Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2024 | 05:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Kiggede lidt på dine højtalerkabler hvad er der du godt kan lide ved MIT?

Har du prøvet andre kabler bortset fra Supra eks. VDH?

Har du tænkt på at du faktisk sætter flere komponenter i højtalerudgangen i form at den boks der følger med MIT den indeholder faktisk nogle komponenter som gør et eller andet ved lyden og forstærkeren ikke så godt kan styre højtalerenheden eller styrer dem på den måde som MIT finder rigtig.Jeg har da godt nok set på deres indpakning at de skriver bedre bas er det også dit indtryk? 

Det kunne jo også være at det tager nogle at detaljerne ved at virke som et slags filter.

Hvad er det for en lyd du gerne vil have er det den lidt pæne eller max tju bang eller det velopløste?

Måske kan man ikke helt stille det op på den måde men håber du forstår.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Kiggede lidt på dine højtalerkabler hvad er der du godt kan lide ved MIT?

Har du prøvet andre kabler bortset fra Supra eks. VDH?

Har du tænkt på at du faktisk sætter flere komponenter i højtalerudgangen i form at den boks der følger med MIT den indeholder faktisk nogle komponenter som gør et eller andet ved lyden og forstærkeren ikke så godt kan styre højtalerenheden eller styrer dem på den måde som MIT finder rigtig.Jeg har da godt nok set på deres indpakning at de skriver bedre bas er det også dit indtryk? 

Det kunne jo også være at det tager nogle at detaljerne ved at virke som et slags filter.

Hvad er det for en lyd du gerne vil have er det den lidt pæne eller max tju bang eller det velopløste?

Måske kan man ikke helt stille det op på den måde men håber du forstår.

Jeg skal til start sige at jeg ikke har prøvet andre high end kabler en det MIT som jeg havde.

Den lyd som MIT har passede nu rigtig godt ind i mit lydideal, men om det er de optimale hved jeg ikke før jeg har prøvet en del andre.

En ting kan jeg konstarer og det er at Supra ply 2,0 ikke er mig. Der er kommet en del SSSS lyde og det var der IKKE med MIT kablet. Der er forhåbentlig mange andre der heller ikke giver disse SSSS lyde. Bassen i Supra kablet er helt fint med et dejligt "punch" (måske bedre end MIT, men der er jo også kommet en del flere watt og støm til så det kan måske ikke sammenlignes direkte), mellemtonen er lidt tilbageholdende i forhold til MIT.

Mit lydideal er west coast sound med en dejlig blød og DYB bas - en velopløst mellemtone som bringer de mest neutrale stemmer frem uanset om der er en mand eller dame der synger. Diskanten skal være bare være der og virke naturlig uden slinger i valsen.

Tænkte du på et specielt kabel?

Mht. til "boxen" på MIT kablet så skal den jo bare være der. Hvad den gør ved musikken ved jeg ikke detaljeret, men spille musik det kan det. Jeg har hørt fra flere "eksperter" at der måske vil gå galt at bruge to SHOTGON singel wire kabler.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo prøve VDH Clearwater som Kubik godt kan lide,eller SCS12 men den er måske for pågående til dig men nok korrekt,eller Revelation ret dyrt men kraftig kulfiberkabel som nok giver ret godt styr på bassen grundet den lave modstand.

Som jeg har forstået det så giver en størrere modstand i kablet mere bas, mere buldren men mindre præsis,og omvendt lille modstand giver præsis bas og mindre bulder.

Sådan lidt firkantet kunne man bare sætte en modstand i serie med kablet så ville bassen komme men nu kan forstærkeren bare ikke styre tingene så godt.

Men prøv dig gerne frem fint hvis det var muligt at låne kabler. 

Så får du prøvet andet end MIT og Supra.

Bare endelig ikke sætte + og - sammen på udgangen det går ikke. 



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Bare endelig ikke sætte + og - sammen på udgangen det går ikke. 

Det sker ikke igen.

Ja jeg må ud og prøve mig frem mht. til kablerne. Tak for rådet



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej JBL

Så vidt jeg er orienteret så har de stadig nogle i sort og prisen er vist 4 K pr stk. Den jeg har kikket på koster noget mindre end de 4 K. og så kan man jo få malet den.

Ja 4 K for sættet er mere humant

Ja da, enhver autolakerer med respekt for sig selv. vil kunne male din center i pianolak, så den passer ind i rummet. Tillykke med et superfedt anlæg.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Måske vader jeg mere rundt i det man prøver nu alligevel.

Er du lidt nysgerig så prøv at kigge ned i effekt forstærkeren kig i nærheden af udgangen kan evt. lyse ned gennem sprækkerne i toppen.Her vil du næsten med sikkerhed se spoler i nærhed af udgangsterminalerne til højtaler tilslutningen.Det bruges bla. for at gøre forstærkeren stabil og skærer højfrekvens af i et eller andet omfang.

Spoler bruges også i højtalernes delefilter de gør det at de skærer lyden af ved en vis frekvens afhængig af værdien på dem.Der brændes også en energi af læs tabes noget her men det er nødvendighed at gøre det på den måde i en passiv højtaler som de fleste er. 

MIT har næsten med sikkerhed en eller flere spoler i deres bokse så en eller anden form for afskæring må foregå her.Det kan godt være at det gør at det lyder lidt mere "pænt" og muligvis skjuler nogle andre fejl derfor kan nogle måske godt lide det eller om de har et bestemt lyd de foretrækker.

Tænk også på at øget modstand gør at forstærkeren har sværer ved at starte og stoppe membranen altså start og stop tager længere tid,læs mindre præsis.

Har man prøvet lidt forskelligt og stadig vender tilbage til MIT fint nok, syntes bare i dit tilfælde at det kunne være lærerig med andre alternativer.

Har selv også prøvet Tara Labs med flade ledere det var nu ikke helt dårlige også AudioQuest Clear men specielt spændende var sidstnævnte nu ikke.Nævnes bare lige så du ikke tror at kun VDH er det eneste rigtige.Kimber kunne det også fra mit synspunkt være spændende at prøve især deres bedre kabler.Bertram kabler kunne også være spændende fra mit synspunkt at prøve.

Se også gerne Van Den Hul tråden fra Kubikken.

Sagen er også den at Infinity (i mit tilfælde) anbefaler et kabel med lav modstand hvilket nok i praksis vil sige kraftige kabler eller måske sølvkabler som sikkert er en god leder.JBL TI250 er på mange måder en anderledes konstruktion så prøv dig frem.Ulempen er bare det kan være dyrt men sådan er tingene nogle gange desværre. 

Kan man så låne fra bekendte er det jo fint.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er at TI250'eren er lidt hård og pågående i diskanten, derfor er det nok nemt at syntes om MIT, da de som allerede sagt "ændrer" lidt på lyden, ved hjælp af deres boks.

Ændingen syntes jeg bla. netop består i en let afrulet diskant, som evt. kunne blødgøre den lidt hårde diskant fra 250'erne.

Jeg vil afslutningsvis sige at jeg nok ikke er den bedste kender af hverken MIT eller TI-250, men jeg har dog prøvet begge dele.



__________________
Med venlig hilsen

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Som jeg har forstået det så giver en størrere modstand i kablet mere bas, mere buldren men mindre præsis,og omvendt lille modstand giver præsis bas og mindre bulder.

Det er præsist det der sker med ply 2,0



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker

Tak for roserne. Sidder nu og lytter til Dizzy Mizz Lizzy´s første album på venyl og bliver sku gladere og gladere. Jeg glæder mig hver gang til at der sættes strøm til



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

JRGW:

Jeg har lige haft kontakt til en (Ulf hedder han) som gerne vil låne mig nogle high end kabler og det skal prøves (hved ikke hvad det er for nogle endnu)

Ellers skal der prøves kabler i den næste tid. Første priotet er dog at jeg vil lave jord på det andet effekttrin og min pre. Det er faktisk sådan at jeg syntes der er forskel på de to trin, altså forskel på højre og venstre kanal. Hvis det skyldes jordstikket så er det nok en rigtig god idé inden der prøves kabler. Det sker forhåbentligt i næste uge.

Problemet er måske at jeg skal låne 4 x 5 meter hver gang jeg skal prøve et kabel...... og det er der ikke mange der har liggende som demo kabler



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Chevy:

Du har helt ret mht. til den hårde diskant og det var præsist der hvor jeg syntes der er en verden til forskel.

Ham der købte det er MEGET tilfreds og i hans set up var det klart bedre end Valhalla kablet.

Men som tidligere skrevet så skal der i den næste tid prøves kabler.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Så er planerne lagt for de næste par dage

Lørdag eftermiddag står i messens navn med fruen  mod en middag senere.

Søndag kommer Brian fra Odyssey med lidt dejligt grej,

Mandag kommer der et par ICE på besøg, da Jesper godt vil høre mine ht. og jeg hans ICE.

Så der er dømt musik i lange baner



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at blive et par rigtig gode dag

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Helt super! Glæder mig til at høre omkring dine erfaringer efter denne hifi-week-end!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

jeg melder mig i koret af folk der meget spændt venter på erfaringerne med hhv. Odyssey og ICE!!!



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Der skal nok komme lidt billeder af det hele. Skal besøge Odyssey enden vi tager div. udstyr med hjem til mig.

__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Det er søndag, solen står højt på himlen og bilen køre mod Ringsted. Glæden og forventningerne er store.

Vel ankommet bliver jeg budt indenfor i Brians hjem. Det hele foregår i stuen hvor Brians Odysseys anlæg står. Hvis man ikke lige ved det så lægger man slet ikke mærke til at her er et firma der sælger hi-fi.

Vi startede med at lytte lidt til Khartago på et sæt Circe, en lille ht. med en fin lyd som vil tilfredstille langt det meste af fam. Danmark incl. de hi-fi intr. der ikke ønsker det store bastryk eller ønsker at spille meget højt. Vi hørte et par enkelte nr. hvorefter der blev pakket ned for nu skulle det hele (dog ikke ht.) hjem til mig.

Velankommet i det flotte vejr blev det hele brugt ned i musik rummet.

Først ville Brian lytte til hvordan mit anlæg spillede, og hvordan det lød må han hellere selv beskrive.

Første skift var forforstærkeren hvor Tempest blev prøvet. Mit indtryk var at det spillede ikke rigtig godt sammen. Der manglede den helt dybe bas hvorimod mellemtone og diskant blev en anelse fremhævet. Både Brian og jeg var helt enig i at dette ikke var en god kombination.

Dernæst blev der bi-ampet med Tempest som pre, Khartago til diskant og mellemtone og Stratos til bassen.

Så skete der ting og sager. JBLérnes 14 tommer kom til sin ret og der var meget mere sammenhæng i hele frekvensområdet.

Om Odyssey sættet slå H/K Signature sættet er en smag sag. Der var lidt mere luft i bassen efter min mening hvilket nok skyldes at der i det sæt up blev brugt ply 3,4 til bassen hvilket giver bassen en del mere at leve af. Kablet var desværre ikke langt nok til H/K sættet så det bliver kun en gisning.

Af musik blev der spillet meget forskelligt. Lige fra rene kvindestemmer til hård rock. Der var uanset hvilket musikstykke en masse "live" stemning over det. Soundstage var på plads og der blev gået til markronerne på mange af nummerne.

Efter 3½ times lytning blev Brian hentet så der blev pakket ned og samlet sammen. Til sidst blev der spillet lidt på mit set up igen.

Alt ialt en rigtig god formiddag og start eftermiddag med masser af god musik og højt humør.

Tak til Brian for udlån af udstyr. Og samtidig en opfordring til Brian og hans kommentarer til dagen.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

puha, det lyder til at have været en spændende dag! Er selv lidt lun på Stratos'en, så kommentarerne var meget velkomne.

Det må være rart, at det endte med at være et spørgsmål om smag, hvad der var bedst. Men du er jo heller ikke dårligt kørende til hverdag!



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

En ting er helt sikkert, jeg ville MEGET gerne lytte til et sæt Stratos extreme mono blokke. 1 x 300 watt i hver hvilket er NOK i de flestes hi-fi opstilling. Jeg er sikker på at de vil give de sidste 10 % som gør den store forskel.

Hvis Brian får et sæt hjem så skal de med sikkerhed på demo i mit musikrum

Pris ved dagens kurs er 22 K.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning - tak for det og de fine billeder!

Fortsat god week-end

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes