Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 21:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit grej - opdateret 7/7-04 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 31 Marts 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

21st Century A100 Class A

Luxman D600s

Vienna Acoustics Beethoven

Artsound Silver Extreme balanceret

Artsound Silver Extreme HT-kabel

Audiofile SD under Højttalere

Standard SD under forstærker

Sony DVP-S7700

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 13 April 2003 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Ja det kender jeg lyden fra  og det svinger
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 13 April 2003 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Rigtig stilet setup, bare det også lyder godt, men det kan det næsten kun gøre...
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 13 April 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Rigtig stilet setup, bare det også lyder godt, men det kan det næsten kun gøre...

 

ja lyden er der ikke noget at sætte finger på , den A100 har en så god mellemtone og bunden er også god , et setup der slår mange meget dyre setup .

kan huske en lille test den A100 mod ML331/Ml38 og BAT VK3i/VK200/VK500 de fik sådan en røvfuld man ikke tro det , stemmer er klart bedre på den og den går også noget dyber

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 16 April 2003 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Dit setp lyder helt sikkert godt, men jeg forstår ikke hvorfor du køre med argento sølvkabel (XLR) og så MIT som højtalerkabel??. Det er jo to helt forskelige kabeltyper med total forskelige præferencer. Jeg vil umiddelbart mene at man ødelægger lyden fra enten det ene eller det andet kabel (alt efter hvad man er til). Men MIT skal måske kompensere for sølvkablet lidt aggresive lyd??.

Jeg ville bruge ens kabler hele vejen rundt.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 16 April 2003 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ikke Slipsefyr]

Dit setp lyder helt sikkert godt, men jeg forstår ikke hvorfor du køre med argento sølvkabel (XLR) og så MIT som højtalerkabel??. Det er jo to helt forskelige kabeltyper med total forskelige præferencer. Jeg vil umiddelbart mene at man ødelægger lyden fra enten det ene eller det andet kabel (alt efter hvad man er til). Men MIT skal måske kompensere for sølvkablet lidt aggresive lyd??.

Jeg ville bruge ens kabler hele vejen rundt.

Tro han har prøvet MIT 330 shotass og det gik ikke , gjore det heller ikke her

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 16 April 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Dit setp lyder helt sikkert godt, men jeg forstår ikke hvorfor du køre med argento sølvkabel (XLR) og så MIT som højtalerkabel??. Det er jo to helt forskelige kabeltyper med total forskelige præferencer. Jeg vil umiddelbart mene at man ødelægger lyden fra enten det ene eller det andet kabel (alt efter hvad man er til). Men MIT skal måske kompensere for sølvkablet lidt aggresive lyd??.

Jeg ville bruge ens kabler hele vejen rundt.

Det er egentligt lidt tilfældigt hvordan jeg er nået til at blande MIT og Argento, bare prøvet en masse. Der er pt. ikke noget der kompenserer for noget andet, det spiller perfekt i mine ører .

Silver kablerne er slet ikke aggressive i diskanten som man kunne tro. Jeg har prøvet nogle MIT 330 Shotgun og de farvede lyden alt for meget. Bassen blev for dominerende og mellemtonen også.

Mvh

Rasmus

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 16 April 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus S...(& Ikkeslips)..

Nej da, et par MIT der farver..???!!!, dét kan da virkelig ikke være rigtigt......

Boxen skulle jo´netop sørge for at signalet kom frem uden tab !!!

(...Ovenstående mest til Ikkeslips......pis med Knopfler i næste mdr. hva`Slips..??! )

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 16 April 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

 

Ja, pis med Knopfler, men nu kan man da håbe at den læge ventede dvd koncert fra madrid sidste år bliver udsendt. Alle kabler farver indtil det modsatte er bevist og det kan kun en et trådløst anlæg bevise.

 

Til Rasmus:

Det vigtigste er jo du er tilfreds. MIT lyder bare som det meste amerikaner grej, vægtig bas og fokusering på hele mellemtoneområdet, det er jo et temperaments spørgsmål hvad man er til . Jeg mener bare at hvis du godt kan lide argento kabler, hvorfor så ikke føre den lyd helt ud til højtalerne?,for et kommer den ikke med MIT i kæden.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 29 April 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Til Rasmus:

Det vigtigste er jo du er tilfreds. MIT lyder bare som det meste amerikaner grej, vægtig bas og fokusering på hele mellemtoneområdet, det er jo et temperaments spørgsmål hvad man er til . Jeg mener bare at hvis du godt kan lide argento kabler, hvorfor så ikke føre den lyd helt ud til højtalerne?,for et kommer den ikke med MIT i kæden.

 

Jeg må sige du havde ret mht. til MIT kablerne. Nu har jeg fået silver på hele vejen igennem og WOW!

Min bas er strammere og mere kontrolleret end jeg næsten kunne drømme om og åbenheden og detaljeringen er fantastisk. Jeg havde aldrig troet at det ville blive så meget bedre .

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 29 April 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Til Rasmus:

Det vigtigste er jo du er tilfreds. MIT lyder bare som det meste amerikaner grej, vægtig bas og fokusering på hele mellemtoneområdet, det er jo et temperaments spørgsmål hvad man er til . Jeg mener bare at hvis du godt kan lide argento kabler, hvorfor så ikke føre den lyd helt ud til højtalerne?,for et kommer den ikke med MIT i kæden.

 

Jeg må sige du havde ret mht. til MIT kablerne. Nu har jeg fået silver på hele vejen igennem og WOW!

Min bas er strammere og mere kontrolleret end jeg næsten kunne drømme om og åbenheden og detaljeringen er fantastisk. Jeg havde aldrig troet at det ville blive så meget bedre .

Ok.....Men sig mig lige...hvordan er diskanten, for det er normalt den der afholder mig fra at anvende sølvkabler.

 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 29 April 2003 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Ok.....Men sig mig lige...hvordan er diskanten, for det er normalt den der afholder mig fra at anvende sølvkabler.

[/QUOTE]

Den er ikke skarp/aggressiv hos mig. Selv på et nummer som nr. 5 på Lofgren Live skærer den ikke ørerne selv ved høj volume.

Det er ifølge Argento også selv en af kvaliteterne hos deres sølvkabler at de ikke er skarpe i diskanten som andre typiske silver kabler.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 29 April 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Ville lige høre en enkelt ting - er du ligeså tilfreds med D-600s´eren som jeg er, eller har du et par småting den kunne gøre en smule bedre?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 29 April 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

 lækkert setup, hvis det spiller lige så godt, som det ser ud!!  ja sååeee
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 29 April 2003 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
 lækkert setup, hvis det spiller lige så godt, som det ser ud!!  ja sååeee

 

spiller bedre ja

 

får JR tilbage imorgen

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 29 April 2003 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hej Rasmus

Ville lige høre en enkelt ting - er du ligeså tilfreds med D-600s´eren som jeg er, eller har du et par småting den kunne gøre en smule bedre?

Jeg er MEGET tilfreds med min D600s. Den spiller bare musik og speciel mellemtonen er jeg vild med . Synes den spiller bedst ved brug af kabler i den lidt lyse ende, ellers kan den blive en lille tand for varm i lyden .

Tænker ihvertfald ikke på at skifte den ud, og nu hvor jeg har fået silver hele vejen i kæden, har jeg bare lyst til at holde en uges ferie i sofaen .

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 29 April 2003 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

 Positive meldinger, hører du efter Slipsefyr - prøv noget andet ht kabel, jeg er også ved at være mør!!! Til Rasmus - så er det ferie nu, når man er så motiveret er det ikke noget der banker hifi og plader. Du glæder kun din arbejdsgiver du tænker alligevel ikke på arbejde. Så det er "Wastet Time" hvem ku ik lige høre den nu?  
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 30 April 2003 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 Positive meldinger, hører du efter Slipsefyr - prøv noget andet ht kabel, jeg er også ved at være mør!!! Til Rasmus - så er det ferie nu, når man er så motiveret er det ikke noget der banker hifi og plader. Du glæder kun din arbejdsgiver du tænker alligevel ikke på arbejde. Så det er "Wastet Time" hvem ku ik lige høre den nu?  

 

Tag da ikke fejl, jeg er skam ikke bange for at prøve noget nyt, jeg foreslog ham det også selv at skifte MITét ud og jeg er da bestemt også blevet nysgerrig mhs.til Argento kablerne.....Meeen.......tjek lige priserne.....Ikke noget jeg har råd til ligenu. Er også fuld ud tilfreds med mit anlæg hele vejen igennem. 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
asger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 30 April 2003 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke rigtig til din 21st Century A100 forstærker, har du et link til producentens hjemmeside?
Til top Vis asger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asger
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 30 April 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

asger skrev:
Jeg kender ikke rigtig til din 21st Century A100 forstærker, har du et link til producentens hjemmeside?

Jeg har selv let efter det utallige gange uden held. Er i tvivl om Jensen nogensinde fandt et link, ved han også har let en del efter det.

Det er en integreret forstærker opgivet til 100W class A. Opbygget dual mono med fire stk ECC88 rør i indgangen. Har leget lidt med forskellige rør og kører nu med Mullard som giver den en rigtig god lyd.

Der er masser af saft i den, udover mine egne højttalere har jeg haft et par Logan Ascent og TNT højttalere på den, som alle har været holdt i fast greb .

Kan prøve at smide nogle indvendige pics på siden af den hvis det har interesse.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes