Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 02:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mcintosh MA2275 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 18 Juli 2014 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Har du lydoptimeret dit rum?

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Fellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 18 Juli 2014 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

 

Ja, jeg lytter i et 25kvm rum med et åbent køkken. Jeg har et tykt gultæppe på foran højtalerne. Derudover har jeg 10 5cm akutisk plader bag lyttepositionen og et par i loftet. Men det kan godt blive bedre.

Til top Vis Fellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fellov
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 18 Juli 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej fellov.
Det er faktisk en rigtig okay, og meget musikalsk forstærker..... Og jeg tror den ville passe rigtig godt til dine
Højtalere.
Lydmæssigt minder den meget om en mac 275 mk5, men den er noget anderledes elektrisk..... Det er en hybrid
konstruktion.
Det er en Mcintosh model, som har det med at går lidt mere i stykker end deres andre modeller, men den kan altid
Fixes hvis den går i stykker..... (har selv repareret 3-4 stk igennem tiden)
Men som sagt, en rigtig god musikalsk forstærker, med stort lydbillede, naturlig klang, og krop og varme.
Sådan en i god stand, burde stå til ca kr 22-26.000,-

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
Fellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 23 Juli 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hej Allan,

Tak for info :)

 

Jeg har købt forstærkeren nu. I starten var jeg lidt skuffet, men efter den har varmet op i lidt over en time sker der noget. Så lyder det faktisk rigtigt godt ! Jeg synes bare det er en lang opvarmning, men det er der vel ikke så meget at gøre ved. Rørerne i den er næsten helt nye, ved ikke om det har noget at sige ?

 

Hilsen Thomas

 

 

Til top Vis Fellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fellov
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 23 Juli 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Min MC275 er nu også en skvat tid om at blive varm... Men det er min DAC også ;)... Så hvis den har været slukket er det lidt svært at sige hvem der er den kolde
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Fellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 24 Juli 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

 

Ja god pointe,

Men nu har jeg haft andre forstærkere på min dac som er en Hegel HD25. Jeg synes Mcintosh lyder godt, men ikke før efter minimum 45 min.

Kører du med standard rør ?

Til top Vis Fellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fellov
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 24 Juli 2014 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Nope

Shuguang Treasure KT88 og resten Golden dragon. Men ja, jeg kan også høre ret tydelig ændring det første stykke tid ( 20-30 40 min, har aldrig taget tid på det )

Jeg bruger det ballancerede indput, syntes jeg giver det bedste resultat, men kan læse at meningerne er mange på dette punkt.
 

Ud over varmen her for tiden er det en dejlig forstærker. Relativ ' ren ' i lyden, men ikke helt så klinisk som eks Rouge 150 ( som jeg også har haft ). På den anden side heller ikke HELT lige så lækker cremet som mon Radford.

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Fellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 24 Juli 2014 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

 

Min har standard rør. Kan du anbefale at skifte for ekspempelvis dem du har ? Hvor meget forskel giver det ?

Til top Vis Fellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fellov
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 24 Juli 2014 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er besværet / prisen værd.


Nu ved jeg ikke HELT hvordan din model er bygget, men det er sikkert samme ' grundtanke ' som min ( Allan, du må gerne byde ind ;) )

på audiocarma.org er der et helt afsnit kun for mcintoch, utrolig megen information kan fås derinde ( incl bidrag fra de ingeniører der har designet udstyret ).

Mcintoch unity kobling gør at Driverrøret arbejder mere end normalt, mens at udgangsrøret ikke arbejder særligt hårdt.

Det betyder igen at det i den grad er smårørene der har betydning for lyden, så start med dem. Og her er der ikke andet at gøre end at prøve en masse ;)
( køb og gensalg kan være vejen frem, alternativt kan man sikkert låne en håndfuld med hjem fra eks. AB audio vil jeg tro)

Golden dragon får ofte ros med på vejen for deres KT88, ligeledes svetlana winged C.

Shuguang får flere steder kritik for lidt for smart markedsføring ;)





Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
ASML
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 27 Juli 2014 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej Fellow.

Tillykke med din McIntosh MA2275.

Ja, rørforstærkere skal altså lige have lidt tid til at varme op, inden det lyder ordentligt...Så er der tid til at få klaret opvasken inden der skal lyttes seriøst...

reenberg, kan du fortælle lidt om de lydmæssige forskelle, ved skift fra de originale McIntosh små-signal rør til anvendelsen af Golden Dragon rørene?

Har selv skiftet KT88 rørene i min MC275, men først af fremmest af "Nød", da jeg som mange andre var så uheldig at opleve et Electro Harmonix KT88 rør der "stod af"...Fra den tid, hvor de ikke ligefrem var kendt for at være særligt stabile....

Skiftede til Svetlana winged C KT88, med en forbedring af ALT i hele toneområdet...Dybere basgengivelse og bedre definition, bedre mellemtone gengivelse og bedre opløst diskant gengivelse.

Mig bekendt er Svetlana Winged C KT88 rørene desværre ikke længere i produktion.

Ellers er der jo som reenberg jo også anvender, Shuguang Treasure KT88 rørene...Ron C, produktionschef ved McIntosh, anvender/har anvendt dem  i hans MC275 sammen med småsignalrør fra GE og RCA....

Har endnu til gode at prøve skift af de originale McIntosh småsignalrør. Derfor spørgsmålet vedrørende Golden Dragon rørene. De er jo til anskaffe til et rimeligt beløb fra producentens hjemmeside.

Mvh

ASML


Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 27 Juli 2014 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Fellov skrev:

 

Ja god pointe,

Men nu har jeg haft andre forstærkere på min dac som er en Hegel HD25. Jeg synes Mcintosh lyder godt, men ikke før efter minimum 45 min.

Kører du med standard rør ?



Det er en helt almindelig opvarmningstid.
Også transistorforstærkere skal have nogle minutter inden man kan forvente optimal lyd.

Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Fellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:
Hej Fellow.

Tillykke med din McIntosh MA2275.

Ja, rørforstærkere skal altså lige have lidt tid til at varme op, inden det lyder ordentligt...Så er der tid til at få klaret opvasken inden der skal lyttes seriøst...

reenberg, kan du fortælle lidt om de lydmæssige forskelle, ved skift fra de originale McIntosh små-signal rør til anvendelsen af Golden Dragon rørene?

Har selv skiftet KT88 rørene i min MC275, men først af fremmest af "Nød", da jeg som mange andre var så uheldig at opleve et Electro Harmonix KT88 rør der "stod af"...Fra den tid, hvor de ikke ligefrem var kendt for at være særligt stabile....

Skiftede til Svetlana winged C KT88, med en forbedring af ALT i hele toneområdet...Dybere basgengivelse og bedre definition, bedre mellemtone gengivelse og bedre opløst diskant gengivelse.

Mig bekendt er Svetlana Winged C KT88 rørene desværre ikke længere i produktion.

Ellers er der jo som reenberg jo også anvender, Shuguang Treasure KT88 rørene...Ron C, produktionschef ved McIntosh, anvender/har anvendt dem  i hans MC275 sammen med småsignalrør fra GE og RCA....

Har endnu til gode at prøve skift af de originale McIntosh småsignalrør. Derfor spørgsmålet vedrørende Golden Dragon rørene. De er jo til anskaffe til et rimeligt beløb fra producentens hjemmeside.

Mvh

ASML


 

Tak :)

Ja jeg tænker os jeg vil prøve de dragon rør. Hvis jeg os skal have skiftet de små rør, kan i så anbefale nogen ? Undskyld men jeg er lidt "ny" indenfor rør

Til top Vis Fellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fellov
 
Fellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej Igen ,

Jeg har nu kig på nogle Gold Lion KT88 reissue, er der nogen der har erfaringer med disse ?

Dem jeg har siddende i nu derhjemme er Soltek 6550WE.

Til top Vis Fellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fellov
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 30 Juli 2014 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

ASML

Med hensyn til smårør, så gir det en lidt bedre opløst lyd, men det er ikke dag og nat forskelle vi taler om her ;).

Jeg har en vis mængde NOS rør af ' de populære ' ( Telefunken, RCA long plate osv osv ) og jeg syntes ikke de er bedre end golden dragon, nok bare anderledes.
Og så gider jeg ikke NOS rør, der er ALT for mange falske eller brugte rør derude, og blot fordi de stadig måler som nye kan de jo godt liiige havde været brugt i 5000 tinmer...

Men som udgangspunkt syntes jeg ikke MC275 er så følsom for de rør der er i den ( jeg havde engang en Rogue Cronus, og DER er der VIRKELIG forskel, fra kedelig til mere end helt ok )


Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
ASML
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

reenberg

Tak for din beskrivelse af de lydmæssige forskelle mellem McIntosh og Golden Dragon småsignal-rørene.

Jeg ville da gerne prøve mange af de velrenommerede NOS rør i min MC275, blandt andet nogle af dem du nævner her....Men prisen for NOS rør afholder mig indtil videre fra at prøve....

Det er også mit indtryk efter læsning af adskillige tråde på Audiokarma.org at McIntosh MC275 ikke er så følsom med hensyn til, hvilke rør der anvendes.

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes