Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 15:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Taddeo, Digitalis vs. Digital Antidote II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 23 April 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Taddeo Digital Antidote II.

I over et halvt år har jeg flirtet med tanken om at købe og afprøve denne dims. Tests og begejstrede kommentarer fra ejere i USA gjorde mig mere og mere nysgerrig, men ny baby og lommesmerter udskød købet. Problemet, den påstås at kunne løse/gøre mindre, kender jeg kun alt for godt som irriterende hos så godt som alle CD spillere og konvertere. Kort fortalt skulle Digital Antidote II kunne afhjælpe den indbyggede fasefejl, som findes i al Red Book CD. Wadia har lavet en løsning i det digitale domæne, Taddeo har lavet sin i det analoge. Dimsen er en lille boks med to ledninger påmonteret han RCA stik. I boksen sidder to RCA hunstik. Ingen af dem virker som om, de er af særlig god kvalitet. Alligevel er næsten alle, som har prøvet at eje en eller at reviewe en, begejstrede for virkningen. Dimsen sluttes til den analoge udgang på CD spilleren eller konverteren, og de normale kabler, man altid bruger, kommer i udgangen på boksen.

Hvad den i øvrigt gør, kan fabrikanten forklare bedre end jeg:

http://www.taddeodigital.com//pages/1/index.htm

Her er sitet, hvor jeg første gang læste om den, du skal halvvejs ned ad siden for at finde den:

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0602/freakaz oid.htm

For tre uger siden købte jeg så en over nettet. I forgårs ankom den efter en tid, som føltes uendelig, i et foret brev med en regning på told og moms på 242 kr oveni de $120, jeg havde betalt med Visa ved bestillingen. Fragten til DK er med i prisen.

Nu venter jeg spændt på, at den er spillet til i så høj en grad, at jeg kan bedømme den kritisk. Første aften åbnede lyden sig mere og mere, så jeg vil ikke stole for meget på mine indtryk endnu.

Det, som alle har beskrevet, kunne jeg dog også høre: Lyden af især bækkener og akustisk guitar bliver meget mere naturlig. Lyden er mindre øretrættende, der er mere ro i musikken.

Jeg vil forsøge at vende tilbage, når jeg kender den lidt bedre og har prøvet den på flere CD spillere hos mig selv og hos venner og bekendte. Men den er interessant nok allerede nu til at blive anbefalet til alle jer, som har penge og mod til at prøve noget ukendt og langt fra almindeligt. Men lad være med at skælde mig ud, hvis I ikke kan høre en forbedring i jeres setup. På dette tidspunkt gælder pionerånden.

Shark greetings



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 27 April 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen, i nat fik jeg så endelig lavet den første seriøse lytteseance. Jeg er på mange måder overvældet over resultatet. Jeg prøvede på en NAD S500, en Micromega Solo og Micromega Solo'en igennem en Audio Alchemy DAC. Alle tre steder gav samme resultat. Først et chok over, at diskanten i HiFi forstand "forsvandt". Senere en vidunderlig følelse af afslappethed som ved RIGTIG god analoglyd. Jo toppen var der stadig, muligvis en anelse dæmpet (det er psykologisk set svært ikke at høre dette, når man ved, at der rulles minimalt af over 15 kHz), men bedst af alt: Instrumenterne blev meget mere plastiske, der kom mere energi i transienterne, og bækkenerne klingede meget længere og med mere krop med Antidote'n i signalvejen, end når jeg fjernede den. Susanne Vega's CD Solitude Standing kan være et mareridt at gengive, men den kom til at lyde, som jeg husker vinyludgaven. Overraskende blev ikke kun "diskantlyde" forbedret. De hurtigere, mere rigtige transienter hørte jeg også på bas, tromme og piano. Nu glæder jeg mig til at besøge venner med lidt mindre anlæg end mit for at høre, hvad der sker hos dem. Jeg ser også frem til at forbedre de billige stik og måske ledninger, den er født med.

De tre dages tilspilning har virkelig åbnet lyden i forhold til første gennemlyt, og jeg vil nu ikke tøve med at anbefale den til alle, som oplever lyttetræthed i forbindelse med afspilning af CD'er, eller som ikke synes, der er krop i bækkener og high hat. Jeg ved ikke, om I kender dette fænomen: Pludselig skifter man ikke fortvivlet fra det ene nummer til det næste, eller fra den ene CD til den næste. Man hører bare albummet til ende og glæder sig. Paul Simon's tonesprog var guddommeligt denne nat.

More Shark Greetings



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 27 April 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hvor godt  "udstyr" skal man så have for at det kan svare sig at investere i sådan  en lille krabat?

Lige noget andet - der er jo bare monteret almindelige "lakrids" kabler på den - ødelægger man så ikke det gode signal som man så småt har fået fremskaffet sig ved indkøb af dyre kabler?


__________________
Med the Beatles var 2 +2 = 40.
Til top Vis Martin H N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin H N
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 27 April 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Se, det ved jeg ikke endnu. Mit anlæg er stort, gennemsigtigt og afslørende. Men jeg gætter på, at hvis man har "moderne" CD lyd, dvs. luftig og tydelig - kan høre dybde i sit anlæg - eller irriterende diskant, så vil man også opleve de samme ting, som jeg hørte. Instrumenterne fylder naturligere i lydbilledet, bliver mere tredimensionelle og der kommer mere luft eller plads om dem. Plasticiteten var noget af det, som overraskede mig mest positivt. Når jeg har taget Antidote'n med ud til venner med mindre anlæg, vil jeg kunne sige mere om dette, men jeg tror, éns anlæg skal være temmelig uldent i lyden, for at man ikke skal kunne opleve en forbedring. Skulle det gå helt galt, kan den nok sælges herinde til en anden nysgerrig. Jeg vil i hvert fald gerne købe den første til min søn til nedsat pris. Især med tanke på leveringstiden på tre uger.

Mht. lakridskablerne og de billige stik ødelægger det formentlig noget, men mit anlæg lød meget bedre med Antidote'n foran Cardas Golden Cross interconnect end med Golden Cross alene. Så det man får opvejer langt, hvad man evt. mister. Jeg hørte ikke noget, som jeg vil kalde dårligere, hvis man går efter naturlig klang. Men jeg venter spændt på at læse, hvad en anden "modig" person oplever! Jeg kender ikke nogen anden metode end den indbyggede hos Wadia, som nærmer sig det her. Men jeg kender selvfølgelig ikke alt.

Lad os få lidt debat om emnet. Mit gæt er, at rigtigt mange kan få glæde af en digital modgift.



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 27 April 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvet på en billig Blockbuster DVD maskine, United DVD 3151. Resultatet var fuldstændigt det samme. Ikke dag og nat forskel, men alligevel vidunderligt - og slemt, når man fjernede den igen. Jeg begynder at kende den sure, irriterende diskant, CD lyd indeholder uden korrektion. Tænk, at man har vænnet sig til den igennem alle disse år og bare troet, at der ikke kunne gøres noget ved den, medmindre man ofrede uhyrlige summer på CD afspiller. Gad vide, om jeg havde kunnet leve lykkeligt med mange af de afspillere, jeg har skilt mig af med, fordi jeg blev lyttetræt af at høre på dem i længere tid ad gangen.

Jeg har på nuværende tidspunkt svært ved at forestille mig, hvordan jeg skulle kunne leve uden, nu hvor jeg har hørt DEN GODE LYD.



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 27 April 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Hvis du spørger mig - og det gør du jo sådan set ikke - men alligevel.
Så virker det fuldstændigt som om, at der er sat en modstand i serie med signalet - sådan lyder det nemlig.
Kan du åbne boksen og tage et billede af indmaden?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 27 April 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Det er da nemmere for dig at læse på de to sites end for mig at åbne boksen, finde G3'eren og tage et dårligt billede af indmaden. Jeg tror egentlig lige, det er noget for dig at læse, hvis jeg kender dig ret, og det gør jeg jo ikke. Udover at du får mig til at mindes fjerne tider i Höganäs på Yugo Puch ud ad grusvejene. Men jeg har stor respekt for dine sanser og din hjerne efter at have fornøjet mig med det meste af dine udgydelser her i forummet. Med min begrænsede tekniske indsigt lyder forklaringen plausibel. Med min lange lytteerfaring hører jeg vellyd til små penge. Med mit positive sind ser jeg et tweak som kan tweakes billigt (kabler og stik og måske bedre indmad). Med min tidligere sælgerhjerne ser jeg et lille firma, som sælger et måske unikt produkt dyrere end vi kunne skrue det sammen på køkkenbordet, men samtidig har jeg lyst til at være med til at holde liv i så anderledes tænkende originaler som Mr. Tony Taddeo. HiFi verdenen ville blive fattigere uden sådan nogle som: ham til at finde på og til at producere, mig til at læse om det, købe det, afprøve det (uden at kende resultatet) og skrive om det (med mulighed for at spolere mit gode pseudonym og rygte) og dig til at Tomosere vidt og bredt i spalterne herinde. En stærk kombination, if I dare say so, ....and I do!

Min allerbedste Shark hilsen og et stort



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 27 April 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Billede tak. Det er jo ikke på sitet. Der er ikke nogen teknisk forklaring. Kun det sædvanlige pølsesnak :)
Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 27 April 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Ja, er det ikke utroligt, at jeg turde købe den?

For det første er der et US patent, det betyder jo, at man kan se konstruktionen, har jeg læst på nogle DIY sider. For det andet har jeg læst masser af teknisk forklaring ved at søge på Google. Jeg har ovenikøbet læst en diskussion mellem en amerikansk professor med digital lyd som speciale og Taddeo. Det er desværre mange måneder siden, så jeg kan ikke lige hoste op med links, men finde ud af at google kan I vel også selv? Er I ikke lidt dovne, sådan stegte duer flyvende ind i min mund agtige?

Hvor er pionerånden? Så mange penge er små 1000 kr vel heller ikke, I usle gniere.

Men hvis Kurt har ret, er det da den dyreste seriemodstand, jeg nogensinde har købt, og så skal jeg vist til at kalde mig Donkeylark i stedet for, og samtidig burde US patent nedlægges.

Cry



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 April 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa Æselhaj!

Nu var det blot et forslag til, hvad det dog kan være der sidder i dåsen.
I min verden reagererer set-uppet allerede negativt ved blot at indsætte bøsningerne i kæden. Så sådan en dims må jo indeholde ét eller andet smart.
Det med seriemodstanden er faktisk ikke nogen joke. Forleden sad den gode asbjørn og jeg og lytede til en forstærker baseret på opamps (det er næsten alle CD maskiner) men en bypasset seriemodstand i udgangen. Lidt efter cuttede vi bypassen og vupti med 150 Ohm i nummeren kørte den langt mere frit og dynamisk. Jeg troede jeg var fuld eller død, men da jeg kom til at mærke ordentlig efter, viste det sig ikke at være tilfældet endnu.
Så i min verden er det ret smart med en seriemodstand efter en opamp. Måske Tadeo blot forøger denne yderligere - eller noget andet. Der skal jo åbenbart ikke strøm på, så der kan således kun sidde passive komponenter i den. Frem med brækjernet og igang med en produktion - patentet tørrer vi nummer med, det gælder jo øjensynligt kun i USA.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 28 April 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Som jeg har forstået det, har Taddeo, som oprindelig og stadig er højttalerproducent, en mening, som Wadia's konstruktører deler. Nemlig at frekvensbegrænsningen i Red Book lyd resulterer i så få samples i øverste diskant, at signalet bliver tidsforskudt 16 mikrosekunder. Det er på ren hukommelse det her ovenikøbet af en hjerne, som ikke er uddannet til at boltre sig hjemmevant i disse tekniske begreber (min, altså). Det, Antidote'n skulle gøre, er simpelthen at korrigere denne forskydelse på plads igen. Det koster omkring 1 dB's afrulning fra 15 kHz, men giver til gengæld mere rigtige impulser. Der fandtes oprindelig en aktiv udgave til omkring $1000, men den er vist taget af markedet. Taddeo selv mener, at det giver færre problemer at korrigere i det analoge domæne end i det digitale, som Wadia jo har gjort i mange, mange år. Måske pølsesnak, men jeg er ikke i tvivl om, at det giver en meget vigtig lydforbedring på trods af ekstra stik, bøsninger, billig ledning osv. Han går selv så vidt som til at påstå, at denne tidsforskydning er grunden til, at folk ikke lytter så meget til elektronisk gengivet musik mere. Lyden er simpelthen unaturlig for vore ører. Alle vi, som er opvokset med analoge plader på gode anlæg, kan vel også huske indtrykket af CD lyden i starten. Ja, det lød klart, men noget var forkert - man hørte ikke CD hele natten, som man uden videre gjorde med vinylpladerne, ofte nat efter nat. CD afspillerne har forbedret sig væsentligt i de tyve år - håber ikke vi skal ind i dén diskussion her - men meget få spiller ægte musikalsk.

Min tekniske indsigt forhindrer mig i at kunne gengive teorierne på en måde, som jeg har lyst til at belemre dette forum med, men ikke i at kunne forstå. (Kan I huske Shu-bi-dua's "min hjernes funktion maksimerer mit livsmål?")

Der er et par tyskere, som arbejder på/er færdige med projekter efter samme tankebaner. Den ene siger ovenikøbet selv, at det er meget som Taddeo's boks, for det er det nødt til at være. Mine links til dem er også forsvundet, da min PC skabte sig sidst og måtte ominstalleres. Men det må da være muligt for nogen herinde at lave lidt kvalificeret søgearbejde på nettet. Min tid kommer i små uventede bobler i øjeblikket pga. min lille et-årige datter. Derfor er "op med den boks og frem med nogle fotos" et projekt, jeg ikke ved, hvornår jeg orker og kan udføre. I mellemtiden kunne nogle af jer jo nærme sig emnet fra en anden kant (Google) og når vi så får lukket én op, er der så meget mere på en bredere front end det forventelige: Øv, - æh bæ, - har har har, (vælg selv den mest sandsynlige) der er kun en seriemodstand i eller whatever. Mon ikke man skulle tænke i delefilterbaner, addition af halve faser eller noget i den retning, når nu vi ved det med de ca. 16 mikrosekunder?

Det glæder mig, at have taget Jeres tid.



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
Basil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 28 April 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej, donkeyshark, princippet i og beskrivelsen af  den lille dims lyder meget interessant.

Patentet på den første DA skulle være her:   http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect 2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm& r=1&f=G&l=50&s1='5436882'.WKU.&OS=PN/5436882 &RS=PN/5436882

Jeg kan dog ikke lige p.t finde de tegnede figurer som der henvises til.  Ups, de er her under drawings http://l2.espacenet.com/dips/viewer?PN=US5436882&CY=gb&a mp;a mp;LG=en&DB=EPD

Som sagt er det den gamle model, men forskellen på den og den nye skulle groft sagt være:Nu kun 2 spoler istedet for 3 og 3 kondensatorer istedet for 2.

Måske er DA2II opbygget lidt som dette: http://headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=me ier4_prj.htm

Endnu et UPS, det gik vist lidt for hurtigt, de ovennævnte links må jo omhandle den aktive digitale antidote, da der jo indgår opamp`s heri.

Den passive DAII skulle bestå af

2 resistors: 600 ohms
2 chokes: 18mH
2 caps: 1800pF

Nå, nu er der fodbold, men jeg leder videre senere...

 Basil.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 29 April 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Se nu bliver det interessant og en "bredere" tråd. Mit gæt på noget i retning af delefiltertænkning var alligevel ikke helt ved siden af. Tak fordi du fulgte min opfordring og tog tiden til at snuse rundt med DINE evner. Er der flere, der følger op, kan det blive ganske lærerigt.

Moralsk havde jeg det dårligere og dårligere (især som gammel sælger) ved tanken om at sige tak til Taddeo for boksen, jeg har købt for godt nok meget mere end stumpernes løssalgspris, men som færdigt produkt målt på lydforbedringen til en vældigt fair pris, ved at være den, som lagde det første billede af indmaden på nettet. Jeg ved ikke, om der er andre herinde, som kan følge dén tankegang eller om det kun er mig, som er udstyret med en moral, der passer til mit fødselsår for længe siden. Jeg mener, havde det været Sony, Philips eller Kong Krøsus, ville det nok have rørt mig mindre end lidt. Men det her er produktet fra et lille entusiastfirma, som har gjort noget temmeligt enestående kommercielt tilgængeligt også for fummelfingrede, fattige folk uden separat DAC og ovenikøbet har tænkt på at spare dem for et sæt ekstra kabler. Jeg ved godt, at det ikke bliver gjort for vore blå øjnes skyld, men jeg synes godt, man kan støtte den slags foretagender i stedet for at fjerne en del af deres grundlag. At man bygger sin egen på køkkenbordet for en brøkdel, er op til hver enkelt. At man lægger fotos af indmaden ud på nettet uden at have købt en selv, er lidt for pengepugeragtigt for mig, når det er små firmaer.

Det var så moral anno 1949

I øvrigt er det påfaldende, at man så godt som aldrig ser sådan en til salg brugt i USA. Hvilken amerikaner siger nej til 50-60 lette $ på e-bay, hvis man ikke kan lide dimsen?

 



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Har nu spillet med Antidote'en i mit system i to måneder med mange forskellige CD- og DVDspillere med og uden separate DACs over toslink og coax.

Havde jeg muligheden for at lade købet gå tilbage og få mine små tusind kroner igen, ville jeg ALDRIG benytte mig af det. De små, fine forbedringer, den giver, er alle pengene værd, og jeg gyser ved tanken om at skulle spille uden den, hver gang jeg fjerner den fra kæden for at se, om jeg mon skulle have taget fejl.

Anbefales varmt!



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Basil skrev:

Hej, donkeyshark, princippet i og beskrivelsen af  den lille dims lyder meget interessant.

Patentet på den første DA skulle være her:   http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect 2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm& r=1&f=G&l=50&s1='5436882'.WKU.&OS=PN/5436882 &RS=PN/5436882

Jeg kan dog ikke lige p.t finde de tegnede figurer som der henvises til.  Ups, de er her under drawings http://l2.espacenet.com/dips/viewer?PN=US5436882&CY=gb&a mp;a mp;a mp;LG=en&DB=EPD

Som sagt er det den gamle model, men forskellen på den og den nye skulle groft sagt være:Nu kun 2 spoler istedet for 3 og 3 kondensatorer istedet for 2.

Måske er DA2II opbygget lidt som dette: http://headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=me ier4_prj.htm

Endnu et UPS, det gik vist lidt for hurtigt, de ovennævnte links må jo omhandle den aktive digitale antidote, da der jo indgår opamp`s heri.

Den passive DAII skulle bestå af

2 resistors: 600 ohms
2 chokes: 18mH
2 caps: 1800pF

Nå, nu er der fodbold, men jeg leder videre senere...

 Basil.

Der er en ting, som jeg forundres ved. Hvis forbedringen er åbenlys på de fleste afspillere, hvorfor så ikke indsætte disse 6 billige komponenter i dem og så tage den tudse (eller mere) som Donkeyshark (og andre?) synes at rigtigt godt givet ud...

Dette tweak minder foriøvrigt om det RCL led, som findes på flere kostbare HT kabler...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det undrer også mig. Det kunne laves meget billigere, hvis det bare blev indbygget - men så skulle man nok betale licenspenge.

Det undrer mig endnu mere, at ingen andre herinde tilsyneladende har købt en Antidote. Da jeg fornylig skiftede konverter, prøvede jeg at spille et par dage uden Antidote'n. Føj for en kunstig udklingning! Jeg kan kun sige: køb en.



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Ja, det undrer også mig. Det kunne laves meget billigere, hvis det bare blev indbygget - men så skulle man nok betale licenspenge.

Det undrer mig endnu mere, at ingen andre herinde tilsyneladende har købt en Antidote. Da jeg fornylig skiftede konverter, prøvede jeg at spille et par dage uden Antidote'n. Føj for en kunstig udklingning! Jeg kan kun sige: køb en.

Hov-hov ÆselHaj,

Det ender jo med at jeg fristes til at følge trop

Har du stadig Snell A3?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej Kaptajn,

Ja, jeg har stadig Snell A3. Jeg synes, du skal lade dig friste. Det er jo ikke en dag og nat forbedring, men én af dem, der er meget tydelige, når man hører lidt efter. Der er jo snart gået et år, siden jeg fik Antidote'n - tid nok til at den psykologiske effekt af et nykøb, man gerne vil have skal lyde godt, har lagt sig. Jeg er stadig lige overbevist om dens fortræffelighed som for et år siden, så har du pengene og lidt pionérånd, er det vist bare at bestille. Dollarskursen er jo oven i købet bedre nu end for et år siden.

mange hilsner

Øh, jeg ser lige, at du kører XLR ud fra Luxusmanden. Det ville ikke gå med den model, jeg har. Den har kun RCA ind og ud.



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Hej Kaptajn,

Ja, jeg har stadig Snell A3. Jeg synes, du skal lade dig friste. Det er jo ikke en dag og nat forbedring, men én af dem, der er meget tydelige, når man hører lidt efter. Der er jo snart gået et år, siden jeg fik Antidote'n - tid nok til at den psykologiske effekt af et nykøb, man gerne vil have skal lyde godt, har lagt sig. Jeg er stadig lige overbevist om dens fortræffelighed som for et år siden, så har du pengene og lidt pionérånd, er det vist bare at bestille. Dollarskursen er jo oven i købet bedre nu end for et år siden.

mange hilsner

Øh, jeg ser lige, at du kører XLR ud fra Luxusmanden. Det ville ikke gå med den model, jeg har. Den har kun RCA ind og ud. Jeg skulle lige netop til at spørge om den kunne fås i en XLR udgave...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ja, se det ved jeg ikke. Du må sende en mail til USA.

Overvejer i øvrigt seriøst at investere i den nye TacT TDA 2200 og dele digitalt til bundkasserne på Snell'erne. Så får man en fremragende konverter og kommer samtidigt udenom den store spole, som sidder der - det vil garanteret løfte A3'erne til helt nyt niveau. Og senere kan man så tilkøbe et internt avanceret rumkorrektionsmodul for under 4000 kr, så det bliver bedre end med en RCS 2.2X. Spændende (og helt udenfor denne tråd i øvrigt).



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes