Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2024 | 13:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nad C390dd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har et sæt DALI Mentor 2 som jeg er super glad for. har lige købt den og min gamle forstærker var desværre ikke optimal til disse dejlige højtalere derfor overvejer jeg at købe en NAD c390dd ved hifiklubben.

ALLE anmeldelser på div. udlanske sider har ros den og anmeldelser på nads egen hp fra ejere har også rost den til skyerne..

Men har intet kunne finde om den herinde..

Slet ingen der ejer sådan en.. ? eller har lidt input til den!

Grunden til at jeg kigger meget på den er:

Str. den fylder ikke så meget

Mine højtalere skal pga pladsen stå meget tæt på væggen, den rungen det giver, skulle room eq kunne fjerne ved at eliminere stående bølger.

Varme. den skal stå i et skab derfor en fordel at den ikke bliver lige så varm som alm. analog fors.

Digitale indgange! jeg har kun udstyr med digitale udgange og vil ikke have en masse DA convertere på en analog fors. + den asykrome USB indgang tiltaler mig. (dog har den fået lidt hug for at det kun er usb 1,1)

Og så self. den gode lyd, har haft lånt den med hjem og var godt tilfreds. men har ikke så meget at sammenligne med.

Nogen der ved om man kan lave fixet level på de digitale indgange, ved man kan på det analoge mdc modul (hvis jeg vil bruge den som effekt engang)

Har også kigget på Rotel R12 mener jeg den hedder denne har også lidt digi indgange men slet ikke så kraftig og ikke digital fors.

Håber nogen vil skrive deres meninger om C390dd helst folk der ejer eller har ejet den.

Link c390dd

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 90dd_forstarker_grafit.htm

Link dali mentor 2

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_m entor-2_hojttaler_sort.htm

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Slet ingen?

Hmm

Kan ikke finde ud af hvordan jeg skal tage det. hehe

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du skal bekymre dig om watt på Rotel, har oplevet Rotel som værende meget kraftigere end hvad de antyder i forhold
til andre forstærkere deriblandt NAD, og til en Mentor 2 tror jeg ikke der er noget problem, hvis det var mig havde jeg gået
efter den Rotel, her får du noget for pengene :D

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid anset NAD for værende et godt mærke hvor man får noget for pengene!

Men i forbindelse med mine søgninger på nettet på denne har jeg fået fornemmelsen af at mange ser NAD som et "discount" mærke.. dette er jeg bestemt ikke enig i ?

Hvis man eks. tager en NAD surround re. og en Denon i samme prisklasse så vejer nad'en meget mere og bygge kvaliteten virker bedre! (vægt pejer at være et godt tegn i en analog fors.)

Hvorfor den "hate" imod nad ? noget jeg har overset ?

Dette var ikke myntet på dig "usse" svar til dig>

Ved ikke rigtig med den Rotel.. tiltaler mig ikke så meget eneste der vagte min int. er pris med de digitale indgange men så er der jo Onkyo 8050 til ca 3300kr. ? men så går jeg lidt væk fra jeg jeg ønsker en langtids holdbar stereo forstærker!

Nogen der ved om man kan lave Fixed level på Rotel og Onkyo forskerne? påtænker at bruge min nye stereo forstærker som effekt en gang på en surround avr... jeg ved at NAD'en kan dette på det analoge modul.

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du skal lægge for meget i de mgl. kommentarer/erfaringer med Nad'en. En del her på forum har generelt en opfattelse af at Hifiklubben og de
mærker de fører er lidt for mainstream, og derfor knapt så interessant som minder udbredte mærker.

Oveni kommer at digitale forstærkere stadig blandt mange adiofile, lider under et ry for at være kliniske og lidt kedelige at lytte til. Hvis ikke du oplever det,
kan du jo springe op og falde ned på den holdning

Når nu du har hørt den i egne omgivelser og kan lide lyden, hvad er det så du efterlyser? Idéer til alternativer du skal høre inden du beslutter dig, eller vil du
bare gerne bekræftes i at Nad'en er et godt køb?
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har en m3 som jeg er super glad for, den er jo "gammeldags" analog men den kan spille musik og der er masser af kræfter og den spiller i øvrigt godt sammen med mentor

 

Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

BlackSheep skrev:

Jeg har altid anset NAD for værende et godt mærke hvor man får noget for pengene!

Men i forbindelse med mine søgninger på nettet på denne har jeg fået fornemmelsen af at mange ser NAD som et "discount" mærke.. dette er jeg bestemt ikke enig i ?

Hvis man eks. tager en NAD surround re. og en Denon i samme prisklasse så vejer nad'en meget mere og bygge kvaliteten virker bedre! (vægt pejer at være et godt tegn i en analog fors.)

Hvorfor den "hate" imod nad ? noget jeg har overset ?

Dette var ikke myntet på dig "usse" svar til dig>

Ved ikke rigtig med den Rotel.. tiltaler mig ikke så meget eneste der vagte min int. er pris med de digitale indgange men så er der jo Onkyo 8050 til ca 3300kr. ? men så går jeg lidt væk fra jeg jeg ønsker en langtids holdbar stereo forstærker!

Nogen der ved om man kan lave Fixed level på Rotel og Onkyo forskerne? påtænker at bruge min nye stereo forstærker som effekt en gang på en surround avr... jeg ved at NAD'en kan dette på det analoge modul.

Tag et smut i nærmeste HFK og lån den med hjem.....who cares what other people think? Det er din mening, det kommer an på. Det, krydret med at ikke ret mange generelt kender 390DD eller har hørt den, gør at der er mangel på "meninger" herinde.

Den bedste måde at vurdere den, er at høre den selv - det er den eneste mening, du dybest set kan bruge til noget.

Der er dog ikke generelt nogen form for "hate" mod NAD - NAD har tværtimod et godt ry, og har lavet adskillige populære forstærkere gennem tiden. 390 er ikke en af dem, der er grund til at være bange for.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
Tror ikke du skal lægge for meget i de mgl. kommentarer/erfaringer med Nad'en. En del her på forum har generelt en opfattelse af at Hifiklubben og de
mærker de fører er lidt for mainstream, og derfor knapt så interessant som minder udbredte mærker.

?

Ja, tænk sig.....før i tiden da Hi-Fi Klubben var den "lille" og Fona og de andre drenge var de store, der var de "store" mainstream og Hi-Fi Klubben stedet at gå hen med lidt mere specielle produkter. Nu er mange af de "store" væk, og Hi-FI Klubben er istedet den "store" og så er selvsamme produkter pludselig mainstream......sært, ik?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Der var også engang hvor vi alle sammen holdt med Google mod Microsoft, fordi Google var lille og ny

Tror det er generelt, at vi danskere godt kan lide det der er småt. Og når det så oven i købet gælder Hifi, hvor der ofte skal forvares/-klares hvorfor det er
nødvendigt at give mere end 750,- for et multianlæg i Bilka, hjælper det også lidt hvis det er noget der også er lidt anderledes

Lidt ligesom det nok også er lettere at forklare at man har givet 750.000 for en Audi end for en Opel. (Ikke at jeg har prøvet nogen af delene )

Så hvis Hifiklubben kommer i vanskeligheder og begynder at indskrænke, kan det være de bliver eksklusive igen
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Nads entry level forstærkere, Nad C319 og Nad 372. De var super til prisen. Nads high end forstærkere er dog i
en helt anden boldgade. Nad M2, Nad M3 og Nad C390 har alle fået rigtig gode anmeldelser. Udover det er det dine egne ører
der i sidste ende bestemmer hvad du kan leve med : ).
Har ikke selv hørt C390, men har hørt Nad M2 og har selv en M3'er. De spiller fremragende.
Sidder tit og undrer mig over en nærmest uvilje mod Hifiklubbens produkter, alene fordi de forhandles i hifiklubben.
Der er vel ingen der vil helt seriøst vil påstå at fx B&W ikke laver nogle af verdens bedste højttalere, der fx bruges i Abbey
Road studierne ?.
Og hvad med Dali, er det så også noget hø fordi jeg kan købet det over hele Danmark : ) Kig på produktet og resultatet og ikke
alle mulige tanker og teorier der kører på et plan der intet har med lyden at gøre.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft c390 med hjemme og pga at mine mentor 2 skal stå for tæt på væggen så er room eq smart det dette fjerner en del af det bulder pga
stående bølger det give.

Har lyttet til den både i butik og hjemme på mine ht'er i butikken har jeg hørt den op imod nad c375 hvor det for meget var blandet
hvilken der vandt men hældte nok mest til c390. Dog taber c375 på at den kun kan have en digital indgang.

Søgte nok mest en ejer for at spørge ind til funktioner ( eks. Fixet level på de digitale ing. Ved man kan på det analoge modul så den kan bruges som
effekt en dag )
Og om en ejer kan bekræfte de ting de skriver om den på hifiklubben

Selve lyden er jeg ikke så meget i tvivl med da stemmer osv. Er meget mere detaljeret end på eks c375

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg mener den blev testet i det norske fidelity med et rimmeligt godt resultat. Men som andre skriver, hvis du var glad for
lyden, er det så ikke blot at kaste sig over den. Du har jo udelukket analog forstærkere. Ellers er der en del skriveri om
nuforce dda-100 som jeg lige husker det, der overrasker på trods af en relativ lav pris, eller måske netop derfor.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Lige præcis den NAD C375 synes jeg lyder kedelig i forhold til meget andet, men har dog ikke hørt den C390, så det må jeg lige
prøve en dag.

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg overveje selv kraftigt denne forstærker. Hvis du har kigget på nettet, så har du vel set dette?
http://www.lydogbillede.dk/test/nad-c390dd/

citat:
NAD C390DD er en hypermoderne digital stereoforstærker. Den er spækket med muligheder og udstyr, lyden er i top, og den
koster alt for lidt. Velkommen til fremtiden.

Tyske Stereo var også rigtige glade for den


__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Lige præcis den NAD C375 synes jeg lyder kedelig i forhold til meget andet, men har dog ikke hørt den C390, så det må jeg lige
prøve en dag.

Har sammenlignet netop disse to. Og jeg synes også at 375 er mørk, trist og indelukket.

C390 derimod. Hurtig, transparent, kraftfuld, ren. Den spiller super godt.

Har ikke hørt den direkte mod M3. Men efter hukommelsen er C390 lysere i klangen og (i mine ører) lidt sjovere at lytte til.

Kunne man bare få en C390 i M3 indpakning.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt gang i tråden

Mange tak for input

De tests osv der linkes til har jeg læst plus andre samt alle de klip der er at se på youtube!

Hehe

Men tak!

Jeg tror sku at jeg hopper ud i det og bestiller sådan en med analog modulet også så jeg ikke står og mangler en dag. HDMI modulet er ikke noget jeg har behov for.

Jeg ligger billeder osv. op når jeg har prøvet den lidt af. skal iøvrigt have den med hen til en kammerart der har et sæt DC1515 bare for lige at prøve at blæse den af.. hehe

Takker igen og god weekend om snart

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Lige en ting mere !!

Hvas syntes i med farven af mine Mentor 2'er hvid eller sort ? lidt blank i begge farver?

I kirsebær er overfladen helt glat så der er mulighed for en pæn overflade.

Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig for om de skal være sorte eller hvide.. hehe men hælder nok mest til sort

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

BlackSheep => BlackSpeakers 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
BlackSheep => BlackSpeakers 

selvfølgelig... de blir sorte. min sub er også sort så slipper jeg for at sku male den også.. hehe

Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes