Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 15:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: elektrolyt opgradering?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne opgradere min Acurus A250 effekttrin..
A250'eren er født med 2stk 23000uf 85vdc lytter, og min
tanke er at opgradere med Mundorf 33000uf 100vdc fra
frequence.dk..

Er det ok?? eller skal opgraderingen være identisk med
original..??

Hvis det har nogen betydning, så er forstærkeren født
med en 1000v strømforsyning..

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Det eneste der måske kunne betyde noget er om din ensretter / diode bro kan klare mosten
Start strømme kan ødelægge meget, men ellers tror jeg ikke det skulle være et problem
Det skulle lige være om der er plads til dem i din forstærker
Faktisk er det super at de nye kan klare 100v og din PSU skulle være stor nok (tror jeg)

Bagefter kunne du jo så parallelkoble alle dine dårlige elektrolytter i signalvejen med 1/100 del bedre udgave (evt mindre)
eller erstatte dårlige kondensatorer med bedre i signal vej !

Yes så sker der noget i smallegade

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 17 Januar 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Psu.. hvad betyder det?? Og jo har målt efter, der er masser af plads til nye lytter

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

hcpowerinc skrev:
Psu.. hvad betyder det?? Og jo har målt efter, der er masser af plads til nye lytter

PSU = Power supply unit : dvs din strømforsyning !

Super fedt at der er plads

Husk der går store strømme i disse lytter, enten skal du aflade dem eller lad den stå i flere timer uden strøm før du piller
en 10000 - 1000 ohm modstand kan gøre dette !

Du kan læse lidt om disse her
Elektrisk_kondensator

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret D A O.. det har givet nnogen at arbejde med

Er blevet noget lun på tanken om at skifte kondensatorene i signal vejen på højre og venstre printplade..

Men hvilke mærker er audiofil gode til sådan opgave??

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Trænger elektrolytterne til at blive skiftet, eller skal de bare skiftes for at blive skiftet??

Nye/andre lytter har ofte en væsentlig anderledes lydmæssig karakteristik, og ved at skifte risikerer du at trække den samlede
forstærkers karakteristik helt af sporet.
Man skal passe på med at antage, at bare fordi man sætter dyrere/bedre komponenter i, så lyder det bedre.

Hvis ikke de originale lytter trænger til udskiftning (Hvilket jeg tvivler på), og du blot gør det for at "opgradere", bør du som
udgangspunkt starte med at definere hvad det er du ønsker af en sådan opgradering:
Der er MASSER af parametre man kan opnå dels forbedring og forringelser på. Og skifter man bare komponenter med et
tilfældigt alternativ, aner man ikke hvilken parameter man ændrer og i hvilken retning.
Måske ville du gerne opnå bedre styr på bunden, men opnår i stedet blødere diskant.
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

endukender

Har nok ret, man skal ikke reparere noget der ikke er gået i stykker.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Er godt klar over man hurtigt kan smide en forfærdelig masse penge ud i ingenting.. Men det er vel os lidt af charmen ved at høre forskellen på de ændringer man måtte have fortaget, hvad enten det er i sin forstærker, delefilter i ht'en osv...  Har selv rodet med delefilter for et par år tilbage, som kostede kassen, og slut resultatet blev, at kun det halve af de nyinkøbte komponenter blev brugt.. Resten ødelagde de musikalske kvaliteter i ht'en, og de noget ríngere, men originale komponenter måtte tilbage i filteret.. Men hold da op hvor gik der mange gode timer med masser af lytning og tests

Men;   -   flere forums på nettet påpeger komponentkvaliteten i Acurus A250 (bla. diodebro og kondensatore), og flere med genneralle tips og triks til forbedringer, både de dyre, men også billigere løsninger..  Hvorfor ikke prøve lidt selv?? Mit tidligere omtalte ht projekt endte faktisk godt, på trods af de lidt mystiske indvisteringer man gør sig første gang man kaster sig ud i noget man egentlig ikke ved så meget om.. Nu ved jeg mere

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 19 Januar 2012 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Det med at andre har påpeget at diodebroer og elektrolytter er af mindre god kvalitet, skal du nok ikke lægge for meget i.
Jeg har set produkter med elendige komponenter, der lyder fantastisk. Og jeg har set produkter med super høj
komponentkvalitet, der lyder forfærdeligt. Det handler om helheden i produktet. Det er den de seriøse konstruktører, bruger
enormt lang tid på at opnå- Hvis du skifter elektrolytterne til en eller anden tilfældig type, ødelægger du reelt hele dette
arbejde.

Det lyder som om du mere er på jagt efter et eller andet at ændre, end du er ude på en konkret forsøg på at forbedre noget.
"Skud i blinde", ender sjældent med at man rammer.

Faktisk mener jeg A250 er en fantastisk forstærker. Hvis ikke du synes om lyden, kunne det være at løsningen var en helt
anden forstærker, der har netop den karakteristiske lyd du gerne vil have.

Men inden du gør noget som helst, skal du måske gøre dig nogle overvejelser om, hvilke parametre du gerne vil ændre, og i
hvilken retning. Hvis du fortæller lidt om det, er det noget lettere at hjælpe, med at finde de komponenter der kan trække
lyden i den retning.
Hvis du ikke ved hvad du vil opnå, synes jeg du skal lade den kære A250 være så original som mulig

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

hvis man er født med et mod/DIY"o"man gen, så ændre det sig aldrig :-)

alt kan ændres, rettes, flyttes og forbedres, lige ind til at ingen kan finde hoved eller hale i det projekt mere
men det er sjovt

diyaudio.dk Blog
G+

MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
Det med at andre har påpeget at diodebroer og elektrolytter er af mindre god kvalitet, skal du nok ikke lægge for meget i.
Jeg har set produkter med elendige komponenter, der lyder fantastisk. Og jeg har set produkter med super høj
komponentkvalitet, der lyder forfærdeligt. Det handler om helheden i produktet. Det er den de seriøse konstruktører, bruger
enormt lang tid på at opnå- Hvis du skifter elektrolytterne til en eller anden tilfældig type, ødelægger du reelt hele dette
arbejde.

Det lyder som om du mere er på jagt efter et eller andet at ændre, end du er ude på en konkret forsøg på at forbedre noget.
"Skud i blinde", ender sjældent med at man rammer.

Faktisk mener jeg A250 er en fantastisk forstærker. Hvis ikke du synes om lyden, kunne det være at løsningen var en helt
anden forstærker, der har netop den karakteristiske lyd du gerne vil have.

Men inden du gør noget som helst, skal du måske gøre dig nogle overvejelser om, hvilke parametre du gerne vil ændre, og i
hvilken retning. Hvis du fortæller lidt om det, er det noget lettere at hjælpe, med at finde de komponenter der kan trække
lyden i den retning.
Hvis du ikke ved hvad du vil opnå, synes jeg du skal lade den kære A250 være så original som mulig

Dét med, at kvaliteten af diodebroer og lytter er faktisk en ikke helt uvæsentlig parameter;
For det første, er det meget almindeligt at man dimensionerer "lige-til-kanten" (dette var meget udbredt i 80'erne, da konkurrencen var hårdest!). Desuden vil en lav-kvalitets diodebro generere mere støj (man kan selvfølgelig tilføje nogle kondensatorer over dioderne og klare problemet på den måde).
Hvad eletrolytter angår, så er det også mest almindeligt, at disse er dimensioneret, således at de har "skæve" værdier (f.eks 71V, 75V, 80..etc) og iøvrigt med en max temperatur på 85 grader!

Jeg vil vove den påstand, at hvis du har et produkt med middelmådige bro+lytter - og du erstatter disse med nogle med væsenligt bedre data, så vil du opleve en forbedring! Om du så synes om denne "forbedring" er en helt anden snak.

Så det kan godt betale sig at nærstudere databladene for anvendte diodebro + lytter.

Hvis man beslutter sig for at renovere sin forstærker, bør man gøre det fuldt ud! Omkring udskiftning af ladelytter bør ikke stå alene; Man vil opnå en radikal ændring af lyden, idet forstærkeren nu tilbagevinder sin fulde strømreserve! Men alle forstærkerens øvrige lytter - og dermed forstærkerens parametre - er jo ligeså gamle som ladelytterne. Så man kan ligeså godt skifte SAMTLIGE lytter, når man nu er igang med loddekolben!

Som nævnt i andre tråde, vil jeg anbefale, at man også opgraderer temperaturen (især ladelytterne); typisk anvendes 85 grader. Men man bør absolut udskifte til 105 grader:

- større stress-tærskel = mindre varme og mindre fordamponing af elektrolytvæske = længere levetid.
- mindre lækstrøm

Jeg har med succes altid udskiftet med RIFA eller Nippon (ladelytter),mens øvrige udskiftes med enten Panasonic eller Rubycon.

Dog, er det EKSTREMT VIGTIGT at efterjustere og kontrolmåle forstærkeren efter endt udskiftning, idet forstærkerens parametre, som før nævnt, også er "skredet".

Til gengæld har du nu, hvad der svarer til en ny forstærker

Hermed givet videre, og rigtig god fornøjelse med projektet

MrBakmann

Til top Vis MrBakmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrBakmann

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da komme med et tip om hvordan man renovere gamle lytter læste om det i en bog om lytter for mange år siden !

Lytter bliver tørre, dvs deres elektrolyt væske størkner, man kan være heldig at genoplive gamle lytter der har ligget stille
længe!

Ind i en ovn med dem i en 1/2 time ved ca 50 grader C måske mere, men til en start er det ok
Derefter langsomt udsætte dem for mere og mere spænding
Startende ved ca 5 volt og så langsomt opad, med en modstand her over på ca 10Kohm - 1kohm
Sætter man en timer (fra minutter til timers interval) på så lad dem stå der og blive masseret til en genoplivning og gerne
over flere dage, hvor man så skulle ende på en spænding tæt på det den lyt kan holde til.

Hvis lytten har taget uoprettelige skade, så vil den sikker lække væske, ej virke uanset, eller springe i luften.
Så det bør nok gøres i omgivelser der kan tåle dette, fordi den væske der er inden i er nok ikke helt sundt.

Til kontrol af lytter og andre komponenter kan man bruge den her
* Til en grov kontrol af en komponent

Til måling af ESR disse
ESR link 1
ESR link 2

Den med * markering er i og forsig ikke andet end det man kan gøre med et oscilloskop, hvor man bruger en traffo og måler
med X & Y indgangen, alle komponenter har et signatur, som når man har fået noget erfaring kan fortælle en om den er ok
eller defekt.

diyaudio.dk Blog
G+

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

D A O, dine links virker ikke her
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2012 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
D A O, dine links virker ikke her

Tror siden er nede, skal nok blive okay igen

diyaudio.dk Blog
G+

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fortælle en succes historie. Nogle har nok fuldt min tråd omrking min 30 årig gamle SAE X-25A.

Men den har jeg TOTALT renoveret. Bare for at få noget som var helt nyt igen. Så man kan veld godt sige jeg har skudt i blinde som "endukender" er inde på. Men her skal jeg da godt nok lige love for en forbedring i lyden så det siger spar to. Om jeg så har været heldig at det bare lige passede til den af de komponenter jeg valgte, eller at jeg har skudt helt fra hvad ingeniørerne havde tænkt den gang, vides ikke. - Det eneste der står klart, er at den lyder bedre end før.

Og der havde jeg den idé at vælge de komponenter som jeg anså for roste og pålidelige komponenter igennem tiden, som er til at købe for penge. Såsom at jeg skiftede alle elektrolytter med Black-Gate, som jeg fandt et rest parti af, (og Panasonic audio cap i forsyningen, da jeg var begrænset af hvor høje de kunne være. Så havde ikke så meget at vælge imellem) samt alle film kondensatorer af Sonicap, og alle de små modstande af PRP (de røde typer), og effekt modstandene af Mills. Samt transistorer fra motorola. Kun kabinet, printkort og trafo stod tilbage.

Alt i alt et strålene resultat af kvalitet og lydkvalitet, endte det med.

- Er ihvertfald blevet så glad for den, at den skal aldrig forlade mit hjem igen.

Så min pointe er at jeg synes du skal skifte alle elektrolytter, da som vi ikke kommer uden om har en kort levetid uanset hvad, stort set. Og skift de modstande som afviger formeget fra deres værdier, og lige give friske lodninger alle steder. Sidst men bestemt ikke mindst, skal du som slut kontrolere at DC-offset og BIAS står i begge kanaler som de skal, da det kan og meget sansysnligt vil ændre sig. (evnt. skift de gamle trimmipotmeter, før du justere den ind. Da de kan have en tildens til at ændre sig mest af alle de andre komponenter, da støv etc. kan påvirke dem, igennem tiden.)

Nu ved jeg ikke hvor gammel den forstærker er. Men hvis den nærmer sig de 20-30 år, vil jeg anbefalde dig at gøre som skrevet lige ovenover. Da jeg har erfaringer med at når de når den alder, uanset om de har været meget brugte eller ikke, bør de få en god stor tur. Da man som tommelfinger reél siger, udskiftninger af elektrolytter hvert 10 år, hvis man vil opretholde standarden som fra nu. - Så ihvertfald bare det at udskifte elektrolytter som det eneste, kan gøre meget for lyden.

Men jeg ønsker dig held og lykke med projektet.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 20 Januar 2012 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Tak for de positive og konstruktive feedbacks..

Da jeg er "grøn" i det her, vil jeg gerne have lidt info omkring køb af diodebro.. Hvad er godt, og som passer med de data forstærkeren er født med??

Den originale diode hedder 1N5408

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 20 Januar 2012 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

hcpowerinc skrev:

Tak for de positive og konstruktive feedbacks..

Da jeg er "grøn" i det her, vil jeg gerne have lidt info omkring køb af diodebro.. Hvad er godt, og som passer med de data
forstærkeren er født med??

Den originale diode hedder 1N5408

Er du sikker på, at det er 1N5408 der benyttes som ensrettere (diodebro) til strømforsyningen?? Det er kun en 3Ampere diode,
så der må helt sikkert sidde noget andet også.

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 20 Januar 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Jeg kan fortælle en succes historie. Nogle har nok fuldt min tråd omrking min 30 årig gamle SAE X-
25A.

Men den har jeg TOTALT renoveret. Bare for at få noget som var helt nyt igen. Så man kan veld godt sige jeg har skudt i
blinde som "<SPAN ="bold">endukender</SPAN>" er inde på. Men her skal jeg da godt nok lige love for en forbedring i
lyden så det siger spar to. Om jeg så har været heldig at det bare lige passede til den af de komponenter jeg valgte, eller at
jeg har skudt helt fra hvad ingeniørerne havde tænkt den gang, vides ikke. - Det eneste der står klart, er at den lyder bedre
end før.

Og der havde jeg den idé at vælge de komponenter som jeg anså for roste og pålidelige komponenter igennem tiden,
som er til at købe for penge. Såsom at jeg skiftede alle elektrolytter med Black-Gate, som jeg fandt et rest parti af, (og
Panasonic audio cap i forsyningen, da jeg var begrænset af hvor høje de kunne være. Så havde ikke så meget at vælge
imellem) samt alle film kondensatorer af Sonicap, og alle de små modstande af PRP (de røde typer), og effekt
modstandene af Mills. Samt transistorer fra motorola. Kun kabinet, printkort og trafo stod tilbage.

Alt i alt et strålene resultat af kvalitet og lydkvalitet, endte det med.

- Er ihvertfald blevet så glad for den, at den skal aldrig forlade mit hjem igen.

Så min pointe er at jeg synes du skal skifte alle elektrolytter, da som vi ikke kommer uden om har en kort levetid uanset
hvad, stort set. Og skift de modstande som afviger formeget fra deres værdier, og lige give friske lodninger alle steder. Sidst
men bestemt ikke mindst, skal du som slut kontrolere at DC-offset og BIAS står i begge kanaler som de skal, da det kan og
meget sansysnligt vil ændre sig. (evnt. skift de gamle trimmipotmeter, før du justere den ind. Da de kan have en tildens til at
ændre sig mest af alle de andre komponenter, da støv etc. kan påvirke dem, igennem tiden.)

Nu ved jeg ikke hvor gammel den forstærker er. Men hvis den nærmer sig de 20-30 år, vil jeg anbefalde dig at gøre som
skrevet lige ovenover. Da jeg har erfaringer med at når de når den alder, uanset om de har været meget brugte eller ikke,
bør de få en god stor tur. Da man som tommelfinger reél siger, udskiftninger af elektrolytter hvert 10 år, hvis man vil
opretholde standarden som fra nu. - Så ihvertfald bare det at udskifte elektrolytter som det eneste, kan gøre meget for
lyden.

Men jeg ønsker dig held og lykke med projektet.

Al respekt for din omfattende ændring af din gamle forstærker. Men i et sådan forløb har man jo næppe mulighed for at
sammenligne "før" og "efter" udgaven. Dvs at sammenligningen af "efter", baseres på det man husker eller gerne vil huske,
fra længe siden med "før". Desværre viser erfaringen ofte, at man bilder sig selv ind, at man opnår store forbedringer, fordi
man netop har forventning om dette.
Jeg husker eks også at Beauvais' Spaghetti Napoli smager himmelsk, selv hvis den er halv-kold spist direkte fra dåsen.
Sådan husker jeg den fra de mange ture i øvelsesterrænnet i Søgård. Men da jeg prøvede den nogle år senere derhjemme,
smagte den pludselig forfærdelig! Man husker med andre ord det, man gerne vil. Og det er farligt når denne selektive
hukommelse skal bruges som reference.

Mht at det anbefales at skifte elektrolytkondensatorer hver 10. år, så er jeg lidt i tvivl om hvor det er man anbefaler det. Jeg
har aldrig hørt det før. Specielt ikke i et audio-produkt, hvor belastningen IKKE er specielt hård, og slet ikke kontinuerligt
hård.
Der er få eksempler på, at visse forstærker-modeller skal have skiftet elektrolytter. Men det er undtagelsen fremfor reglen.

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 20 Januar 2012 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

jeg har 2 A250'ere.. Det burde give en god chance for a/b tests..

Undersøger lige det med dioden nærmere....

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
Al respekt for din omfattende ændring af din gamle forstærker. Men i et sådan forløb har man jo næppe mulighed for at
sammenligne "før" og "efter" udgaven. Dvs at sammenligningen af "efter", baseres på det man husker eller gerne vil huske,
fra længe siden med "før". Desværre viser erfaringen ofte, at man bilder sig selv ind, at man opnår store forbedringer, fordi
man netop har forventning om dette.
Jeg husker eks også at Beauvais' Spaghetti Napoli smager himmelsk, selv hvis den er halv-kold spist direkte fra dåsen.
Sådan husker jeg den fra de mange ture i øvelsesterrænnet i Søgård. Men da jeg prøvede den nogle år senere derhjemme,
smagte den pludselig forfærdelig! Man husker med andre ord det, man gerne vil. Og det er farligt når denne selektive
hukommelse skal bruges som reference.

Mht at det anbefales at skifte elektrolytkondensatorer hver 10. år, så er jeg lidt i tvivl om hvor det er man anbefaler det. Jeg
har aldrig hørt det før. Specielt ikke i et audio-produkt, hvor belastningen IKKE er specielt hård, og slet ikke kontinuerligt
hård.
Der er få eksempler på, at visse forstærker-modeller skal have skiftet elektrolytter. Men det er undtagelsen fremfor reglen.

Er helt med på, jeg self. havde nogle forventninger, og det tit kan manipolere lytte indtrykket.

Dog i mit tilfælde, synes jeg nu alligevel at have ramt det godt. For jeg brugte den til det daglige musik i to måneder før renoveringen, da jeg købte den. Og havde godt styr på hvordan mit musik lød på den. Hvor jeg så 2 måneder efter, så renoverede den, som tog godt en måned at fuldføre. Så der gik heller ikke for lang tid mellem før og efter. De første sekunder af lytte indtrykket, stod det hurtigt klart, der var en fæsentlig forbedring at spore, til det bedre, specielt i mellemtonen og diskant området, blev opløsningen fantastisk. Så den faktisk idag spiller bedre end mine Vincent SP-991plus, som den bestemt ikke gjorde før. Derved ikke sagt det vil gå med en anden forstærker. Men tror bare jeg nok har været lidt heldig, at det jeg valgte, harmonerede godt sammen med kredsløbet. Den virker også super stabil i både DC-offset, BIAS, etc. Så ellerede der virker det lovende.

Men jo, kender godt til at det man ser/tror, har en manipolerende effekt med ind i billedet ved lyttetest, ingen tvivl om det. Oplevede da også hvor jeg renoverede min mindre SAE 2400L. Faktisk blev i tvivl om, det idét hele taget gav nogle forskel, og sagtens kunne tro noget andet. Men her, var det dog tydeligt med X-25A´ern. ;-)

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes