Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2024 | 14:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Beolink 7000 info (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Beolink 7000

Har du været ude og købe dig en Beolink 7000, men kan kun betjene fjernsyn eller anlæg, eller slet ingenting? Jeg vil prøve så godt som jeg kan, at fortælle hvordan du kan betjene både anlæg og fjernsyn. Jeg har prøvet at lave en lille guide, men jeg kan se at der er brug for billeder til det, så indtil jeg får taget billeder er det kun dem med en bruger manual der kan få det til at virke. (Hvis du ved hvor på internettet der er en brugervejledning til Beolink 7000, så smid endelig et link). 

Fidusen er at man skal omprogramerer den til en-vejs komunikation. Man mister dog alle  informationer undtagen hvilken kilde det er man hører. Det man gør er faktisk det samme man gjorde da man fik sin fabriksnye Beolink 7000. Hvis du har købt fjernbetjeningen brugt, men har fået brugermanualen med så skal du gøre det samme.

1. Først skal man stille AV systemet i standby.

2. Derefter skal man på fjernbetjeningen indstille hvad for nogle AV produkter man har fx. Radio, CD, A. Tape, Phono, TV, V. Tape o.s.v. Selvom nogle af ikonerne allerede står der skal man alligevel trykke på dem, fordi ellers bliver de ikke registreret. (først kan man se de forsvinder, derefter trykker man på dem igen og så kan man se de kommer frem igen). Guiden til det står i brugermanualen s. 26-28.

Når man har gjort dette skulle det gerne virke. Selvom du ikke har et AV produkt med to-vejs komunikation, kan du stadig bruge denne metode. Hvis du har en Beolink 7000 du bruger med et to-vejs system, og også har et system med en-vejs komunikation i huset og du er villig til at prøve om det virker, så er du meget velkommen til at skrive dine erfaringer med det. Hvis man så skal have lavet fjernbetjeningen om til to-vejs så skal man bare stille fjernbetjeningen i rummet med to-vejs systemet og så programerer den igen, på samme måde som da du lavede den om til en-vejs.   

D.v.s. at hvis du køber en Beolink 7000, men ikke har et AV system med to-vejs, så kan du bare bruge denne guide til at omprogramerer den, men jeg vil anbefale at du venter med at give flere 1000 kroner for en Beolink 7000, indtil at der andre der har prøvet det. (Jeg kan godt få det til at virke med mit system, men det er jo ikke sikkert at det er tilfældet hos alle).

M.v.h. Loudspeaker

PS. Hvis du har spørgsmål, så bare spørg løs. 

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
EXZ-B&O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Jeg har oprettet mig som ny bruger her på portalen, du skriver jo rigtig meget godt om bl.a. B&O som jeg er blevet endnu mere klog af, end jeg var i forvejen

Jeg har et konkret problem, som jeg håber du vil hjælpe mig med.

Jeg har lige skiftet batterier i min Beolink 7000, så du er der både lys og alt mulig andet, hvilket også er godt nok. Jeg kan bare ikke få den til at kommunikere "tovejs" med min beomaster, den kan sagten betjene anlægget, men den får ikke noget svar tilbage, som ellers er meningen.

Jeg ved at den kan sættes op til tovejs kommunikation, men jeg kan skisme ikke huske hvordan og adskillige timers søgen på nettet, opslag i den tilhørende betjeningsvejledning har ikke hjulpet.

Kan du forklare mig præcis hvad jeg skal foretage mig?

Jeg har ligeledes en BL5000 og her virker tovejs kommunikationen perfekt (den kan jeg dog heller ikke finde ud af at programere, men det er heller ikke så væsentligt lige nu).

Jeg så desuden i en af dine artikler, at du beskrev en lille "kasse", som kunne bruges til fjernbetjene andre produkter, f.x. et Samsung fjernsyn fra B&O fjernbetjeningen, men jeg kan ikke finde indlægget igen - jeg mener det var et tysk selskab, kan du dirrgere mig den rigtige retning.

Afslutningsvis skal jeg tilføje at min Audio anlæg er et 4500.

På forhånd rigtig mange tak!

Jeg skal tilføje at jeg har forsøgt at "registrere" BM ved at fjerne ikonet i opsøtningen, og efterfølgende sætte det ind igen, men ligemeget hjalp det.

 

Erik Lund

Til top Vis EXZ-B&O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EXZ-B&O
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej EXZ-B&O

Godt nok hedder jeg ikke Peter Pan, men jeg kan godt hjælpe alligevel. Har selv haft en Beolink 7000 der ikke ville komunikerer to-vejs mere. Jeg har også set annoncer med Beolink 7000 hvor der stod at den ikke ville komunikerer to-vejs mere. Det skal lige siges at nu har jeg en anden Beolink 7000.

Her er der en der skriver at hans Beolink 7000 ikke ville komunikerer to-vejs mere, men så fik han en anden og så virkede det. (Se indlæg 2)

Så jeg tror desværre din Beolink 7000 er defekt , men lad endelig være med at smide den ud, du kan stadig bruge den der er bare ikke to-vejs komunikation.

M.v.h. Loudspeaker

PS. Har du haft den til at komunikerer to-vejs med dit Beosystem 4500 før?

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
EXZ-B&O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej Loud!

Tak for dit svar. Jeg havde dog allerde læst det indlæg du henviser til - og jo den har altid virket til mig 4500 anlæg - jeg ber bare til at den ligepludselig virker.

VH

EXZ

Til top Vis EXZ-B&O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EXZ-B&O
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøve at ringe eller sende en mail til B&O i Struer og høre om de ved hvad der er galt. Du kan også prøve at ringe til et radio værksted og høre der, men jeg tror desværre at hele fjernbetjeningen står for udskiftning.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Men hvad er det der skal programmeres på din Beolink 5000. Jeg har en brugervejledning jeg kan kigge i.

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
EXZ-B&O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ved det faktisk ikke.

Som jeg husker det, skal jeg ind og sætte de audioting jeg har op inde i BL7000, så skulle den selv kunne registrere om det er noget tovejs eller etvejs, men det ser altså ikke ud til at fungere aligevel.

Jeg har også været inde og stille noget i Cmpnts opsætningen, men hvad jeg har lavet der ved jeg faktisk ikke, jeg kunne måske godt tænke mig at vide hvordan man "resetter" BL7000, så den er som da den kom fra fabrikken, er det noget du kan se i din manual`?

På forhånd tak og under alle omstændigheder tak for indsatsen.

Jeg smider nogle billeder op af herlighederne når jeg er færdig med at hænge op og rigge til - er flyttet for nylig, så det kræver lidt huller og beslag mv. inden jeg er helt færdig.

EXZ

Til top Vis EXZ-B&O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EXZ-B&O
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvordan man resætter en Beolink 7000, men det er vel bare at slette det man har kodet ind.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hey Loudspeaker

Jeg har erfaret der ikke er så mange Beolink 7000 ejer her på forummet, så nu retter jeg de spørgsmål jeg har imod dig...:)

Imellem glaspladen (betjeningsoverfladen) og lcd pladen bagved, er der kommet støv ind. Kan man på nogen måde fjerne dette?

Jeg skal også have skiftet batterier. Er det almindelige batterier eller nogle specielle?


Mvh.
Jaco89


Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 
EXZ-B&O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco89

Jeg ved godt din henvendelse er rettet mod Loudspeaker, men jeg vil da gerne forsøge et input på det spørgsmål.

Jeg har selv forsøgt at fjerne glaspladen og den erfarring havde jeg gerne været foruden - så havde jeg nok hellere levet med lidt støv, hvis den ellers virker. Men det er muligt at andre har en anden mening om det.

M.h.t. batterierne, så er det en rellativ simpel procedure - det skal være genopladelige batterier, ganske almindelige AA rechargable. Fat loddekolben og udskift de fem batterier der sidder i den, de sidder en skrue nederst bagbå, som fastholder en plade hvor batterierne sidder bagved. Jeg har faktisk lige gjort det i dag og det er ret simpelt.

Jeg har købt mine batterier i Brink Elektronik, ved Nørreport, men de kan sikkert fås mange steder på nettet.

EXZ

Til top Vis EXZ-B&O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EXZ-B&O
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Download Beolink7000 manual dk. På indlæg den 19 December 2008  Tryk her

 

                                          



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Tak for svar EXZ-B&O

[Peter Pan]

Nu falder mit spørgsmål ganske vidst udenfor trådens emne, men kunne ikke lade være med at tænke på hvordan man igrunden åbner op ned til et BC9300/9500 (sad lige og læste lidt i den tråd du gav et link til).

Jaco89
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Engang i forbindelse med billeder, kan jeg også lige lave en guide til hvordan man åbner en Beolink 7000.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Loudspeaker skrev:

Hej

Engang i forbindelse med billeder, kan jeg også lige lave en guide til hvordan man åbner en Beolink 7000.

M.v.h. Loudspeaker



Det lyder godt!!
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 
EXZ-B&O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan (og loudspeaker)

Jeg har set linket til brugermanualen BL7000, men desværre mangler der en ret væsentlig del af manualen, nemlig de sider hvor der står hvorledes den programmeres mv., altså side 26 og fremefter, ellers var det glimrende - jeg savner dog stadig en der kan forklare mig hvordan jeg resetter BL7000, så den bliver som den var fra frabrikken, jeg tror desværrre jeg har fået stillet på eller andet jeg ikke skulle.

VH

EXZ

Til top Vis EXZ-B&O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EXZ-B&O
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej EXZ-B&O

Jeg må lige se om jeg når at få scannet siderne ind idag, ellers bliver det først imorgen.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Her er så side 26, 27 og 28. Det er denne menu man skal ind i når man skal omprogrammere ens Beolink 7000.

Side 26

Side 27

Side 28

Undskyld billedernes kvalitet, de er scannet fra en dårlig kopi. Af hvad jeg ved så findes der ikke nogen vejledning på hvordan man resætter en Beolink 7000, men hvis man bare fjerner ikonerne Radio, A. Tape, TV o.s.v. og derefter trykker store så skulle alt vist være slettet og så koder man det bare ind igen, som der står på S. 26, 27 og 28. Nu ved jeg ikke om det er det du har fået stillet på EXZ-B&O, kan du evt. forklare hvad for en menu du har været inde i?

M.v.h. Loudspeaker

PS. Til Jaco 89, jeg må lige se om jeg når at få skilt min Beolink 7000 ad imorgen, for at tage billeder af hvordan man skiller den ad.

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Har du fået taget nogle billeder?...
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Nej, desværre ikke.

Må lige se om jeg når det imorgen, okay?

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Det haster skam ik, er bare lidt spændt på at se det.. 
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes