Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2024 | 11:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: ny overskrift (på opfordring) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det er naturligvis et spørgsmål der er op til dig - hvad hælder du mest til?

Hvis ikke det koster dig noget at lave L-36´erne er der jo ingen skade sket. Er kabinettet på dine 240´ere noget du selv har lavet?



Alstå nej det er vidst nogen min fars ven har lavet, men efter org tegninger.. de er bare skide grimme, og overvejer lidt om jeg skal spare til nogen scanspeak mellem toner? kan godt finde råd, om 4-5 måneder
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Joch skrev:
hmm det er nu lidt relevant det med alderen. hvis du nu havde været 50 år vil du jo have haft en del længere tid til at forsøge opstillinger og du ville også have haft længere tid til at samle hele dit anlæg sammen

WHY? Kan slet ikke se det? nogle er på SU og? nogle er gamle men har ikke mange penge? Er det ikke hifi vi kommer her for?

Men hvis vi ser det med hensyn på alder/penge, ja, så er det selvf relavant, er bare f**king træt at alle de...

tyd tyd, jeg er kun på su og har ingen penge, tyd tyd, jeg er så gammel er det ikke flot, whiners.....

Det er hifi det handler om, ikke hvor mange penge man har...........



nej det handler da om hvor meget man for, for sine penge, og om hvordan man har klaret at skaffe en flot lyd for få kr. det er sqda ikke sejt at bruge en halv mil på det, og så være skide stolt hvis man bare har pakket det ud? man skal da selv yde lidt?
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

tro mig har jeg også gjort, engang bestod mit anlæg er JWS ht'er hjemme lavt center loppemarkedes købte bag ht'er og en skod sony receiver med dolby pro logic.

men er bare kommet frem til at det lyder sku ikke lige så godt som når man går ud og køber noget ordentligt kram. der med ikke sagt at man ikke selv kan lave noget ordentligt kram, men der skal fandeme ofres meget, i bøger baggrunds viden for hvordan lydbølger opføre sig også videre. har snakket med en professor på DTU der uddannner svagstrøms ingeniør, og f**k man han viste meget. han havde lavt sin egnen klasse A forstærker med 2*200W RMS ved 0,01% 2 kanaler fuld skræl. og jeg har sku aldrig højt noget lignende!



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hvor er det så du vil hen? Hvad har alder/(pris/ydelse) at være med hinanden...

alder spiller jo ingen rolle, fjern det og gør og mig, hader når folk skriver om deres SU/14 års anlæg, ville det så være flot have tjene 10 millioner om året og kun have givet 10k for det, da man måske har nogle gode kontaker med hensyn til priser....?

Det må jo være det bedste så, og så hvis man igen selv har lyttet sig frem til det, kan slet ikke se hvor den alder/su l**t kommer ind, du skulle vide hvor mange herinde der er på SU/Studenter.....

Rig != dyrt anlæg....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

tro mig har jeg også gjort, engang bestod mit anlæg er JWS ht'er hjemme lavt center loppemarkedes købte bag ht'er og en skod sony receiver med dolby pro logic.

men er bare kommet frem til at det lyder sku ikke lige så godt som når man går ud og køber noget ordentligt kram. der med ikke sagt at man ikke selv kan lave noget ordentligt kram, men der skal fandeme ofres meget, i bøger baggrunds viden for hvordan lydbølger opføre sig også videre. har snakket med en professor på DTU der uddannner svagstrøms ingeniør, og f**k man han viste meget. han havde lavt sin egnen klasse A forstærker med 2*200W RMS ved 0,01% 2 kanaler fuld skræl. og jeg har sku aldrig højt noget lignende!



Spørg ham hva han ska ha for den 

Mahaha
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Hvor er det så du vil hen? Hvad har alder/(pris/ydelse) at være med hinanden...

alder spiller jo ingen rolle, fjern det og gør og mig, hader når folk skriver om deres SU/14 års anlæg, ville det så være flot have tjene 10 millioner om året og kun have givet 10k for det, da man måske har nogle gode kontaker med hensyn til priser....?

Det må jo være det bedste så, og så hvis man igen selv har lyttet sig frem til det, kan slet ikke se hvor den alder/su l**t kommer ind, du skulle vide hvor mange herinde der er på SU/Studenter.....

Rig != dyrt anlæg....



kan slet ikke forstå du hidser dig så meget op,, du kommer ud af det blå og er skide negativ, find dig dog en boksepude eller noget andet...

Ps. har meget mere respekt for et godt anlæg hvis det kommer ud af fattige hænder eller mere hvis jeg ved de virkelig har gjort meget for at staffe sig det...
selvfølgelig er der forbehold i min mening...

Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

hvis du så på denne side at der var et eltax anlæg (alt godt ord om eltax) så ville det jo også hjælpe dig lidt til at forstå hvorfor personen havde valgt netop det, hvis du viste han var 14 år og kun fik lommepenge.

 

er selv kun på su men skriver det sku da ikke nogen steder, da jeg er ligeglad med folk er på su eller ikke. siger bare at det sommetider er ret at vide hvorfor de lige netop har valgt det.



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Yhde skrev:
syska skrev:

Joch skrev:
hmm det er nu lidt relevant det med alderen. hvis du nu havde været 50 år vil du jo have haft en del længere tid til at forsøge opstillinger og du ville også have haft længere tid til at samle hele dit anlæg sammen

WHY? Kan slet ikke se det? nogle er på SU og? nogle er gamle men har ikke mange penge? Er det ikke hifi vi kommer her for?

Men hvis vi ser det med hensyn på alder/penge, ja, så er det selvf relavant, er bare f**king træt at alle de...

tyd tyd, jeg er kun på su og har ingen penge, tyd tyd, jeg er så gammel er det ikke flot, whiners.....

Det er hifi det handler om, ikke hvor mange penge man har...........



nej det handler da om hvor meget man for, for sine penge, og om hvordan man har klaret at skaffe en flot lyd for få kr. det er sqda ikke sejt at bruge en halv mil på det, og så være skide stolt hvis man bare har pakket det ud? man skal da selv yde lidt?

Hmm, er du sikker på at det er den rette hobby du har fundet? Det er en af de bemærkninger du får kastet direkte tilbage i hovedet når du får et job og selv begynder at købe fine sager til anlægget. Essensen i et godt anlæg er penge - uanset om man bygger selv eller "nøjes" med at købe, og der er altså visse ting der ikke bare kan bygges hjemme på køkkenbordet!

Det er ikke sejt at bruge så mange penge på det, men det er en god følelse hvis det er det man går op i, og man har pengene til at købe det fede grej man har drømt om!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Yhde

hehe han havde lavt det for godt 15000 kr. men han ville ikke af med det, har spurgt ham om det. han regner med at skrive en bog, om anlæg da det er hans område. han fortalte blandt andet om at print lægningen i en forstærker er 15 gange mere betydnings fuldt en hvad for nogle komponter du puttede i!

 

SKAL have hans bog! bliver svagstrøms ingeniør her om 4 år, så regner jo med at sætte min hobby og mit job sammen i en



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

ja, men han starter det med "kun" 17 år... er da også ligeglad, men det hele går lidt hen i hvor mange penge folk har så..... hifi anlæg no matter what er fedt, tror det er 0.1% af brugere herinde der vil kende folks alder til at bedømme om det er et fedt anlæg

Men godt ord igen, ville bare vide hvorfor folk ligesom er "stolte" hvis man kan sige det.....

Respekt for hvis folk ikke har penge, men når det bliver først frem på den måde kan jeg ikke lide folk skriver det..... virker som en "f**k jeg er sej effekt"....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har rodet mig ud i noget skidt her... det kan forklares ved min politiske orientering..... kommer altid til at ta de svages parti
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

syska

ok godt ord igen

nej det har ikke noget med penge, men pris/kval plejer jo som regel at hænge sammen



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Men i har da ret.....
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ville som bare vide hvad folks grund var til at smide alder ind.... men jo det ville da være flot, men der er bare mange ting der skal regnes med... når man er ældre er der som regl også en kone/børn/bil/hus etc.

Tror de år hvor man har fleste penge må være 18-22 eller sådan noget hvis man bor hjemme...

Ingen husleje, gratis mad, låne bil, ingen gæld, ingen børn, måske ingen kæreste, men der er jo også desvære folk der bliver smidt ud hjemme fra...

Og når man er ung, er ens forældre sq ikke altid lige nemme at overbevise om at de højtalere til 10k er så meget bedre end sådan nogle til 2k....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Og når man er ung, er ens forældre sq ikke altid lige nemme at overbevise om at de højtalere til 10k er så meget bedre end sådan nogle til 2k....

 

Se det vil jeg give det helt ret i, kæresten kan heller ikke forstå hvad forskellen er



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Ville som bare vide hvad folks grund var til at smide alder ind.... men jo det ville da være flot, men der er bare mange ting der skal regnes med... når man er ældre er der som regl også en kone/børn/bil/hus etc.

Tror de år hvor man har fleste penge må være 18-22 eller sådan noget hvis man bor hjemme...

Ingen husleje, gratis mad, låne bil, ingen gæld, ingen børn, måske ingen kæreste, men der er jo også desvære folk der bliver smidt ud hjemme fra...

Og når man er ung, er ens forældre sq ikke altid lige nemme at overbevise om at de højtalere til 10k er så meget bedre end sådan nogle til 2k....




heheh :D, nej kender det... men altså, grunden til jeg lagde min alder ind, er for at folk ikke disser mit anlæg for meget.... sådan lidt en undskyldning for det lidt ringe setup
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

LOL, så vil ikke skrive mere crap ala det.... bare vide hvorfor, men folk siger ikke andre har l**te anlæg, kun hvis du direkte går ud og siger at dantex laver verdens bedste speakers, så er der nok mange der siger dit imod :-)
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

syska skrev:
LOL, så vil ikke skrive mere crap ala det.... bare vide hvorfor, men folk siger ikke andre har l**te anlæg, kun hvis du direkte går ud og siger at dantex laver verdens bedste speakers, så er der nok mange der siger dit imod :-)


Dantax er l**t :D heh, har dog udskiftet enhederne i dem :)
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

hehe men forstod din point
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Men kan godt lide din overskrift :-) *yeahhh*
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes