Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: TOOL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Naj da en Tool tråd. juhuu..

Kan kun støtte om det der allerede er skrevet, Tools musik er lidt svær alt efter hvilket album man tar udgangs punkt i, kan da selv huske da jeg fik Undertow i 1994, havde året før både lyttet  lidt til pladen og set Prison Sex og Sober video'erne, som var meget dystre og da de kom under huden købte jeg til sidst albummet...

Dog er det sluttet med Lateralus, synes den skive har mistet lidt, selvom den er meget varieret, synes jeg kun Ticks and Leeches og Parabola er fede, hvilket os er de mere uptempo numre, hvilket også ligger mere i min smag...

10000 albummet har jeg kun hørt den første single, og ikk rigtig sagt mig noget, men Undertow og Ænima høre jeg jævnligt og der er mere bid i de lange numre...

Maynerd/nard er absolut den lysende stjerne i bandet med hans versatile vokal, samt er jeg er lidt en tromme freak så dette job bliver heller ikk negligeret...

Synes ikk rigtig nogen kommer på højde udover Mastodon som også er ganske varieret men mere metallisk, hvis vi holder os indefor prog rock/metal...

Mainstream diskutionen ja den kan heller ikk sættes på Tool, men de har fået den opmærksomhed de fortjener, men det har andre metal bands gennem tiden også, man skal bare vide der ligger meget guld (musik) gemt bag disse bands, som lytterne ikk får at høre..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg så lige at iMusic har 4 forskellige udgaver af Undertow. Den almindelige, som jeg tilsyneladende har stående, og så en der hedder Explicit-udgave, og en anden der hedder Clean Edition. Den sidste var vidst en japansk udgivelse. Det er mere de to andre jeg er interesseret i.

Nogle der kender historien/meningen med disse? Og er coveret anerledes?

Jeg kan forstå der også findes forskellige versioner af Aenima, er det korrekt?

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

De forskellige versioner af Undertow du hentyder til er de to US udgaver. En der er lig europa udgaven og en "clean edition" med et andet cover art, da det jo er farligt at se på nøgne mennesker. Har du forresten prøvet af fjerne den grå plade hvor cd'en sidder, der er et billede bag ved.

Der er også forskellige udgaver af Ænema, igen er det cover art der er forskellig. jeg har set to udgaver den normale og en udgave hvor man ved at vippe coveret frem og tilbage kan se bevægelse på cover billedet og et par andre billeder i coveret der kan placeres forrest "som cover".

Den ultimative Tool side:
http://toolshed.down.net/
se under FAQ
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
De forskellige versioner af Undertow du hentyder til er de to US udgaver. En der er lig europa udgaven og en "clean edition" med et andet cover art, da det jo er farligt at se på nøgne mennesker. Har du forresten prøvet af fjerne den grå plade hvor cd'en sidder, der er et billede bag ved.

Der er også forskellige udgaver af Ænema, igen er det cover art der er forskellig. jeg har set to udgaver den normale og en udgave hvor man ved at vippe coveret frem og tilbage kan se bevægelse på cover billedet og et par andre billeder i coveret der kan placeres forrest "som cover".

se under FAQ
Clean edition plejer normalt også at dække over en version af albummet hvor alle bandeordene er fjernet og enten erstattet med støj, forvrængning eller stilhed. I få tilfælde erstattet med et mere stuerent udtryk. Et MEGET amerikansk fænomen!

Edit: Bortset fra det, så mangler jeg faktisk Undertow i min tool-samling og kan se at flere i denne tråd faktisk refererer til den, som det bedste album. Jeg havde faktisk fået det indtryk at Undertow var det album, som man godt kunne undvære i samlingen, så måske skulle jeg give det en chance!

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved hentyder Clean version kun til cover art i dette tilfælde.

Nu har Tool ikke lavet mange plader så køb bare alt og husk nu også Opiate.

Min favorit er Ænema.
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

hep

jeg skriver lige i tråden for senere gennemlæsning!

Bandet er for Fedt, men desværre har jeg kun skaffet Lateralus endnu
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
el_serpiente skrev:

se under FAQ
Clean edition plejer normalt også at dække over en version af albummet hvor alle bandeordene er fjernet og enten erstattet med støj, forvrængning eller stilhed. I få tilfælde erstattet med et mere stuerent udtryk. Et MEGET amerikansk fænomen!

Edit: Bortset fra det, så mangler jeg faktisk Undertow i min tool-samling og kan se at flere i denne tråd faktisk refererer til den, som det bedste album. Jeg havde faktisk fået det indtryk at Undertow var det album, som man godt kunne undvære i samlingen, så måske skulle jeg give det en chance!

Jeg havde selv Undertow liggende i ret lang tid uden at lytte så meget til den, indtil jeg en dag satte den på, og hvor den gik rent ind. Det er et super fedt album.

Hvis der er et Tool album man kan undvære, så er det efter min mening Opiate. Den har ikke rigtig sagt mig noget, men har den dog stående i vinyl-udgaven, bare for at have den..

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Nu skal der vist igen lidt liv i denne tråd!

Startede selv ud med Undertow efter at blive hook'd på Sober ved 1. lyt. Sidenhen synes jeg musikken er blevet federe med hver plade. Dog er Lateralus, måske en tand bedre end 10k Days?

Tool Hører så absolut til et af de bands som virkelig kan få mig til at leve mig ind i musikken. Dette kender jeg ligeledes fra Pink Floyd, Anathema, Porcupine Tree og sikkert en masse andet i den mere eller mindre progressive retning, som jeg stadig har tilgode at fordybe mig i.

Nå, men er der nogen der har hørt nogle rygter mht. til nyt materiale fra Tool?

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Ja, kommer der ikke snart noget nyt med TOOL......

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg kan se, så går der i hvert fald rygter om, at de arbejder på et nyt album. Men hvornår det udkommer, er vist stadig usikkert.

Læs evt. mere her:
http://www.aolradioblog.com/2010/04/15/tool-2010-new-album/

Jeg glæder mig - det er helt sikkert!

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg går også og kigger efter nyt fra Tool, og i mellemtiden fik jeg disse Puscifer CD'ere:
C is for CD (Please Insert Sophomoric Gentalia Reference HERE)
og
Sound Into Blood Into Wine

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

beam skrev:

Ja, kommer der ikke snart noget nyt med TOOL......

Hej

Maynard James Keenan er jo på tour med A Perfect Cirkle her i løbet af efteråret - desværre kun i US - så det kunne jo være fedt med f.eks. noget live fra den front, mens vi venter på TOOL!

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes