en eller flere motorer og hvilken arm?

Hilsen Munkebo
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 23 August 2014 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at flere AC ejere har været meget glade for den store motor med 3 motore i en og opgraderingen til Black Night
motorstyring.

Phantom er en populær arm på TW`s pladespillere, men det er TW egen 10.5 også.

Ellers så er der også deres GT som kan opgraderes med pladetallerknen fra AC. Den fylder lidt mindre og er ikke lige så dyr.
Ved at nogle ligefrem sværger til den GT og der går rygter om at GT står fra Graham Tricker fra Tron, men om det passer det ved
jeg ikke.

Men lækre pladespillere, har kun hørt Raven One og Black Night og de er begge gode   
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 24 August 2014 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Har kun motor og digital styring fra TW. Det har kørt upåklageligt i nu 6-7 år og trukket en 20 kg pladetallerken. Fremragende kvalitet.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 25 August 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg køre op til Hans en af dagene for at se den med egne øjne. Det bliver spændende og høre hvsd sådan en kan
:-)
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 August 2014 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Den kan forhåbentlig spille lp'er

Gad vide, om en Raven er en opgradering fra en Avid Volvere eller blot et sidestep?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 25 August 2014 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:


Gad vide, om en Raven er en opgradering fra en Avid Volvere eller blot et sidestep?


Mon ikke det, i dette tilfælde, er en smagssag? Det er begge gode pladespillere. Hvilken arm har du på volveren munkebo?

Jeg har selv en avid med en dynavector arm på og det fungere rigtig godt.

Men bliver spændende at høre om dine oplevelser med/af raven.

MVH WRONG

__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 August 2014 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Nu skal man jo altid passe på med at slynge om sig med diverse hifi-absolutismer, men jeg vover alligevel det ene øje (eller øre må det jo blive, det
er trods alt hifi): Jeg vil hævde - og nu ser jeg frem til en ophedet debat - at kombinationen af tonearm og pick up alt andet lige har større betydning
end valget af værk. Det kan derfor bedre betale sig at kyle penge efter en ny tonearm og pick up end et tilsvarende beløb i et nyt værk.

Jeg erklærer hermed debatballet for åbent

Men, det er trods alt nok for meget off topic, så vi må hellere lade det ske i en anden til formålet oprettet tråd. Hvem tager initiativet
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 25 August 2014 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Nu skal man jo altid passe på med at slynge om sig med diverse hifi-absolutismer, men jeg vover alligevel det ene øje (eller øre må det jo blive, det
er trods alt hifi): Jeg vil hævde - og nu ser jeg frem til en ophedet debat - at kombinationen af tonearm og pick up alt andet lige har større betydning
end valget af værk 


Første bud....... Du ta´r så grundigt fejl. Det hele handler som altid om synergi, at få det hele til at passe sammen, men har med egne ører hørt skiftet fra en Mitchell Orbe med SME 5 arm, Ortofon Jubilee og Cardas kabler, til en Verdier La Platine med samme SME 5, samme pick-up og samme riaa/kabler. Det var det største chok i mit lange liv som analog(ue) entusiast. Det var som nat og dag. Det var hos en af mine venner, hvis anlæg jeg kender rigtig godt, og jeg havde aldrig troet, at et værk kunne have så stor indflydelse på lyden. I stand corrected, så for pokker, hvor kan man blive revet ud af sine fordomme omkring "grej"

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 25 August 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Nu skal man jo altid passe på med at slynge om sig
med diverse hifi-absolutismer, men jeg vover alligevel det ene øje (eller øre
må det jo blive, det
er trods alt hifi): Jeg vil hævde - og nu ser jeg frem til en ophedet debat - at
kombinationen af tonearm og pick up alt andet lige har større betydning
end valget af værk. Det kan derfor bedre betale sig at kyle penge efter en ny
tonearm og pick up end et tilsvarende beløb i et nyt værk.

Jeg erklærer hermed debatballet for åbent

Men, det er trods alt nok for meget off topic, så vi må hellere lade det ske i en
anden til formålet oprettet tråd. Hvem tager initiativet


Når jeg kikker på andet værk er det overvejne fordi jeg godt kunne tænke
mig et værk med flere arme/pu ere, min Avid med SME V spiller perfekt så
det er ikke fordi jeg er utilfreds.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 August 2014 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Analogueman skrev:
Nu skal man jo   passe på med at slynge om sig med diverse hifi-absolutismer, men jeg vover alligevel det
ene øje (eller øre må det jo blive, det er trods alt hifi): Jeg vil hævde - og nu ser jeg frem til en ophedet debat - at kombinationen af tonearm og pick
up alt andet lige har større betydning end valget af værk 
Første bud....... Du ta´r så grundigt fejl. Det hele handler som altid om synergi, at
få det hele til at passe sammen, men har med egne ører hørt skiftet fra en Mitchell Orbe med SME 5 arm, Ortofon Jubilee og Cardas kabler, til en
Verdier Le Platine med samme SME 5, samme pick-up og samme riaa/kabler. Det var det største chok i mit lange liv som analog(ue) entusiast.
Det var som nat og dag. Det var hos en af mine venner, hvis anlæg jeg kender rigtig godt, og jeg havde aldrig troet, at et værk kunne have så stor
indflydelse på lyden. I stand corrected, så for pokker, hvor kan man blive revet ud af sine fordomme omkring "grej"

Min provokation virkede

Det handler netop om synergi, helt enig! Og balance. Nu kender jeg ikke Mitchell-pladespillerne - til gengæld kender jeg Michell - og springet fra en
Orbe til en Verdier La Platine (for h..... Boydk, få nu dit "udenlandske" på plads ) er givetvis enorm.

@MUNKEBO: Forstår udmærket din trang til et værk, hvor det er muligt at montere flere arme. Har selv bl.a. en Hyperspace, der i øjeblikket har tre
arme monteret. Husk blot, at det kan kræve en RIAA med mulighed for at skifte mellem flere indgange eller flere RIAA'er ... for tro mig, man (jeg)
gider ikke rode med kabelskift på bagsiden af apparater hver gang, der skal lyttes til en ny pick up/arm-kombination ... Well, jeg er nok bare blevet
ældre og mere mageligt anlagt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 25 August 2014 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hej Analogueman min Riaa har to indgange og ja man gider ikke rode med
kabler bag ved. Om du er magelig og gammel ved jeg ikke, men det er rart
bare at skifte indgang ikke sandt.��
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 August 2014 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Fjong!

Husk i øvrigt at spørge til muligheden for forskellige monteringsgeometrier til armbaserne. Charmen ved at have mulighed for at montere flere
tonearme kan hurtigt blive afløst af frustration over ikke at kunne benytte tonearme med andet end de mest gængse monteringsgeometrier. Nu kan
jeg selv dreje og fræse mine armbaser, men det havde været både besværligt og dyrt at få fx min Graham Phantom (med Grahams egen
monteringsgeometri) "på plads" på Hyperspacen, hvis jeg ikke selv havde haft adgang til en lille maskinpark.

I øvrigt virker en TW-Acustic Raven AC (stavet rigtigt - Artsound kan heller ikke finde ud af det ) som en ganske lækker pladespiller, men den
forekommer mig nu dyrt prissat i forhold til mange andre masseløbeværker. Den mekaniske kvalitet virker skam god, men jo ikke ligefrem
ekstraordinær i forhold til så meget andet på markedet. Men
gennemsund rent mekanisk, og det er bestemt vigtigt.

Et ikke uvæsentligt fordyrende element i konstruktionen kunne være brugen af en compundpladetallerken i plast/kobber - kobber er et suverænt
hysterisk materiale at dreje og fræse i. Af andre fordele til pladespillerbrug, som jeg lige kan komme på, så har det stor massefylde og
egendæmpning. Massefylden er lidt større end messings - om egendæmpningen er bedre, aner jeg ikke
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 26 August 2014 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

http://www.aesthetix.net/rhea.php

Specifikt designet til Analogueman, 3 indgange, remote der justerer det meste incl. load- og gain settings, du behøver aldrig at rejse dig fra stolen (før LP´en skal vendes). Det skal selvfølgelig være Signature modellen, så potensforlængerkonceptet er intakt.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 August 2014 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Den har jeg allerede, men tak for anbefalingen

Den er dog ikke helt støjsvag nok til min Audio Note IO I ... der skal helst en (lavimpedant) trafo til for at forstærke det ekstremt lave udgangssignal.

Jeg kunne ved lejlighed også godt tænke mig at prøvelytte Thöress' "Parametric Phono Equalizer". Er ret vild med det tilbageskuende og meget upretentiøse design (nogle vil mene, at det ligner en DIY-kasse, der er kylet sammen i løbet af en time i værkstedsgaragen).

http://www.thoeress.com/en/phono-enhancer/

Og apropos TW-Acustic, så har Thöress vist nok bygget den RIAA, der på et tidspunkt bar TW-Acustics navn.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 26 August 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

http://www.audionote.co.jp/en/products/transformer/sfz.html

Passer som "fod i hose"/"*** i Grete, det er bare at "komme til lommen".

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 August 2014 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg nu siger, at jeg har den stående her, skyder du mig så
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 26 August 2014 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hvis jeg nu siger, at jeg har den stående her, skyder du mig så


Næh, det fortæller vel bare, at du er mere "ved muffen", end jeg regnede med, godt for dig, men forstår så i øvrigt ikke dit "piveri" omkring din pickup. Er det stadig ikke støjsvagt nok, eller???? Jævnfør din kommentar "Den er dog ikke helt støjsvag nok til min Audio Note IO I"

MUNKEBO, sorry for alt dette "off topic"

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 August 2014 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Nej, det med støjfriheden misforstod du (eller også udtrykte jeg mig ikke klart nok). Det er, hvis jeg kører Audio Note pu'en direkte i Rheaen, at jeg ikke synes, den er støjfri nok.

Så nej, generelt piver jeg skam ikke ... og jeg er heller ikke ved muffen - det er af og til et spørgsmål om at prioritere, så jeg bor i stedet i et lille hus, kører i en lille bil og køber små julegaver (til andre!), så jeg kan spare sammen til lidt hifi.

Nå, tilbage til emnet: TW-Acustic Raven AC. Det er lidt skægt at læse TW-Acustics hjemmeside, hvor jeg især har hæftet mig ved, at det tilsyneladende er en kvinde, der driver foretagendet (Sabine Woschnick ... det er så sikkert hendes mand (eksmand?), Thomas Woschnick, der har udviklet produkterne?). Det er så yderligere en kendt tysk pladespillerproducent, hvor kvinder har trængt sig ind på et ellers mandsdomineret område ... den anden jeg tænker på er selvfølgelig Scheu.

"Männer, passt auf!" fristes man til at udbryde
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 27 August 2014 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har i dag besøgt Hans og beset og hørt TW-Acustic Raven AC, der var monteret TW 10,5" tonearm hvorpå der var en Lyra PU som jeg ikke fik navnet på, eller rettere glemte at få navnet på. Puén en var ikke i den tunge ende, men klarede sig egentligt meget godt på trods af at det var en brugt som havde spillet et ukendt antal timer.
Jeg synes stadig det er mange penge at bruge for at få mulighed for at monterer ekstra tonearme, men f... det er en fed pladespiller, hvor lejer og så videre er i spitsenklasse. Hans demonterede pladetallerknen for at jeg kunne se lejet ved selvsyn og holda op for en bearbejdning det leje har fået, poleringen var ikke mindre end som fantastisk.
jeg vil helt sikkert i den nærmeste fremtid bestille en Raven AC og der bliver ingen kompromi eller billigere løsninger, for der kun et værk for mig nu og det ses her.



Besøget hos Hans var en oplevelse og det skal siges han giver sig god tid til kunderne
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 27 August 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=MUNKEBO] Hej
Jeg har i dag besøgt Hans og beset og hørt TW-Acustic Raven AC, der var monteret TW 10,5" tonearm hvorpå der var en Lyra PU som jeg ikke fik
navnet på, eller rettere glemte at få navnet på. Puén en var ikke i den tunge ende, men klarede sig egentligt meget godt på trods af at det var en
brugt som havde spillet et ukendt antal timer.
Jeg synes stadig det er mange penge at bruge for at få mulighed for at monterer ekstra tonearme, men f... det er en fed pladespiller, hvor lejer og så
videre er i spitsenklasse. Hans demonterede pladetallerknen for at jeg kunne se lejet ved selvsyn og holda op for en bearbejdning det leje har fået,
poleringen var ikke mindre end som fantastisk.
jeg vil helt sikkert i den nærmeste fremtid bestille en Raven AC og der bliver ingen kompromi eller billigere løsninger, for der kun et værk for mig nu
og det ses her.




Det er da et spændende værk og i meget høj kvalitet er der sikkert ingen tvivl om. Jeg formoder dog du bevæger dig i et prisleje hvor der er andre
værker der seriøst udfordrer dette værk. Jeg nævner det bare grundet din sidste bemærkning. Hvor er iøvrigt motoren eller er jeg blind?



Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes