Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 18:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Neeper Perfection One (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jr-audiotone
Branchemedlem
Branchemedlem

JR Audiotone

Bruger siden: 19 November 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 26 December 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hei Ctacta.

Efter de informationer jeg har, er Neeper- acoustics højtaleren igen klar for levering fra begyndelsen a januar måned.

For tiden er der lange leverinstider i næsten alle bransjer, så der har gået lidt tid m at få enkelt delene fra underlevandørene, men det skulle være på plads her fra års skiftet.

Det tar altid lidt tid at få promoseret et nyt produkt, eksempelvis går der helt op til 6 måneder, fra du levere et produkt i test øjemed, til testen udkommer i bladet/ magasinet.

De tilbagemeldinger vi har fået på højtalerene her i Norge har alle været svært posektive, og nu da vi er klar til igen at levere, vil markedsføringen blive optrappet, men uanset så tar det tid at ind arbejde et nyt produkt fra en ny produksent på et marked.

Så for vi se, hvor stor en bid a kagen vi kan få del i.

Mvh Johnny Rasmussen

Importør af Neeper-acoustics.

http://www.jr-audiotone.com

 

 



__________________
Johnny Rasmussen
Til top Vis jr-audiotone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jr-audiotone Besøg jr-audiotone's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 26 December 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej Johnny,

Det lyder rigtig godt, logistik er en stor opgave, især når tingene kommer fra alverdens kroge og hjørner  Håber der kommer godt gang i sejlene her i 2008 så Neeper kommer med flere produkter de kommende år.

Mvh

Christian

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 26 December 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Er der nogen der ved hvordan det går med Neeper? Kan se at hans distributørliste er skrumpet ganske voldsomt, f.eks. er den lovende i USA forsvundet, ligeledes ham i Tyskland. Håber det går godt og at der kommer gang i salg og produktion, for det er et lækkert produkt.

Hej Christian

Skrumpet ganske voldsomt, er nu ikke helt korrekt, den er faktisk helt uændret. Jeg har slettet 2, og tilføjet 2 distributører...  Jeg fik jo voldsomt mange henvendelser i starten, og kunne slet ikke levere til alle dem der gerne ville købe. Faktisk har 23 lande henvendt sig med henblik på distribution indtil nu.

Så da det hele kørte, og jeg solgte hele den første produktion, så skete det der ikke måtte ske. Den erhvervs rådgiver der startede projektet med mig, gik på efterløn.. Så fik jeg tildelt en ny, som kiggede på budgettet (uden at have sat sig det mindste ind i hvad jeg laver, og hvorfor jeg rent faktisk kan sælge det) og sagde, det er farligt, det kan BANKEN ikke (det sagde han hele tiden ).

Banken er Danske Bank, som i 2006 havde 18.000.000.000,- i overskud... Jeg ville gerne låne en titusindende del af hvad de havde i overskud året før, men det kunne banken altså ikke (til noget jeg allerede havde bevist jeg kunne sælge).

Så det satte jo tingene noget i stå... Jeg snakkede med 11 banker før jeg fandt en der ville lege med. Ret besynderligt... Men Danske Bank står bedre rent sikkerheds messigt gennem et stats kautioneret kom-i-gang lån, og dermed så har de andre banker selvfølgelig undret sig over hvorfor Danske Bank ikke ville mere... Mit bedste bud, er en meget lille mand, prop fyldt med Jante lov. Det gik lige godt nok til at han kunne holde det ud, så det skulle han da nok sætte en stopper for. De sidste ord fra den rådgiver der startede projektet op med mig var, at hun var sikker på det nok skulle blive en stor virksomhed... Well, det var hendes afløser åbenbart ikke enig i...

Jeg spildte 3 måneder og en masse penge på revisor udarbejdet budgetter til alle disse banker jeg snakkede med... Jeg var endda i kontakt med en investor som var interesseret i at købe halvdelen af firmaet for et 7 cifret beløb (det har jeg på papir til eventuelle tvivlere). Men kunne jeg kravle videre ved egen kraft, så ville jeg klart det, da firmaet nok ikke bliver mindre værd ved at vente lidt med det...

Indtil videre er der højttalere ude i Canada, Indonesien, Norge, Indien, Singapore, Turkiet, Schweiz, Serbien og Belgien (og Danmark selvfølgelig). Der var en del der bestilte som ikke nåede at få nogen fra den første produktion, mest fordi Canada blev ved med at genbestille... Hun (meget atypisk en kvinde i denne branche) har også lige fået 4 sæt fra den nye produktion der blev færdige her for en uges tid siden...

Så jeg har dele til 46 sæt jeg kan sælge i starten af det nye år... De skulle egentlig have været klar for 2 måneder siden, men især en leverandør blev voldsomt forsinket... Men så bliver næste år bare det bedre...

Nu er kunsten så at finde gode distributører der forstår produktet, som Angie i Canada... 

Hvis jeg bare kan finde 4 mere som hende, så ryger der 100 sæt om året bare på den konto.

Tyskland var en joke... Jeg havde hans sample sæt klar til ham i 3 måneder hvor han aldrig forudbetalte... Til en start havde han en butik http://www.planet-sound-point.de/ men den er nu ændret til mandens private hifi side... Jeg tror han gik på røven lige da han oprettede http://www.neeper-deutschland.de (en tysk udgave af min hjemmeside, som nu linker til hans private hjemmeside, selvom linket burde være nedlagt)

Jeg har nu en rigtig god kontakt i Tyskland, som vil se på hvad det er bedst at gøre i Tyskland.

USA var også en meget mærkelig affære. Jim, TMH Audio, var en af de første der henvendte sig... Vi skrev mails frem og tilbage i næsten et år, før han fik et sæt højttalere over. I starten var han rimelig imponeret, men de skulle spilles til... Et par uger efter kom der en mail hvor der stod: WOW!!!

Han mente de var langt bedre end han havde håbet på, og satte prisen op fra $16.800 til $20.000... Så gik der lidt tid (og nu vidste han jo, at hvis produktet var i orden, så var det jo ham der skulle til at vise at han kunne det han havde sagt, Stereophile og TAS) så begyndte han at snakke om noget forvrængning fra den øvre bas/mellemtone i begge højttalere... Da jeg ikke havde oplevet nogen fejl på en eneste af de 108 stk 15W jeg havde testet undrede det mig jo noget... Vi skrev en masse mails frem og tilbage, og jeg kunne ikke finde fejlen over mails og telefon. Så skrev jeg til han, at i stedet for at spilde mere tid, så ville jeg komme over og rette fejlen ASAP.

Så havde han pludselig slet ikke tid, da han skulle på forhandler rejser de næste 4 - 6 uger..??? (læs, uden mine højttalere naturligvis). Han kunne altså ikke vente nogen dage med det, og så have taget mine højttalere med... Min reaktion på det var, at han kunne sende højttalerne tilbage, og når jeg så de ikke var skadet, eller ødelagt af en defekt forstærker eller noget i den stil, give ham alle pengene tilbage... Det ville han ikke, han ville have pengene retur først, ellers ville han bare sælge dem, og så måtte jeg stå for al servicering hvis det altså var en fejl. Så hørte jeg ikke noget i et stykke tid, indtil en Russisk distributør kontaktede mig med henblik på distribution, og begyndte at snakke om et tilbud i USA... Så havde Jim dumpet prisen til $9.900 begrundet at han søgte mere effektive højttalere til hans nye 70 Watt Metronome monoblokke...   

Inden jeg nåede at gøre noget havde min lille skyts engel Angie fra Canada, ringet til ham og skældt ham ud, og sagt at han omgående skulle sende højttalerne til hende og få det ondsvage tilbud væk fra nettet. Det gjorde han så, og da hun modtog dem, var alle 4 bas/mellemtone enheder brændt af! Det er aldrig sket før, og kan næsten kun skyldes en defelt forstærker med DC læk... Da jeg ved hvilke forstærkere han benytter, så kommer det egentlig ikke som et chock.

En ret langt ude historie. Amerikanere og deres stolthed... Han ville hellere sætte hele verden i bål og brand, end han ville indrømme han havde lavet en fejl.  

Det positive ved alt dette er, at jeg så valgte at tage over for at besøge min Canadiske distributør, for at reparere højttalerne, og se hvordan tingene står til derovre... Det var helt fantastisk! Jeg så og hørte højttalerne rundt omkring i Ontario, og jeg mødte vel ca. 30 mennesker der alle sagde; Love your speakers

Såå... Det har været et par hårde år, men som det ser ud nu, så bliver 2008 noget sjovere...

Jeg arbejder på en stor højttaler, som kommer engang i slutningen af 2008...

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 26 December 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Kæft det hele lyder spændende... Held og lykke i 2008!



__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 26 December 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Kæft det hele lyder spændende... Held og lykke i 2008!

Det siger alle hele tiden, men jeg synes nu det har været lidt uhyggeligt...

Og tak!

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Skal den store højttaler så have form som en Aston Martin?

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Godt nok nogle spændende fortællinger/beretninger at følge med i.

Keep up the good work

Glæder mig til at se næste model!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Sjovt at læse din "skabelsesberetning", har jo selv været igennem nogenlunde samme tur i begyndelsen af 90erne. Da jeg lavede den første DM-10, havde jeg ordrer på 400 efter en tur med udstilling på Penta i England, men det tog 1 år at lave de første 10  Klog af skade, var jeg forberedt da jeg viste B-100 første gang på CES, og selvom jeg fik ordrer på 800 stk, havde jeg allerede bestilt materialer til 1000, det var altså lidt sjovere

Så når jeg læser om investoren i din beretning, må jeg indrømme at havde du spurgt mig om råd, ville jeg nok have rådet dig til at slå til. Der er ingen tvivl om at man skal smede mens jernet er varmt, og de 28 lande burde alle kunne få alle de produkter de ønsker + supportbesøg af dig eller en sælger fra dit firma. Og selvom du på den måde ville miste en stor del af dit firma.. dit "barn".. ville barnet med garanti vokse sig meget størrere, hvilket er væsentligt, for selv om dit første produkt er et hit, skyldes den store interesse jo også at der mangler fede højttalere på verdensplan, men hvis du ikke i løbet af kort tid kan levere varen, mister distributørerne tilliden til at du er professionel og værd at investere i, for de køber jo ikke kun dit produkt af dig, de investerer jo også penge i at markedsføre det på deres markeder og de investerer deres ry hvis de bakker op om dig. Samtidig skal du opmærksom på at hvis du ikke over de næste år er istand til at skabe en produktpalette vil du opleve, at den begejstring du oplever nu, ændres til resignation hos dine distributører.

Men under alle omstændigheder held og lykke med dit spændende projekt

 



__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
jensen skrev:
Groove skrev:

Hvilke højttalere bliver ikke bedre af bedre udstyr??

Jo det gør alle vel.

Men nogle er mere glade for det end andre.

Det er et problem at højtalerne konstrueres så producenten flytter problemerne op i forstærkeren.  Det giver en uforholdsmæssig stor udgift på forstærkersiden, som mere kost effektivt kunne være løst på højtaler-rum siden.

B&Ws dyre er lidt slemme i den retning. Jeg ved ikke om nogen husker specielt de gamle 801s3. Frygteligt. Selv den store Nakamichi 7mk2 kunne ikke trække dem.

Jeg tror egentligt løsningen på forstærkersiden en stor del ligger i nogle liniære super lav esr, ved lave frekvenser, lytter med stor kapacitet. F.eks. den gamle Rifa serie (179?). Jeg skruede sådan en håndfuld i en Parasound 2200mk2, og det gjorde at den kunne trække et par Infinity Reference 90, som ellers er direkte tåbelige at trække i bassen (eq i delefiltret). Jeg ved ikke om producenterne kan få lignende lytter i dag. Ellers erfaringer med løsninger ville være interessant at høre.

Uanset hvad, så vil en højtaler der er konstrueret til at kunne trækkes af normale forstærkere, og med det samme udstyr altid give en mere dynamisk lyd. Jeg har  ikke hørt highend højtalere med de kvaliteter (undtagen horn), men af de billige træder Audiovector M3 frem, og specielt Dali 104. Den sidste speaker som for mig står som den bedste speaker all time. Hvis nogle flere ville producere speakers i høje prisklasser som denne, så ville flere kunne få toplyd for deres budget.

Hvis du køber en højttaler som 802D, så tænker du nok ikke på udgifter til amp, så står den der nok iforvejen. En nakamichhi 7mk2, er der sku da ikke meget strøm i. Køb nogle CV hvis du vil have meget larm, uden at købe en god amp.

vh. T



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Andre ville måske sige, hellere ét godt produkt, end tre middelmådige...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Prometheus skrev:

Som signal kabel brugte vi Air2 og som højtaler kabel brugte vi XT400 som er det jeg har kørt med indtil nu.




Det var Air1 vi brugte ;-)

Og indrømmet, det er kun med lige-ved-og-næsten at smække en Master på de to højtalersæt, men som I alle ved må man starte et sted.

Problemet er bare, at man beslutter ikke at blive HiFi-nutt... - Man hører noget man ikke kan forlade oplevelsen af.

Og her vender vi tilbage til kernen, for kort efter man har haft den oplevelse ser man sig måske i spejlet eller lign, og finder ud af at man trods
opsparingen stadig er på SU og bliver nødt til at finde et kompromis et sted...
Til top Vis Jonzie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonzie
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Kim,

Sjovt at læse din "skabelsesberetning", har jo selv været igennem nogenlunde samme tur i begyndelsen af 90erne. Da jeg lavede den første DM-10, havde jeg ordrer på 400 efter en tur med udstilling på Penta i England, men det tog 1 år at lave de første 10  Klog af skade, var jeg forberedt da jeg viste B-100 første gang på CES, og selvom jeg fik ordrer på 800 stk, havde jeg allerede bestilt materialer til 1000, det var altså lidt sjovere

Så når jeg læser om investoren i din beretning, må jeg indrømme at havde du spurgt mig om råd, ville jeg nok have rådet dig til at slå til. Der er ingen tvivl om at man skal smede mens jernet er varmt, og de 28 lande burde alle kunne få alle de produkter de ønsker + supportbesøg af dig eller en sælger fra dit firma. Og selvom du på den måde ville miste en stor del af dit firma.. dit "barn".. ville barnet med garanti vokse sig meget størrere, hvilket er væsentligt, for selv om dit første produkt er et hit, skyldes den store interesse jo også at der mangler fede højttalere på verdensplan, men hvis du ikke i løbet af kort tid kan levere varen, mister distributørerne tilliden til at du er professionel og værd at investere i, for de køber jo ikke kun dit produkt af dig, de investerer jo også penge i at markedsføre det på deres markeder og de investerer deres ry hvis de bakker op om dig. Samtidig skal du opmærksom på at hvis du ikke over de næste år er istand til at skabe en produktpalette vil du opleve, at den begejstring du oplever nu, ændres til resignation hos dine distributører.

Men under alle omstændigheder held og lykke med dit spændende projekt

Hej Thomas

Jeg var få timer fra at underskrive dokumentet der ville gøre mig gældsfri, og midler til at lave firmaet om til et 'rigtigt' firma...

Men jeg så nogen fare signaler, og advokater osv jeg efterfølgende har snakket om det med, har alle sagt at det var en klog beslutning, og at de fleste ville være faldet i... Ikke sagt at det ikke kunne gå godt, men ligeså hurtigt det kunne gå godt, ligeså hurtigt kunne det gå galt...

Den investor var fra fly branchen, og kendte intet til Hi-Fi branchen... Han havde analyseret sig frem til, at lige præcis det jeg laver, og gerne vil lave, er det eneste man kan leve af i denne branche... Lave noget der er tilstrækkeligt anderledes og gennemtænkt... Ikke en masse produkter, men få rigtig gode...

Ligesom Porsche, Lamboghini og Aston Martin (der var den igen he he) heller ikke har 20 modeller på programmet...

Og jeg burde kunne holde leveringen kørende i 2008, med min nye bank, og det firma der nu samler højttalerne for at jeg kan følge med...

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Lynge skrev:

Kæft det hele lyder spændende... Held og lykke i 2008!

Det siger alle hele tiden, men jeg synes nu det har været lidt uhyggeligt...

Og tak!

 

Mvh Kim

Hej Kim

Jeg har været en tur i nordjylland kort før Jul, hvor jeg havde fornøjelsen af at høre din Perfection One for første gang, og det var en god oplevelse. Held og lykke med projekterne i 2008.

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 26 December 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Hold da op en beretning, men her kommer et godt kort råd til dig. Du er alt for ærlig og åben omkring dine forhold. Keep them confident indtil du en dag udgiver en bog om dine bedrifter.

En anden ting, det er virkelig dårligt at en rådgiver smutter planlagt UDEN at overdrage ordentligt til den nye. Det er under al kritik og kunne have knækket nakken på dig. Det er så heldigvis ikke sket.

Jeg er glad for at høre at Canada kan skubbe salg igennem for dig, og at du snart for flere stumper hjem så du kan få noget cashflow og forbedret likviditet. En ting du skulle overveje er kun at beskæftige dig 110% med det du er god til, dvs. udvikling og få overdraget salg til en pro og få lavet en kortsigtet og langsigtet afsætningsstrategi (1-års og 3-års plan). Så vil banken eller hvem der skal financiere opstarten kunne se perspektivet i forretningen og klæde dig ordentligt på.

Det er farligt at prøve at gøre alt ting selv. Jeg ved hvor perfektionistisk du er, men prøv at give slip og lade nogle andre tage over i små portioner. Det gir dig mere tid og overskud til der hvor du skal give dig selv 110%. Udvikling.

Rigtig godt nytår!

Mange hilsener

Christian

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 26 December 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Hej Kim,

Sjovt at læse din "skabelsesberetning", har jo selv været igennem nogenlunde samme tur i begyndelsen af 90erne. Da jeg lavede den første DM-10, havde jeg ordrer på 400 efter en tur med udstilling på Penta i England, men det tog 1 år at lave de første 10  Klog af skade, var jeg forberedt da jeg viste B-100 første gang på CES, og selvom jeg fik ordrer på 800 stk, havde jeg allerede bestilt materialer til 1000, det var altså lidt sjovere

Så når jeg læser om investoren i din beretning, må jeg indrømme at havde du spurgt mig om råd, ville jeg nok have rådet dig til at slå til. Der er ingen tvivl om at man skal smede mens jernet er varmt, og de 28 lande burde alle kunne få alle de produkter de ønsker + supportbesøg af dig eller en sælger fra dit firma. Og selvom du på den måde ville miste en stor del af dit firma.. dit "barn".. ville barnet med garanti vokse sig meget størrere, hvilket er væsentligt, for selv om dit første produkt er et hit, skyldes den store interesse jo også at der mangler fede højttalere på verdensplan, men hvis du ikke i løbet af kort tid kan levere varen, mister distributørerne tilliden til at du er professionel og værd at investere i, for de køber jo ikke kun dit produkt af dig, de investerer jo også penge i at markedsføre det på deres markeder og de investerer deres ry hvis de bakker op om dig. Samtidig skal du opmærksom på at hvis du ikke over de næste år er istand til at skabe en produktpalette vil du opleve, at den begejstring du oplever nu, ændres til resignation hos dine distributører.

Men under alle omstændigheder held og lykke med dit spændende projekt

Hej Thomas

Jeg var få timer fra at underskrive dokumentet der ville gøre mig gældsfri, og midler til at lave firmaet om til et 'rigtigt' firma...

Men jeg så nogen fare signaler, og advokater osv jeg efterfølgende har snakket om det med, har alle sagt at det var en klog beslutning, og at de fleste ville være faldet i... Ikke sagt at det ikke kunne gå godt, men ligeså hurtigt det kunne gå godt, ligeså hurtigt kunne det gå galt...

Den investor var fra fly branchen, og kendte intet til Hi-Fi branchen... Han havde analyseret sig frem til, at lige præcis det jeg laver, og gerne vil lave, er det eneste man kan leve af i denne branche... Lave noget der er tilstrækkeligt anderledes og gennemtænkt... Ikke en masse produkter, men få rigtig gode...

Ligesom Porsche, Lamboghini og Aston Martin (der var den igen he he) heller ikke har 20 modeller på programmet...

Og jeg burde kunne holde leveringen kørende i 2008, med min nye bank, og det firma der nu samler højttalerne for at jeg kan følge med...

Mvh Kim

Nå de spec firmaer overlver nu kun forbi der er stærke penge mænd bag dem.

Men det er nok også dem man skal passe på, og det er nu altid bedst selv at bestemme farten og hvordan det skal gøres.

Man ser jo alt for tit der er nogle store firmaer der opkøber små også gør der kun penge i det.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 26 December 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Bose er et rigtig godt eksempel på hvad størrelse og penge betyder. Elendige CE produkter, men med en stærk tilknytning til Amerikansk millitær og dermed mange udviklingskr. ($'er). Det er langtfra nok at have et godt produkt, du skal også kunne udbredde budskabet (markedsføring) og fortsætte udviklingen som Densen var inde på, for at opretholde opmærksomhed som tillid.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 26 December 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hej Kim,

Hold da op en beretning, men her kommer et godt kort råd til dig. Du er alt for ærlig og åben omkring dine forhold. Keep them confident indtil du en dag udgiver en bog om dine bedrifter.

En anden ting, det er virkelig dårligt at en rådgiver smutter planlagt UDEN at overdrage ordentligt til den nye. Det er under al kritik og kunne have knækket nakken på dig. Det er så heldigvis ikke sket.

Jeg er glad for at høre at Canada kan skubbe salg igennem for dig, og at du snart for flere stumper hjem så du kan få noget cashflow og forbedret likviditet. En ting du skulle overveje er kun at beskæftige dig 110% med det du er god til, dvs. udvikling og få overdraget salg til en pro og få lavet en kortsigtet og langsigtet afsætningsstrategi (1-års og 3-års plan). Så vil banken eller hvem der skal financiere opstarten kunne se perspektivet i forretningen og klæde dig ordentligt på.

Det er farligt at prøve at gøre alt ting selv. Jeg ved hvor perfektionistisk du er, men prøv at give slip og lade nogle andre tage over i små portioner. Det gir dig mere tid og overskud til der hvor du skal give dig selv 110%. Udvikling.

Rigtig godt nytår!

Mange hilsener

Christian

Hej igen Christian

Ja, jeg ved der er åbnet lidt op her... Men jeg har jo fra starten ladet folk herinde følge med i mit projekt, og ville da lige komme med en update, da du virkede bekymret for mit projekt

Jeg ville ikke gøre dette ude i den store verden, men der når hifi4all.dk grundet sproglige barriere ikke ud...

Jeg anser ikke rigtigt hifi4all brugere som potentielle kunder, folk der investere så mange penge i et sæt højttalere skal jeg nok lede efter andre steder...

Og du har helt ret, jeg ville for alt i verden helst sidde og lege med min nye Mac Pro, Rhino og Maxwell, og designe nogen spændende ting, men det er der jo sjældent tid til, der er kun 24 timer i døgnet...

Jeg har investeret i nogen seriøse marketings tiltag, hvis noget at det virker vil jeg blive nødt til at ansætte en eller flere til at tage sig af salg og logistik i starten af 2008.

Jeg så Dynaudio har distributører i 80 lande, så det må da være et mål... Man kan nok ikke sælge rigtigt meget i et land, men tilgengæld så tror jeg der er et lille markede for mit produkt i stort set alle lande..

Mvh Kim 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 26 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Skal den store højttaler så have form som en Aston Martin?

Mvh.

Ej, jeg er jo ikke rigtigt tilhænger af at stjæle design fra andre, men jeg finder jo nok på noget...

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes