| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den ser rigtig nok dejlig ud, men koster 55 store, mod DP-55V's 32 store, for mig er der en "stor" forskel
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bange for at gentage mig selv, men
Det er komplet mangel på dynamik at tilslutte cd spilleren direkte til effektforstærkeren, PRØV det.
+ alt det med impedans tilpasning, men det har også indflydelse på lyden
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 04:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig at se er der kun ae capitole..... føj den er bare god... har hørt den oppe imod prima og mephisto....
der er ikke noget at gøre, den har bare mere attack, og mere greb om især bunden--
i fprhold til eks de fleste wadia modeller vil jeg klart foretrække ae, wadia "polerer" lden for meget. men det er igen et smagsspørgsmål. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
Det er komplet mangel på dynamik at tilslutte cd spilleren direkte til effektforstærkeren, PRØV det.
|
|
|
Ja, gentagelser har vi mange af herinde, men jeg ved ikke helt om dine iagtagelser beroer på teori eller praksis.
Jeg oplever IKKE de negative ting ved at tilslutte min Proced DAP direkte til min ML 331 , tværimod, lyden er klasser bedre end før via ML38.Der er hverken mangel på dit eller på dat , der er simpelhen meget mere hul igennem end før.
Men jeg vil ikke generalisere ud fra min succes oplelvese af det som du og DR lyd gør, jeg syntes folk selv skal prøve og vurdere det, det er faktisk meget nemmere end at sidde og diekutere det ud fra teorier og ideer.
Fordi det nu ikke fungere hos een med en ML390 betyder det jo altså ikke at det ikke fungere for andre med andre apperater, uasnet om en ML390 koster en halv årsløn og når nu den fine dyre maskine ikke duer til det, så er der heller ikke andre cd maskiner hvor det duer at føre signalet dirkte til effektrinnet.
En lidt underlig holdning til tingene syntes jeg nok, set i lyset af at ikke to anlæg spiller ens. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om at AA cd'en er god, har den til gode endnu. Det kan være den skal under vurdering NÅR jeg skal have cd'en opgraderet, ellers er det Wadia, Teac, Krell i nævnte rækkefølge. Koncentrere mig om vinyl.
Men uanset hvilken cd spiller der er tale om, vil dynamikken blive undertrykt ved direkte kobling til effektforstærkeren. Og ja det er afprøvet på LAMM setup'et. Med flere HT fab. bl.a. Wilson Watt/Puppy 7, JM LAB Nova Utopia.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

Mulleblop skrev:
gli- skrev:
|
Jeg er ikke i tvivl om at AA cd'en er god, har den til gode endnu. Det kan være den skal under vurdering NÅR jeg skal have cd'en opgraderet, ellers er det Wadia, Teac, Krell i nævnte rækkefølge. Koncentrere mig om vinyl.
Men uanset hvilken cd spiller der er tale om, vil dynamikken blive undertrykt ved direkte kobling til effektforstærkeren. Og ja det er afprøvet på LAMM setup'et. Med flere HT fab. bl.a. Wilson Watt/Puppy 7, JM LAB Nova Utopia.
|
|
|
Helt ærlig... jeg troede det var et seriøst forum...
Du er ikke i tvivl om at AA er en god CD... og du har ikke engang hørt den
...øhh --- og du skriver stadig uanset hvilken cd spiller der er tale om, vil
dynamikken blive undertykket.... Den AA rykker max direkte ned i et eff. trin
Har selv haft een...
|
|
|
Nu er vi da oppe på tre der kan høre fordelene, fantastisk, så er jeg da ikke helt skør
Der var vidst nemlig også lige en Hansen med en Wadia cd der også fik fuld valuta den direkte vej i tråden her.:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16934&P N=2&TPN=2
Smag og behag selvfløgelig og resultaterne vil givet være forskelligt fra anlæg til anlæg, men jeg syntes kritikerne kommer med nogen tynde argumenter for ikke at køre direkte i effektrinet, i denne tråd har jeg kun læst om undertrykt dynamik. . Men nuvel, vi priotere selvfølgelig forskeligt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. det jeg har hørt var også direkte i effekt, og der var dynamik for alle pengene....
jeg må indrømme det fik mig til at genoverveje et par tingomkring forforstærkere, nå det kan fåes indbygget i så høj kvalitet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk muligt at bygge sig en fin lille passiv volumenkontrol i god kvalitet, grundet den lave dollarkurs.
http://www.tubeaudiostore.com/pasvolkit.html
Den skulle være identisk med den der sidder i en Audio Research SP-6.
Bliver man ked af den, skulle det nok være muligt at komme af med den igen, uden at have smidt alt for mange penge væk.
Blot skal man altså stadig tænke på at CD-udgange ikke altid passer til indgangsimpedansen på ethvert effekttrin man prøver med. Udgangsimpedansen på afspilleren bliver jo afhængig af hvor højt der er skruet op. Det kan blive kritisk med uskærmede kabler og rørforstærkere, hvor diskanten let bliver for svag og støjfyldt ved lavt niveau. Men det koster jo ikke meget at prøve det af. Måske er gevinsten i opløsning og dynamik noget der gør en let tilbagetrukket diskant til en bagatel?!
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
til alle jer der synes en forforstærker er at foretrække, selvom cdafspillerne har indbygget volumenkontrol : tror i det er for sjov at de indbygger dem i deres maskiner ? her snakker vi aa, wadia, ml, proceed klassen.
til alex. hvor har du hørt resolution audio opus 21, siden du kan udtale dig om at aa lyder bedre end alle andre nævnte ?
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 04:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
OverKill-LaRSeN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
her har du din "forforstærker" i aa capitol.....
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/pga2310.html
og forsyningen udgøres af et sæt 78/79-15 regulatore - ikke lige frem verdensklasse.
jeg har hørt denne spiller med "transformer volume kontroller" og efter min mening blev det hele noget bedre.
jeg har kun kendskab til een spiller der har indbygget en "rigtig" forforstærker - krell kps25.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
|
til alle jer der synes en forforstærker er at foretrække, selvom cdafspillerne har indbygget volumenkontrol : tror i det er for sjov at de indbygger dem i deres maskiner ? her snakker vi aa, wadia, ml, proceed klassen.
til alex. hvor har du hørt resolution audio opus 21, siden du kan udtale dig om at aa lyder bedre end alle andre nævnte ?
|
|
|
Tja, sammenlignet med ML 390 - DP 67 og 55 - Proceed CDD/DAP og CDP og nogle andre nævnte, så trækker Audio Aero Capitole MKII det længste strå - at den Opus 21 så lige er smuttet i en lytter, det beklager jeg.
|
| Til top |
|
| |
OverKill-LaRSeN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
gli- skrev:
|
|
|
|
Ja, gentagelser har vi mange af herinde, men jeg ved ikke helt om dine iagtagelser beroer på teori eller praksis.
Jeg oplever IKKE de negative ting ved at tilslutte min Proced DAP direkte til min ML 331 , tværimod, lyden er klasser bedre end før via ML38.Der er hverken mangel på dit eller på dat , der er simpelhen meget mere hul igennem end før.
Men jeg vil ikke generalisere ud fra min succes oplelvese af det som du og DR lyd gør, jeg syntes folk selv skal prøve og vurdere det, det er faktisk meget nemmere end at sidde og diekutere det ud fra teorier og ideer.
Fordi det nu ikke fungere hos een med en ML390 betyder det jo altså ikke at det ikke fungere for andre med andre apperater, uasnet om en ML390 koster en halv årsløn og når nu den fine dyre maskine ikke duer til det, så er der heller ikke andre cd maskiner hvor det duer at føre signalet dirkte til effektrinnet.
En lidt underlig holdning til tingene syntes jeg nok, set i lyset af at ikke to anlæg spiller ens.
|
|
|
uden at ville genere din ml38 - men det er altså den der laver balladen, den er flot men ikke særlig god.....
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde mulighed for at afprøve en Proceed CDP i en længere periode, den blev tilslutte med forforstærker og kørt direkte i effekten, der var ingen tvivl om at den indbyggede pre.amp ikke kunne være med, lydbilledet skrumpede i den grad ind og blev mere tillukket, pre.ampen var en ML no.28 og effekten en no.27
Jeg fortrækker personligt en pre. før CD'en - grundet de samme oplevelser som gli- har haft.
PS. Jeg lynlyttet så Audio Aero Capitole MKII direkte i Zeus og med Beethoven -og det rykker i den grad - så alt andet lige vil jeg ikke udelukke at man kan opnå gode resultater uden pre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gli- skrev:
|
|
|
|
En lidt underlig holdning til tingene syntes jeg nok, set i lyset af at ikke to anlæg spiller ens.
|
|
|
uden at ville genere din ml38 - men det er altså den der laver balladen, den er flot men ikke særlig god.....
|
|
|
Så er det godt at jeg kommet af med den. . Jeg skal ikke have en forforstærker på, det er helt unødvendigt i mit tilfælde, det er bare at lave en længere signalvej og giver tab. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg havde mulighed for at afprøve en Proceed CDP i en længere periode, den blev tilslutte med forforstærker og kørt direkte i effekten, der var ingen tvivl om at den indbyggede pre.amp ikke kunne være med, lydbilledet skrumpede i den grad ind og blev mere tillukket, pre.ampen var en ML no.28 og effekten en no.27
Jeg fortrækker personligt en pre. før CD'en - grundet de samme oplevelser som gli- har haft.
PS. Jeg lynlyttet så Audio Aero Capitole MKII direkte i Zeus og med Beethoven -og det rykker i den grad - så alt andet lige vil jeg ikke udelukke at man kan opnå gode resultater uden pre.
|
|
|
NU har jeg faktisk aldrig selv hørt en CDP, men den vil næppe være ligeså god som deres todelte sæt som jeg har, du kan jo ikke bygge al den elektronik ned i en kasse, så forskel skal der være.
Men det er heller ikke så meget kvaliteten af en indbygget foforstærker der gør sig gældene her hos mig, det er den kortere signalvej tror jeg, i hvert ryger der noget mere information igennem nu. Alt det negative i oplever er ikke noget jeg oplever her, det hele er bedre end før. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
NU har jeg faktisk aldrig selv hørt en CDP, men den vil næppe være ligeså god som deres todelte sæt som jeg har, du kan jo ikke bygge al den elektronik ned i en kasse, så forskel skal der være.
Men det er heller ikke så meget kvaliteten af en indbygget foforstærker der gør sig gældene her hos mig, det er den kortere signalvej tror jeg, i hvert ryger der noget mere information igennem nu. Alt det negative i oplever er ikke noget jeg oplever her, det hele er bedre end før.
|
|
|
Den primære forskel på sættet og CDP´en er D/A-konverter-delen, CDP bruger Analog Devices og sættet bruger BurrBrown. Volumen-kontrollen er den samme i begge konstellationer! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Men det er heller ikke så meget kvaliteten af en indbygget foforstærker der gør sig gældene her hos mig, det er den kortere signalvej tror jeg, i hvert ryger der noget mere information igennem nu. Alt det negative i oplever er ikke noget jeg oplever her, det hele er bedre end før.
|
|
|
Den primære forskel på sættet og CDP´en er D/A-konverter-delen, CDP bruger Analog Devices og sættet bruger BurrBrown. Volumen-kontrollen er den samme i begge konstellationer!
|
|
|
Hej Ronin. Der sidder nu ikke noget burr brown i min DAP, der sidder AD1864N 18 bit DAC i. . Jeg har ikke set en CDP indeni og generelt er den jo en sammensmeltning, men altså tilsammen sidder der altså mere elektronik i de to kasser end der gør i den samlet og hvis ikke der var forskel var der jo ingen grund til at lave et todelt sæt også vel. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, det datablad jeg har på sættet viser BurrBrown - gad vide om der findes flere forskellige??
AD1864 var den samme i CDP´eren - men der vil altid være mere elektronik når det er delt op i to kasser, det giver jo sig selv. Alene strømforsyningen tager en væsentlig del, og uden selve DAC-delen i drevets kasse, bliver der jo allerede meget tomt i den.
Nå skidt, men volumenkontrollen er stadig den samme. Der er dog slet ingen tvivl om at D/A-delen i sættet er betydeligt mere gennemført end CDP´eren.
Den primære grund til at der kom et sæt var fordi der var en væsentlig efterspørgsel på Proceed´s DAC, som specielt en del amerikanerevar store tilhængere af. Kombineret med Esoteric´s (TEAC) drev nyder den kombination nemlig høj status i USA. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har også altid undret mig over hvorfor high fidelity i nr 2 1997 skrev at der sad burr brown 1702 i den .
Men så skal det være senere versioner af den, for det er en første udgave der ikke er ce godkendt jeg har og den er 18 bit og er også i følge ale manueller.
Me hensyn til drevet så er der nu ikke så tomt i det, jeg ved ikke hvordan de ville få plads til en dac sektion.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |