Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 21:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Devialet og 24bit HD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ahhh ok my bad men ud over riaa så skulle den være rigtig det siger de kloge ihvertfald lol men skidt pyt kan godt se hvad du mener med one box.

__________________
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Ahhh ok my bad men ud over riaa så skulle den være rigtig det siger de kloge ihvertfald lol men skidt pyt kan godt
se hvad du mener med one box.


Det kunne være fedt med Devialet 250 men så meget vil jeg ikke give for en forstærker, da jeg også skal have opgraderet
højttalerne

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 30 Juli 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

For at der ikke skal herske misforståelser i konversationen, så er der RIAA i alle Devialet-modeller.
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Molesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 30 Juli 2014 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Devialet 400 og bruger udelukkende de digtale indgange til mine digitale medier, da jeg er af den opfattelse, at den digitale signalbehandling i forstærkeren er af afgørende betydning for den samlede oplevelse og kvalitet af lyden.
Der blev skrevet lidt om Devialet's RIAA og den kan jeg stå 100% inde for. Men også her, bliver signalet behandlet digitalt, af samme årsag som nævnt før. Jeg elsker mine vinylplader, og var skeptisk over den digitale riaa-proces, men det samlede resultatet er fantastisk - hvilket også må være takket være gode A/D og D/A konverteringer.
Så mit råd er også, at prøve forstærkeren derhjemme og se stort på evt. principper og bekymringer om D/A konvertere, analog signalbehandling osv. - den samlede oplevelse er meget overbevisende!
Til top Vis Molesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molesen
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 30 Juli 2014 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Molesen skrev:
Jeg har en Devialet 400 og bruger udelukkende de digtale indgange til mine digitale medier, da jeg er af den opfattelse, at den
digitale signalbehandling i forstærkeren er af afgørende betydning for den samlede oplevelse og kvalitet af lyden. Der blev skrevet lidt om Devialet's
RIAA og den kan jeg stå 100% inde for. Men også her, bliver signalet behandlet digitalt, af samme årsag som nævnt før. Jeg elsker mine vinylplader,
og var skeptisk over den digitale riaa-proces, men det samlede resultatet er fantastisk - hvilket også må være takket være gode A/D og D/A
konverteringer.Så mit råd er også, at prøve forstærkeren derhjemme og se stort på evt. principper og bekymringer om D/A konvertere, analog
signalbehandling osv. - den samlede oplevelse er meget overbevisende!
kunne du ikke beskrive lyden fra dit Devialet 400 sæt ?
Ligeledes har prøvet om der er forskeld på de digitale indgange (lydmessigt) overvejer selv at prøve en Devialet.


__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 30 Juli 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Molesen skrev:
Jeg har en Devialet 400 og bruger udelukkende de digtale indgange til mine digitale medier, da jeg er af den
opfattelse, at den digitale signalbehandling i forstærkeren er af afgørende betydning for den samlede oplevelse og kvalitet af lyden.
Der blev skrevet lidt om Devialet's RIAA og den kan jeg stå 100% inde for. Men også her, bliver signalet behandlet digitalt, af
samme årsag som nævnt før. Jeg elsker mine vinylplader, og var skeptisk over den digitale riaa-proces, men det samlede resultatet
er fantastisk - hvilket også må være takket være gode A/D og D/A konverteringer.Så mit råd er også, at prøve forstærkeren
derhjemme og se stort på evt. principper og bekymringer om D/A konvertere, analog signalbehandling osv. - den samlede oplevelse
er meget overbevisende!


Må man spørge hvilke højttaler du har, siden du kører Devialet 400?

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Molesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Mht. lyden, så var det jeg søgte, og fik, det jeg kalder pondus og veldefineret lyd. Bassen er mere markant og kontrolleret. Der er mere luft mellem instrumenterne og mere dybe i lydbilledet.

Jeg har ikke lavet A/B test med de forskellige indgange og tror heller ikke jeg kommer til det. Men min seneste observation er, at jeg syntes streaming via AIR lyder forbavsende godt... måske bedre end CD.


Mine højttalere er System Audio Explorer Master. De har tidligere spillet med en 100w dual mono integreret forstærker og senere med et sæt 550w klasse D monoblokke - begge dele fra Primare. Alligevel har de højttalere aldrig helt spillet som jeg ville have og var egentlig klar til at bliver udskiftet efter 7 års tjeneste. Men med Devialet, spiller de fantastisk(!) og jeg føler, at deres fulde potentiale bliver udnyttet.

Hvorfor jeg lige valgte Devialet 400? Fordi jeg ikke vil gå ned på udstyr… Ja, sådan er det bare  Desuden passede det med hvad jeg forventede at skulle betale for et sæt højttalere, hvis de skulle være markant bedre end mine Explorer. Det var dog en Devialet 200, som jeg havde lånt, der overbeviste mig, så det ville sikkert have været rigeligt. Men det skader ikke at have effekt nok (med mindre man skruer for meget op for volumen), og så får man en markant lavere forvrængning med en 400 frem for f.eks. en 200 eller 250 og det mener jeg ikke, man skal undervurdere.


Til top Vis Molesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molesen
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Molsen: ud over Air streaming, bruger du så nogle af de digitale indgange på bagsiden ? Og i så fald hvad er så den digitale kilde ?

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Molesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Molsen: ud over Air streaming, bruger du så nogle af de digitale indgange på bagsiden ? Og i så fald hvad er så den digitale kilde ?


Jeg har min CD afpiller (Primare CD31) forbundet til Digital 2 (RCA) og Sonos til den optiske indgang (Optical 1). Men jeg skal også have Sonos forbundet med et digitalkabel (RCA) på et tidspunkt, da jeg ikke har så stor fidus til optisk.
Til top Vis Molesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molesen
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Molesen:

Det lyder rigtig lovende og nu er jeg bare endnu mere nysgerrig efter at få hørt Devialet 200. Jeg har dog lige et par spørgsmål:

1. Du skriver, at det ikke skader at have effekt nok (med mindre man skruer for meget op for volumen). Hentyder du til at Devialet
200 først kommer til sin ret, når man skruer meget op, hvor Devialet 400 lyder bedre ved lav/normal volume og ikke bare ved høj
volume?

2. Bliver din Devialet 200/400 for varm? Synes jeg har læst inde på diverse fora, at Devialet 250 har et meget bedre køling system
i forhold til de mindre modeller og at Devialet 200 er lige på grænsen.

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Molesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Molesen:

Det lyder rigtig lovende og nu er jeg bare endnu mere nysgerrig efter at få hørt Devialet 200. Jeg har dog lige et par spørgsmål:

1. Du skriver, at det ikke skader at have effekt nok (med mindre man skruer for meget op for volumen). Hentyder du til at Devialet
200 først kommer til sin ret, når man skruer meget op, hvor Devialet 400 lyder bedre ved lav/normal volume og ikke bare ved høj
volume?

2. Bliver din Devialet 200/400 for varm? Synes jeg har læst inde på diverse fora, at Devialet 250 har et meget bedre køling system
i forhold til de mindre modeller og at Devialet 200 er lige på grænsen.


1: Absolut ingen hentydninger her. Mente bare, at man kan brænde sine højttalere af, hvis man skruer for højt op ;)
2: De bliver meget varme, men jeg har ikke oplevet problemer og formoder de har styr på det hos Devialet.


Til top Vis Molesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molesen
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Molesen skrev:


1: Absolut ingen hentydninger her. Mente bare, at man kan brænde sine højttalere af, hvis man skruer for højt op ;)2: De bliver
meget varme, men jeg har ikke oplevet problemer og formoder de har styr på det hos Devialet.


Ah okay Selvom Devialet 400 uden tvivl lyder som en drøm, så tror jeg, at jeg ikke kan få mig selv til at købe 2 til den pris,
når jeg både kan få Devialet 200 og B&W 804 Diamond til cirka samme pris. Og så bliver de snart SAM ready, da de har over 100
stemmer, så det giver nok også lidt ekstra forbedringer i dynamikken.

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Molesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Molesen skrev:


1: Absolut ingen hentydninger her. Mente bare, at man kan brænde sine højttalere af, hvis man skruer for højt op ;)2: De bliver
meget varme, men jeg har ikke oplevet problemer og formoder de har styr på det hos Devialet.


Ah okay Selvom Devialet 400 uden tvivl lyder som en drøm, så tror jeg, at jeg ikke kan få mig selv til at købe 2 til den pris,
når jeg både kan få Devialet 200 og B&W 804 Diamond til cirka samme pris. Og så bliver de snart SAM ready, da de har over 100
stemmer, så det giver nok også lidt ekstra forbedringer i dynamikken.


Det lyder som en yderst fornuftig disposition. Jeg tror du bliver rigtig tilfreds med den løsning :-) Mine højttalere bliver næppe SAM Ready. De har 3 stemmer og den ene er min ;)
Til top Vis Molesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molesen
 
msp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 01 August 2014 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Goddag i tråden, vil da også give et indspark.

Jeg har opgraderet min Plinius SA-103 og PS Audio perfect wave DAC til en Devialet 200.

Jeg havde den til prøvelyt, mon ikke den samme som Molsen og fandt lyden af Devialet 200 bedre end mit
eksisterende udstyr. Jeg vil beskrive lyden som meget detaljeret og åben—altså det er let at høre alle detaljer,
på samme tid er den meget blød—altså der er ikke en snert af lyst klingede diskant—og det er mine Neeper
højtaler ellers hurtige til at afsløre, ved at det kan lyde selvmodsigende men man skal nok opleve det.

Jeg vil også fremhæve dens evne til at spille lavt, jeg gad ofte ikke lytte til lavt musik på det gamle udstyr da jeg
syntes at man mistede for meget når lydstykren var lav, det syntes jeg ikke at man gør med Devialet.

Jeg bruger AIR via. Ethernet, jeg har købt en PC fra Shuttle (uden blæser så den er 100% lydløs) på den har jeg
installeret Foobar 2000 og Devialet AIR. Jeg benytter en iPad som fjernbetjening, alt mit musik ligger på min NAS.
Jeg ved at man kan bruge NAS’en direkte via. USB men det kræver at kablet kan nå. Når det er sagt er løsningen
med iPad og Foobar elegant, super god søgefunktion—har tæt på 2000CD rippet så det virkeligt noget jeg
værdsætter.

Jeg har også sluttet mit TV til via optisk indgang, og et Apple TV til den anden optiske indgang. Min NAS kan bruge
Apple TV som ”render” jeg har lavet en A-B sammenligning mellem AIR og Apple TV via den optiske indgang, der
er ingen tvivl om at AIR er lagt langt bedre! Jeg bruger kun Apple TV til airplay af radio mm.

Og ja, den bliver varm—mon ikke det er fordi at der også sidder en klasse A forstærker i den, de skal jo blive
varme

Hilsen Morten
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 03 August 2014 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Molesen skrev:

Angel skrev:
Molesen:

Det lyder rigtig lovende og nu er jeg bare endnu mere nysgerrig efter at få hørt Devialet 200. Jeg har dog lige et par spørgsmål:

1. Du skriver, at det ikke skader at have effekt nok (med mindre man skruer for meget op for volumen). Hentyder du til at Devialet
200 først kommer til sin ret, når man skruer meget op, hvor Devialet 400 lyder bedre ved lav/normal volume og ikke bare ved høj
volume?

2. Bliver din Devialet 200/400 for varm? Synes jeg har læst inde på diverse fora, at Devialet 250 har et meget bedre køling system
i forhold til de mindre modeller og at Devialet 200 er lige på grænsen.
1: Absolut ingen hentydninger her. Mente bare, at man kan brænde
sine højttalere af, hvis man skruer for højt op ;)2: De bliver meget varme, men jeg har ikke oplevet problemer og formoder de har styr på det hos
Devialet.


Jeg kan godt nok kun tale ud fra mine erfaringer med min D250, og her oplever jeg ingen udfordringer med musikaliteten og detaljeringen ved
afspilning på lav styrke. På bedste vis kommer alle detaljer med. Det er klart, at ved højere lydtryk kommer der lidt mere fylde og bund med, men
afspilning ved lav lydstyrke var faktisk en af de parametre min Devialet blev valgt på. Udgangsniveauet på mit tidligere Audio Research anlæg var så
højt, at første klik på volumen betød, at man ikke kunne føre en normal samtale ved middagsbordet. Udgangsniveauet var så højt, at det blev
øredøvende højt ved selv moderat justering af volumen på forforstærkeren.

Den bliver varm, men det skyldes primært, at kabinettet bruges til at lede varmen væk. Den bliver dog aldrig varmere end håndvarm. Det gælder
også når der spilles rigtig højt.

Mit anlæg består af D250 forstærker/dac, Sonus Faber Olympica lll højttalere, Weiss Int202 interface, MacMini, kabler fra ZenZati, Yter og Audioquest.
My Book Duo 2*4TB HDD med ca 2.400 albums (Mp3 er ikke velkommen hos mig) m.v.
Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
Molesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 05 August 2014 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale denne artikel, hvis man er i tvivl om hvorvidt Devialet er værd at investere i. Meget overbevisende skrevet. Og bortset fra, at jeg ikke lige havde et sæt Magico Q7 stående at teste med, så kan jeg i høj grad nikke genkende til hans oplevelse af forstærkeren.

http://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opini on-menu/494
Til top Vis Molesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molesen
 
lajst2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 05 August 2014 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig skaren af meget tilfredse Devialet ejere. Jeg var på udkig efter den næste højttaler, da jeg ligesom syntes, at der manglede noget i det daværende setup. Havde set mig lun på en Sonus Faber Olympica III. Fik aftalt en demo og hørte dem drevet af en Devialet 250. Det lød meget overbevisende, men jeg var endnu ikke rigtig afklaret.

Fik så den idé, at prøve Devialet på mine egne højttalere, og det var en beslutning der fik konsekvenser

Fik en demo af Morten fra High Performance og jeg var solgt på stedet. Overskud, pondus, detaljer, åbenhed og ingen lyttetræthed. Og RIAA delen fungerer også til min store tilfredshed. Musik, der før lød rodet og anstrengt ved større lydstyrker, stod nu klart og veldefineret. Det endte med, at jeg købte en Devialet 200!

Jeg kører peer-to-peer med et cat7 kabel fra min Mac Mini for at udelukke problemer evt. forringelser over netværket (ikke at jeg har noget at have det i, men denne løsning tiltaler mig mest).

Jeg har dog opdaget, at der er væsentlig forskel i lyden afhængig af hvilken medieafspiller/software, der anvendes. Og det samme gælder hvilket filformat, der bruges til ripning af CD'er. Jeg eksperimenterer stadig, men bruger for øjeblikket Audirvana+ og AIFF format. Er meget interesseret i af høre hvad i andre bruger for bedste SQ.

PS.: En lille kommentar til forstærkerens betydning i forhold til højttaleren. Med skiftet til Devialet følte jeg, at der var kommet et par nye højttalere i stuen. Jeg har over det sidste par år prøvet en lille håndfuld forstærkere, og forstærkeren har signifikant betydning på lydoplevelsen.
Til top Vis lajst2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajst2
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 05 August 2014 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst http://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opini on-menu/494 må jeg sige at det er imponerende godt gået af en forstærker på omkring 6 kg og klasse D forstærker.

__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 05 August 2014 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Gør lige jer selv den tjeneste at læse artiklen her; menu/494">http://www.soundstageultra.com/index.php/features- menu/opinion-menu/494

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 06 August 2014 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Mit THULE sæt ryger snart til salg med alle de positive kommentar, selvom jeg ikke har fået hørt Devialet endnu

Havde læst den anmeldelse af 120 fra soundstageultra.com. Nu bliver jeg næsten nød til at høre både 120 og 200, og se om jeg
kan nøjes med den mindste model. Der tilbydes også pre-out sub som en option til 120 nu og siden jeg skal have en subwoofer til
film, så kan den også komme i betragtning nu.

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes