| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Xeno !
Dette er mitt første innlegg her på hifi4all.
Xeno, du har kjøpt en flott maskin for en rimelig penge. Og med et stort oppgraderingspotensiale. Jeg har en XB-940, har hatt den i 4-5 år nu. Og det er riktig som det blir sagt her, det er på mange måter en nedskalert SCD-1/777ES. XB-940 var den tredje SACD spilleren fra Sony, og det var viktig i begynnelsen av det nye mediet's (SACD) æra for Sony å presentere produkter med høy kvalitet.
Min XB-940 har gjennomgået omfattende modifikasjoner, bl.a. Vacuumstate Level 4 mod, XO3 clock m/uavhengig strømforsyning, Bybee filter m.m.
Jeg er aktiv på det noske hifi forum, hifisentralen.no, med det samme "nickname" Espen R Jeg hadde tidligere i sommer hjemmebesøk av en kar med skarpe ører. Han tok dessuten en del bilder, også av den modifiserte innmaten i XB-940. Gå til: www.hifisentralen.no. klikk deretter på "forum". Gå deretter den til "DIY=gjør det selv", forsterkere, høyttalere etc. Gå til side 3, der finner du en tråd som heter "HiFi besøk i Nord (bildetråd)". Der er det!
Jeg har som sagt hatt min XB-940 i mange år nu, og jeg har ingen planer om å bytte! Derimot så har jeg begynt å tenke på å skaffe meg reservedele til spilleren, bl.a. ny en ny dual laser, slik at jeg kan ha glede av spilleren i mange år ennu. Så god er den.
Håper du får stor glede av din, og anbefaler en modifikasjon.
__________________ Med vennlig hilsen
|