Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SONY CDPXA50ES LC CLOCK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pokemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ovenstående cd-afspiller og jeg er egentlig ganske tilfreds. Men.... alting kan jo forbedres og jeg går derfor og tænker på en opgradering fra LC Audio. Mit spørgsmål er: Kan det betale sig, det koster jo 3.600 for Clock & filter.  Eller skal man vælge en ny op-amp istedet for filteret?

Er der nogen som har lavet det trick med ovennævnte cd-afspiller? Jeg vil meget gerne høre erfaringer og meninger!

Mvh
KJO

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Med LC Audio er det ikke et spørgsmål om om det bliver bedre, men mere om hvor anderledes det bliver. Jeg har ikke hørt en afspiller med LClock i som har spillet bedre end samme umodificerede udgave, og jeg vil derfor ikke anbefale det. Samtidig skal du også have gensalgsværdien i baghovedet, for modificerede apparater er tungere at komme af med end den originale vare!

Pokemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hvad så med filtret eller op-amps, er det samme problem? Er der i så fald andre opgraderinger man kan vælge istedet. Den er allerede dæmpet og har fået andre fødder. Løsningen kunde jo være at købe en ny og bedre, men det bliver
dyrere.

Mvh KJO

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Pokemon skrev:

Hvad så med filtret eller op-amps, er det samme problem? Er der i så fald andre opgraderinger man kan vælge istedet. Den er allerede dæmpet og har fået andre fødder. Løsningen kunde jo være at købe en ny og bedre, men det bliver
dyrere.

Mvh KJO

Her er lidt inspiration :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6730

Om LC clock virker kommer meget an på hvordan clocken er lavet i Cd afspilleren.

Er der nogen som ved hvilken konverter der sidder i cd afspilleren ?

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun gode erfaringer med LC Audios opgraderingskit... prøv det. Han har vist fuld returret, såfremt man ikke er tilfreds.
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Du kan nok godt regne med, at de opgraderinger som ikke koster ret meget i form af materialer allerede ligger i en ES model fra fabrikken, med andre ord, der findes ingen billige opgraderinger, men hvis du vil farve lyden på den ene eller anden måde, så er det jo en smagssag.

Jeg tror ikke, at LC's teknikere er dygtigere end Sonys, men de sparer naturligvis der, hvor det næstenn ikke kan høres, men det er nok ikke ret meget på ES modellerne.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Du kan nok godt regne med, at de opgraderinger som ikke koster ret meget i form af materialer allerede ligger i en ES model fra fabrikken, med andre ord, der findes ingen billige opgraderinger, men hvis du vil farve lyden på den ene eller anden måde, så er det jo en smagssag.

Det er jo ikke en cost no objekt afspiller, så der er helt sikkert sparet alle steder hvor man ikke mener at det har indflydelse. Jeg ved ikke hvor gammel afspilleren er, men der er sikkert sket en del teknologisk siden den kom frem, så jeg tror absolut at der er billige opgradringsmuligheder.

Jg ville nok se på I/V konvertering/filter, og forsyninger til konverter.

Jeg tror ikke, at LC's teknikere er dygtigere end Sonys, men de sparer naturligvis der, hvor det næstenn ikke kan høres, men det er nok ikke ret meget på ES modellerne.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Pokemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger pga, at man har læst i forskellige hifi blade at det er STOR forskel.  De har lavet A/B test med henholdsvis modificerede og ikke modificerede cd-afspillere og den tunede har altid vundet.

De må vel spare et eller andet sted også på es serien. Men hvis de har returet, så kan man jo altid prøve.
Men jeg vil stadig meget gerne høre nogle lytteindtryk.

MVH KJO

CXLM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har pillet lidt ved min xa50´er, LClock med egen strømforsyning, ic401/501 skiftet til AD8065, mutetransistor Q405/505 fjernet. Desuden har jeg fjernet den variable udgang ved at trække stik ud, derved fjerner du næsten en meter skærmkabel (kapacitiv belastning samt støjopsamling) samt et potmeter der sidder parallelt med udgangen. Det er efter min mening en meget stor forbedring der er opnået på stort set alle områder, men om det er penge, besværd og risiko værd må du selv afgøre, jeg ville gøre det igen.

VH

Til top Vis CXLM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CXLM

Pokemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Til CXLM: Har du selv monteret det? Jeg spørger pga jeg ikke er den store loddekonge. Det potmeter du nævner, er det ikke bare på den variable udgang? Eller forstyrrer den også den faste, med hensyn til støj mm.?

Mvh KJO

CXLM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige montering af LClock er ikke helt nemt, der skal fjernes en smd ic på undersiden af printet. Potmetret og kabler belaster også den faste udgang.

VH

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hold jer fra LC grejet. Der er INGEN genveje for billigt god lyd. Jeg vil hellere give det råd at lede efter en appart der passer bedre til jeres mål end modificere med LC. Der findes skam billige apparter der ude som gør det godt og i synagi med andet grej kan det blive helt kanon.

Jeg giver Skribenten Ronin her fra hifi4all helt ret jeg har heller ikke hørt en modifikation med LC udstyr der har gjort at anlægget spiller mere musik nærmest det modsatte har været reglen. Tænk på LC's service og hvordan de behandler deres kunder så ville jeg selv tænke mig om en gang mere, find tråden omkring deres cdafspiller.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Det er lige nøjagtig den indstilling der gør, at SONY sparer alt hvad de overhovedet kan. Folk der er så naive at tro, at bare fordi der står ES på den, så har SONY gjort ALT hvad man kan. Og nej, jeg tror heler ikke at LC Audio konstruktør er bedre end hele SONY's samlede udviklingsteam.

MEN! Lars Clausen fra LC Audio har nok lidt friere hænder, end ingeniørerne hos SONY.

Det er jo efterhånden vidt kendt, at det største problem i forbindelse med konvertering fra Digital til Analog, er jitter i clocksignalerne. Hvis du havde lidt forstand på audio-elektronik ville du kunne se, at SONY intet har gjort for at modvirke jitter. Selv i ES serien sidder en simpel Pierce Oscillator, som nok er den type der giver mest jitter.

Og hvorfor gør SONY så det?? Tja...fordi den er billig at lave. Ganske vist havde det måske kun kostet 50kr at lave det ordentligt. Men 50kr ekstra i produktionsomkostninger, bliver hurtigt til 500kr ekstra i butikken. Og så er prisrammen for produktet måske sprunget.

Yderligere har firmaer som SONY endnu et argument for ikke at optimere sine afspillere i ES serien optimalt. Det skyldes bl.a., at der i så fald ike ville være nævneværdig forskel på en billigste afspiller til ca. 4.500 og den dyrest omkring 20.000,-. Hvordan skulle SONY så overbevise folk om, at de skal spendere 15.000 ekstra på den dyre??

Du kan være helt sikker på, at enhver model fra SONY er skrapet lige til grænsen. Den grænse hvor konkurrenterne ligger. Så længe man er bedre end sine modstandere, kan man jo lige så godt skære helt ind til benet!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig Jonas og Ronin. De LC-modificerede spiller jeg har hørt - der foretrækker jeg originalen.

Jeg synes det er flot at Hurtig kan tillægge Sony alle mulige motiver ... Der hvor kæden hopper af, er at dyrere komponenter ikke nødvendigvis giver bedre lyd. Og hvis man tror, at man kan smide en "vilkårlig" dyrere komponent ind i en velfungerende spille, og automatisk få et bedre resultat - så er man mere naiv end man har lov til. 

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

CXLM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hold jer fra LC grejet. Der er INGEN genveje for billigt god lyd.

Nu er LClock ikke just billig. Jeg har prøvet forskellige clocks i Sony 303ES, 505ES og xa50ES alle med ændring af lyden, jeg syns til det bedre men man er jo nok inhabil da man selv har udført modfikationen. Den helt store forbedring var seperat strømforsyning til LClock XO3.

Jeg vil hellere give det råd at lede efter en appart der passer bedre til jeres mål end modificere med LC. Der findes skam billige apparter der ude som gør det godt og i synagi med andet grej kan det blive helt kanon.

Det kan du ha ret i

Jeg giver Skribenten Ronin her fra hifi4all helt ret jeg har heller ikke hørt en modifikation med LC udstyr der har gjort at anlægget spiller mere musik nærmest det modsatte har været reglen.

Jeg har hørt LC modificeret udstyr der spiller bedre, også i proffesionel sammenhæng.

Tænk på LC's service og hvordan de behandler deres kunder så ville jeg selv tænke mig om en gang mere, find tråden omkring deres cdafspiller.

Jeg kan kun udtale mig på egne vegne, jeg er altid blevet behandlet godt. Jeg har efterhånden købt tre effektforstærkere, en forforstærker og opampmoduler og clocks. I et tilfælde gik effektforstærkeren op i røg da jeg satte strøm til første gang, der var to nye print med posten næste dag.

VH CXLM

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Pokemon skrev:

dyrere.

Mvh KJO

Hvis du er utilfreds med lyden i din afspiller, hvorfor køber du så ikke en anden?.Jeg har prøvet en lcclock i min gamle cd afspiller og umiddelbart syntes jeg det blev meget bedre, men adskilige måneder senere og med udvalgte cdér fandt jeg ud af at alt det musikalske ved maskinen var væk. Så spild ikke penge på en lcclock, de skulle også virke ret dårligt i sony maskiner.

Du skal tænke dig godt om før du begynder at ødelægge din fine afspiller med fremmedlegemer og spørge dig selv om du ville købe en brugt cd afspillef af en anden der var modificeret efter hans øre. Jeg havde meget svært ved at komme af med min og man får som jeg også fik, meget mere ud af at købe noget nyt udstyr. 

Pokemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres svar. Det bliver nok ikke til noget med LCAudio. Jeg bliver nødt til at tune med kabler og andre eksterne gør det selv.
Eller spare sammen til en ny.

Mvh KJO

Rockefoten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Det her er jo tull? Klokka er kun en del av drivverket og en forbedring av drivverkets avlesing er kun positivt.

LC clock er kun en mekanisk dings som gjør at cden blir lest av så digitalt riktig som mulig. Klokken fører til at det leses av riktigere fordi det analoge signalet som blir overført til 0 og 1 som styrer laseren er mere tidsriktig og dermed mindre støyende, hvis man da ikke liker lyden er det kanskje lydteknikeren som ikke er bra nok?

Opampene derimot vil jo forandre lydsignaturen mye så de vil jeg ikke uttale meg om..

Min primare fikk en mer detaljert avspililng,spilte med mer kropp og ble roligere på akkustiske instrumenter.

Til top Vis Rockefoten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockefoten

LCaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jonas Bojer: Ud fra indholdet af dine hyppige skriverier om vores produkter / service, står det klart at du nok ikke har afprøvet nogen af delene i virkeligheden.  

Derfor vil jeg høre om du i stedet ikke kunne være interesseret i at prøvelytte noget af vores grej. Hvis vi laver en lytte session i Århus området, inden så længe. Måske du vil ændre opfattelse både af produkterne og firmaets service efter at have set og hørt dem.............

Send mig en mail på lc@lcaudio.dk

Mange hilsner

Lars Clausen

Til top Vis LCaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LCaudio Besøg LCaudio's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

lcaudio skrev:

Jonas Bojer: Ud fra indholdet af dine hyppige skriverier om vores produkter / service, står det klart at du nok ikke har afprøvet nogen af delene i virkeligheden.  

Derfor vil jeg høre om du i stedet ikke kunne være interesseret i at prøvelytte noget af vores grej. Hvis vi laver en lytte session i Århus området, inden så længe. Måske du vil ændre opfattelse både af produkterne og firmaets service efter at have set og hørt dem.............

Send mig en mail på lc@lcaudio.dk

Mange hilsner

Lars Clausen

Hey Lars!

Cool initiativ... altså dem begge to

Jonas trænger vist til at blive sat lidt på plads. Han er ret god til at kritisere ALT andet en LINN (personligt synes jeg LINN er noget af det mest røvkedelige jeg nogensinde har hørt). Og jeg tror du har fat i noget af det rigtige... han har sikkert ikke prøvet 1/10 af alt det han sviner til!

Det kunne være genialt, hvis du arrangerede en demo-aften i Århus området. Der er lidt langt til Holstebro.

Til sidst skal jeg skynde mig at sige, at jeg altid har haft gode erfaringer med køb hos dig. Altid god service. F.eks. havde jeg en LClock der stod af... og vupti... dagen efter jeg ringede til Jer, lå der en ny i postkassen. Det kalder jeg service.

Hvad angår lyden fra Jeres opgraderinger, så er det jo en smagssag. Personligt kan jeg meget godt lide resultatet. Jeg har prøvet med diverse maskiner. Alle med glimrende resultat. Så måske Jonas vitterligt skulle prøve en opgradering...!!

(Beklager Jonas, men det er ikke for at svine dig.... men der er altså et mønster. Så jeg synes du skal tage imod den rare mands tilbud).

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes