Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 04:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Stereo højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 07 August 2014 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændene at følge din vej til nye højttaler ..

Jeg er spændt på at høre din mening om Audiovector Si3 Signature og System Audio Explorer


Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 07 August 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Ikke for at være uhøflig, men højtaler forslagne her er blevet banket op som pizza/burger reklamer uden proportion, og de
fleste går på ingen måder/kanter/leder/forrige liv i stil med vincent monoblokke/vincent forforst./20m2 lokaler. Tag de første
indlæg på side #1 til dig og prøv focal elektra, det er noget der passer med dit udstyr/rum og musiksmag samt budget. SA
Explorer er også en gedin og allround højtaler, specielt attraktiv som retail på tilbud, som der bliver nævnt på side #2. Ellers er
der penge at spare i et par brugte Euphonia ms4, de går tit til omkring de 20-25k brugt, hvilket er under ½delen af nyprisen, de
spiller meget præcist og dynamisk med et rigtig stort og veldefineret opløst lydbilled, trods det er basrefleksen dog
overvældene til tider.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 07 August 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Euphonia ms4, eller Helicon 800 spiller rigtig godt, kan bruges til mange typer musik. God dynamik og rigtig flot velopløst lydbillede. Det eneste men er, at de helst ikke skal sættes sammen med grej der har en lys lyd, som f.eks. Denon, onkyo.
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 07 August 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Helicon 800 spiller alt for voldsomt til 20km2, så skulle det være den lille som også er en livlig højtaler, hvis man kan finde et
par til en billig pris ellers er det for surt at betale hfk fuld pris efter min mening. Men den kan slet ikke måle sig med euphonia i
opløsning, den kammer faktisk rigtig meget over ved "s" lyde, nogen gange hisser den og andre gange kan du slet ikke høre
noget, euphonia er altid præcis og i det hele taget i en helt anden liga - passer forresten også godt sammen med dit udsyr, så
faktisk en på dba der havde sat en focal diskant enhed i hans.

Mener nu ikke lyse forstærkere som denon ikke passer med dali, alle gulvmodellerne er jo gedine fullrange højtalere, har selv
hørt helicon på pma2020 og de mosfets åbner helt fint for den...Min Driftchef har lige købt PMA2020 og Mentor 8, han har selv
fortid som musiker ligesom migselv, og vi befinder og helt fint uden indvending imod Denon/Dali, kender ikke meget til de
billigste Dali modeller, men selv der ville jeg da mene mosfets'ne ville puste lidt liv i lydbilledet, har selv hørt zensor på x4000
og jeg var bare blown away..
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 07 August 2014 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Euphonia ms4 + Helicon 800, Er enig i at ms4 er bedre, den mangler bare lidt bund.

"S" lyde eller den høje frekvens som det egentlig er, den kan hjælpes væk ved at bruge andre typer højtaler kabler med f.eks mere kobber i. Sølv kabler bringer mange detaljer frem, men fremhæver også de "s" lyde. Også rummets dæmpning spiller ind.
Har hørt Denon pma2000 på et sæt dali med bånddiskant/hybrid, synes det lød alt for lys og manglede  fylde i øvre toneregistre. Men det er self bare mine øre

I det hele taget så passer højtalere med bånddiskant, eller højfrekvente diskanter rigtig godt til digitale forstærkere. Jeg har i hvert fald selv lagt mærke til meget stor forskel på "alm" diskant og så højfrekvente eller bånd i deres detaljerings grad på mit grej.

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 07 August 2014 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
Har selv haft Euphonia ms4 + Helicon 800, Er enig i at ms4 er bedre, den mangler bare lidt bund."S" lyde
eller den høje frekvens som det egentlig er, den kan hjælpes væk ved at bruge andre typer højtaler kabler med f.eks mere
kobber i. Sølv kabler bringer mange detaljer frem, men fremhæver også de "s" lyde. Også rummets dæmpning spiller ind.
Har hørt Denon pma2000 på et sæt dali med bånddiskant/hybrid, synes det lød alt for lys og manglede  fylde i øvre
toneregistre. Men det er self bare mine øreI det hele taget så passer højtalere med bånddiskant, eller højfrekvente
diskanter rigtig godt til digitale forstærkere. Jeg har i hvert fald selv lagt mærke til meget stor forskel på "alm" diskant og så
højfrekvente eller bånd i deres detaljerings grad på mit grej.


Vil jeg give dig helt ret i, bortset fra det jo ikke ændrer på at helicon kammer over når den spiller de "s" lyde, så nogen
gange kommer de mens andre gange kommer de ikke, epicon kommer altid...

Det passer meget godt med det øvre tone register i det mix faktisk, det er jo den flexible mosfet der har let til det øvre men
mangler ihvertfald kombo med kilde til det nedre. Du kan godt have ret i de små gulvmodeller mangler bunden, men de
spiller dog stadig dybt, så med det rigtige gear på der da komme defintion nok i frekvensgangen? Og med det digitale er jeg
faktisk helt enig, en tdai 2170 med euphonia eller epicon ville være et rigtig kill, der var pænt god klang i den sidste tdai med
euphonia/helicon, men der manglede noget mere. Men jeg er i det hele taget ikke til digital lyd, musik skal være opløst og
det er ikke der digital forstærkerne har triumferet endnu
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes